temperatuur meter valt weg.....
-
spoor7
- Geregistreerd lid
temperatuur meter valt weg.....
Hallo....iemand een idee?
De temperatuurmeter van mijn 9-3t 2002 valt bij elke rit na ongeveer een kwartier helemaal naar beneden, auto uit en aanzetten en de temperatuur wordt weer correct weergegeven. Nou drukte ik vanochtend op de knop nightpanel van de sid, en toen ik deze nogmaals indrukte werkte alles weer.....behalve de temperatuurmeter....Zou deze storing door de sid veroorzaakt kunnen worden? Thermostaat is verleden jaar vervangen, de temperatuurcensor laat ik volgende week vervangen....Ben benieuwd naar jullie ideen......
groet Dennis
De temperatuurmeter van mijn 9-3t 2002 valt bij elke rit na ongeveer een kwartier helemaal naar beneden, auto uit en aanzetten en de temperatuur wordt weer correct weergegeven. Nou drukte ik vanochtend op de knop nightpanel van de sid, en toen ik deze nogmaals indrukte werkte alles weer.....behalve de temperatuurmeter....Zou deze storing door de sid veroorzaakt kunnen worden? Thermostaat is verleden jaar vervangen, de temperatuurcensor laat ik volgende week vervangen....Ben benieuwd naar jullie ideen......
groet Dennis
-
Mach2005
- Geregistreerd lid
Re: temperatuur meter valt weg.....
Ik zou eerst even kijken of de stekkers onder de motorkap bij de sensor en dergelijke nog goed vastzitten. Eventueel schoonmaken.
Daarna de stekkers achterop je combi goed vastdrukken.
Als het alleen af en toe je temperatuurmeter is doe onderin valt, dan zou het ergens een verbinding moeten zijn.
Als er iets aan de hand zou zijn met je "nightpanel' schakeling, dan zouden alle meters, behalve de snelheidsmeter naar benden vallen.
Daarna de stekkers achterop je combi goed vastdrukken.
Als het alleen af en toe je temperatuurmeter is doe onderin valt, dan zou het ergens een verbinding moeten zijn.
Als er iets aan de hand zou zijn met je "nightpanel' schakeling, dan zouden alle meters, behalve de snelheidsmeter naar benden vallen.
-
spoor7
- Geregistreerd lid
thnx voor je reactie mach2005,
ff voor de duidelijkheid, wat bedoel je met de combi? Het reinigen en opnieuw vastzetten van de blauwe stekker is gedaan, heeft even geholpen, later nog met contactspray ingespoten, maar de storing blijft zich voor doen.....wat denk je van de censor zelf?
ff voor de duidelijkheid, wat bedoel je met de combi? Het reinigen en opnieuw vastzetten van de blauwe stekker is gedaan, heeft even geholpen, later nog met contactspray ingespoten, maar de storing blijft zich voor doen.....wat denk je van de censor zelf?
-
Mach2005
- Geregistreerd lid
Je combi=tellerunit.
Als alles goed aangesloten lijkt, dan zou ik de temp-sensor eens vervangen. Dat is dan het goedkoopste om te proberen.
Als alles goed aangesloten lijkt, dan zou ik de temp-sensor eens vervangen. Dat is dan het goedkoopste om te proberen.
-
Mach2005
- Geregistreerd lid
Hij heeft zijn temp-sensor vervangen.
-
spoor7
- Geregistreerd lid
nee, heb de sensor nog niet vervangen, staat voor komende week op het programma, alhoewel ik nu toch twijfel.....,gisteren naar Belgie geweest, en de temperatuur meter is niet een keer weggevallen.....lijkt het alleen op relatief korte afstanden te hebben....beetje raar.....
-
spoor7
- Geregistreerd lid
blijft nu ook op de korte afstanden goed.......kijk t nog even aan
-
akker
- Geregistreerd lid
hallo spoor ik heb precies hetzelfde met de zelfde auto [ saab 9.3 2001 2.0 se] vreemd en het heeft niets met de buiten temp te maken denk ik [temp op en neer] als ik er achter kom mail ik dit maar ik denk de water sensor by kabel breuk geen sinjaal kan eventueel vuil contact zyn half contact success er mee
-
Dirkdou
- Geregistreerd lid
Heb ik ook gehad bij Saab 93 SE 2.0 itje van 2000. Nieuwe sensor geplaatst probleem verholpen.
-
TH
- Geregistreerd lid
Ook bij mij was het de sensor. voor die tijd geen peil op te trekken. Dan bleef het een tijd weg en dan was het probleem er weer. Nadat de sensor vervangen is bleef het weg.
-
akker
- Geregistreerd lid
het is denk ik altyd het beste om eerst de thermostat te vernieuwen by een wisselende temp weergave [is goedkoop] daardoor ook geen risico overheating of ondercooling motor water als er daarna nog een afwyking is [meter] dan is er iets met de sensor, of de meter [dash] of een kabel naar de sensor als alles goed werkt staat de meter in no time halve wege de meter schaal [dash] good luck
-
9399
- Geregistreerd lid
Geld dit ook voor als de meter op 1/3 blijft staan tijdens rijden en bij lang stationair draaien wel op de helft dat de sensor vervangen moet worden?