Ervaring met strijkijzer reparatie SID

1993-2002
Gebruikersavatar
wonderingwout
Geregistreerd lid
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 17 mar, 2010 9:36
Regio: United Kingdom - Verenigd Koninkrijk

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door wonderingwout » zo 08 jul, 2012 21:00

OnTheRoof schreef:Je kunt het voor een paar tientjes beter meteen goed doen...
Dat ga ik zeker even bekijken. Bedankt voor de tip.
Rudy schreef:Ik nog met een big smile hier...
Dat had ik dus ook :) Vandaag ben ik naar Nederland gereden om familie te bezoeken. Tijdens de rit vielen af en toe pixels uit om dan vervolgens weer te verschijnen, het is dus nog niet helemaal in orde. Als ik terug ben ga ik het nog een keer proberen, misschien zelfs met het kabeltje van OnTheRoof.
In ieder geval kan ik nu wel alles perfect lezen, voorheen was het gewoon onleesbaar.
M'n airco doet het perfect dus ik heb het vermoeden dat die al een keer gefixt is geweest. Mijn vorige (cabrio) had daar wel problemen mee.
Heb: Blauwe 9-3 Cabrio (2000)
Daarvoor: Grijze 9-5 Vector (2003)
Daarvoor: Blauwe 9-3 Aero (1999)
Daarvoor: Blauwe 9-3 Cabrio (1998)
Daarvoor: Rode 900 Talladega (1998)
Daarvoor: Bordeaux 900 (1996)
Daarvoor: Witte 900 (1994)
Daarvoor: Oranje 900 3-deur (1979)
Daarvoor: Blauwe 9000 5-deur (1996)

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » zo 08 jul, 2012 23:10

Update,

Één streepje deed het niet helemaal perfect na heel even, en het klokje was niet leesbaar. Nou het klokje was een lampje, maar wilde nog ff extra strijken deze keer in de hoop dat het dan perfect zou zijn. Maar haalde de display houder iets te ongeduldig los van de print, en trok de halve flatcable los. Ik kreeg deze wel weer vast, maar denk dat er nu lijm tussen de kontakten zit dus SID weer niet leesbaar :oops: :evil: ... had ik er maar van af gebleven. Heeft iemand ervaring met Pixelfix.net? En weet iemand hoe deze flatcable vast komt te zitten? In het filmpje op youtube zie ik die persoon alleen maar een plakbandje gebruiken? Ik wil het gewoon weer in orde hebben!
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » zo 08 jul, 2012 23:23

Ik lees net je reactie pas. Dit is dus waar bijna iedereen last van heeft, het werkt even, maar niet voor lang. Logisch, omdat de lijm die er tussen zit waarschijnlijk helemaal uitgedroogd is. Voor € 90/95 heb ik een reviseerde met levenslange garantie, en dat vind ik op zich acceptabel. Maar mijn AC display werkt ook niet meer, en dat kost mij nog eens € 130!! Dus ik doe het liever zelf als die nieuwe flatcables wel een betrouwbare oplossing is. Ik wil alleen wel bevestigd hebben dat dit een duurzame oplossing is.

Ik heb eergisteren de antennemast vervangen, werkt weer perfect. Makkelijke klus, alleen bij mij zat die alluminium buis muur vast. Haaievin gisteren vervangen, ook makkelijk. En ik heb ook mijn koplampruiterwissers uit elkaar liggen om te kijken wat er mis mee is.. Allemaal van die standaard kwaaltjes. Maar goed dat is een beetje off topic...

Wordt vervolgd.. :)
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12061
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door millerman » zo 08 jul, 2012 23:27

http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat kan een stuk goedkoper... De ervaringen bij Simon zijn erg goed volgens mij, ook op dit forum.

-edit-
Verkeerd linkje... Saab Display ReplairS is de juiste! Dank aan Jakkoo.
Laatst gewijzigd door millerman op zo 22 jul, 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
Pindkaas
Geregistreerd lid
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 19:33
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Pindkaas » ma 09 jul, 2012 8:10

Voor de ACC van de 9-3 heb ik op http://www.akspeedo.com net een vervangend display besteld. Hier zit gewoon een PCB socket aan die je kan solderen, wel zo gemakkelijk. (23,- ongeveer)
9-3 2.0 Turbo SE Cabriolet MY00
9-5 2.3 Turbo Aero MY00 - verkocht

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » ma 09 jul, 2012 12:58

Nou die prijzen zijn wel acceptabel, waarom kan dat in NL niet? Het lijkt mij lastig om een week + zonder SID en ACC display te moeten zitten...
De persoon in Hongarije geeft in zijn mail aan ook een levenslange garantie te geven... Daar heb ik voor € 63 ex verzenden voor beide units en kabel
plus vijf nieuwe lampjes! Ik moet zeggen dat als je het met geduld doet het niet veel voosteld. Alleen wel vervelend dat dit niet gewoon in NL te koop is?
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » ma 09 jul, 2012 14:11

Ik heb net de kabels besteld in Hongarije bij Pixelfix.net... Kosten € 57 incl venzendkosten. De lampjes vind ik hier wel ergens. Even afwachten nu. Ik zal laten weten hoe alles is verlopen.
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Sebusta » wo 11 jul, 2012 16:41

Pindkaas schreef:Voor de ACC van de 9-3 heb ik op http://www.akspeedo.com net een vervangend display besteld. Hier zit gewoon een PCB socket aan die je kan solderen, wel zo gemakkelijk. (23,- ongeveer)
Ben benieuwd naar je ervaring en montage van dit display met kabel. Heb er iig ook alvast eentje bestelt :wink:
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » wo 11 jul, 2012 22:49

Update:
Vandaag een mail ontvangen dat de kabels zijn opgestuurd.

Dat LCD scherm met kabel is ook wel interresant! Ik ben benieuwd.
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Sebusta » zo 15 jul, 2012 11:22

Gister heb ik het pakketje ontvangen. Ga vanavond of anders morgen het er even op solderen. Het is het lcd scherm met kabel en een losse socket die je vast soldeert op de printplaat. Daarna is het een kwestie van kabel erin schuiven en vastzetten. Hopelijk is dit een goede oplossing.
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 17572
Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
Regio: Deutschland - Duitsland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door gj900 » zo 15 jul, 2012 12:15

ca. 2 jaar geleden SID gestrijkijzerd, ziet er nog steeds perfect uit. De plaatselijke dealer, die van het strijkijzeren niets wist, wilde al een bestelling bij mij plaatsen :wink:
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » zo 15 jul, 2012 18:07

Ik had een mega lang verhaal geschreven, maar toen ik op bevestigen drukte moest ik opnieuw inloggen en was mijn hele verhaal zoek :evil: Dus nu maar een korte versie..

Dus... Mijn SID 2 ging in één keer goed vanmorgen en ging redelijk snel :D .
Mijn ACC display, waarvan ik dacht dat het een makkie was, verliep wat minder voorspoedig, mede door mijn eigen schuld. Drie pogingen. Na de eerste werkte twee steepjes (derde en vierde) van de ventilatie stand en het symbool van de achterruit/buitenspiegel verwarming niet. Daar is het mee begonnen bij mij, en heeft een jaar of langer zo gefunctioneerd, totdat de rest begon uit te vallen. Na een tweede poging en wat improvisatie betreft het aandrukken van de kontakten op het LCD scherm deden deze het nog steeds niet pff.. Ik heb iets op het kabeltje gelijmt om meer druk te krijgen op de verbinding. Op zich wel goed, alleen had ik dat moeten doen voordat ik de flatcable op het LCD scherm monteerde. Nu was er een beetje lijm tussen de verbinding gekomen. Met het afkrabben heb ik twee lijntjes op het kabeltje iets verkloot :evil: , waardoor er nu vier streepjes van de ventilatiestand niet werken, en nog steeds het symbool voor de achterruit verwarming niet!! Ik was er na de tweede keer al klaar mee, maar heb het vanmorgen na mijn SID te hebben gerepareerd toch weer geprobeerd, met dit als resultaat. Ik heb eigenlijk een nieuwe flatcable voor mijn ACC nodig... maar ik vind het nu ff best.
SID 2 werkt 100%, AAC display op vier streepjes en een symbooltje na, ook perfect...

Het vergt wel geduld, maar het is goed te doen, alleen niet s'avonds met te weinig licht. En bekijk ook voordat je begint het materiaal en kijk of het op sommige punten iets beter kan. Een beetje van maggie, en een beetje van mij :wink:

Vorige week al de antennemast vervangen, 100%, koplampruitenwissers uit elkaar, schoon gemaakt, motortjes gangbaar gemaakt, ook 100%, dummy haaievin erop. Wat ben ik toch goed bezig.. :D

Ik baal wel van het ACC display... maar komt miss nog wel een keer...

Nou stapte net in de auto en het ACC display hapert, en valt uit :( SID doet het perfect...

Ik kan er heel slecht tegen als iets niet lukt... ;-|+ Morgen maar weer even kijken... HET GAAT MIJ LUKKEN :!:
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Rudy
Geregistreerd lid
Berichten: 61
Lid geworden op: do 03 mar, 2005 1:22
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Rudy » zo 15 jul, 2012 23:18

Vandaag een mail gestuurd naar Pixelfix.net, en kreeg net al antwoord.
Tegen betaling van de verzendkosten € 7, krijg ik een nieuwe kabel opgestuurd :D

Goede service..

nu alleen niet meer verprutsen :oops:
Saab 9-3 2.0 lpt Vialle G3 lpi... Met de mooie 3x2 spaak Aero velgen

Gebruikersavatar
Pindkaas
Geregistreerd lid
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 19:33
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Pindkaas » di 17 jul, 2012 16:31

Sebusta schreef:
Pindkaas schreef:Voor de ACC van de 9-3 heb ik op http://www.akspeedo.com net een vervangend display besteld. Hier zit gewoon een PCB socket aan die je kan solderen, wel zo gemakkelijk. (23,- ongeveer)
Ben benieuwd naar je ervaring en montage van dit display met kabel. Heb er iig ook alvast eentje bestelt :wink:
Ik heb het vandaag er op gesoldeerd, werkt heel eenvoudig.. De kabel is wel precies passend, had iets langer gemogen van mij.
Voor weinig geld een goede oplossing. (en ook geen krasjes meer op je display)
9-3 2.0 Turbo SE Cabriolet MY00
9-5 2.3 Turbo Aero MY00 - verkocht

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Ervaring met strijkijzer reparatie SID

Bericht door Sebusta » za 21 jul, 2012 20:40

Heb die van mij er ook op gesoldeerd. Helaas is het met solderen fout gegaan waardoor de printplaat beschadigd is. Nu geeft het display helemaal niks meer weer:(
Denk dat het toch verstandiger was om alleen een kabel te nemen en deze vast te plakken...
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Plaats reactie