ervaring fietsendrager

1993-2002
Plaats reactie
Jop
Geregistreerd lid

ervaring fietsendrager

Bericht door Jop » do 03 mei, 2012 22:28

Goedenavond

Volgende week ga ik naar Italie en wil ik 3 racefietsen meenemen. Heeft iemand ervaring met de dragers van thule? Als ik op de sites kijk kom ik er niet uit of het voor mijn auto geschikt is(900 uit 1997).

Heb deze nu op het oog:

http://www.thule.com/nl-NL/NL/Products/ ... lipOn-9104" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt.

groeten Jop

bart1963
Geregistreerd lid

Re: ervaring fietsendrager

Bericht door bart1963 » vr 04 mei, 2012 10:44

Nee, weet alleen dat je kentekenplaat niet meer zichtbaar is en met
een beetje pech je achterlichten ook niet.
Je fietsen hanger ervoor.

CAAB_79
Geregistreerd lid

Bericht door CAAB_79 » vr 04 mei, 2012 11:35

Wel ervaring met zo´n soort drager maar niet op een Saab. Had op mijn lease-golf een paar jaar terug zo´n drager zitten.

Ook flinke ritten met dat ding gemaakt, naar oostenrijk. Gaat op zich goed, maar wel regelmatig even stoppen en checken of alles nog goed vast zit. Wel eens gemerkt dat na 200km een van de banden redelijk los zak. Met namen op hogere snelheden (boven 100) geven die dragers geen zeker gevoel.
Nu op de Saab weer een trekhaak drager, daarmee rij je probleemloos over de autobahn naar oostenrijk, en hou ik gewoon 120 aan. Checken tijdens de tankstop is genoeg.

wheels9000
Geregistreerd lid

Bericht door wheels9000 » vr 04 mei, 2012 16:03

Mijn buurman heeft zoiets op zijn Focus en neemt daar ook altijd 3 fietsen op mee naar Frankrijk etc. Ik heb van hem nooit gehoord dat er problemen mee waren. Maar ik kan dus niet uit eigen ervaring spreken.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 04 mei, 2012 18:34

bart1963 schreef:Nee, weet alleen dat je kentekenplaat niet meer zichtbaar is en met
een beetje pech je achterlichten ook niet.
Je fietsen hanger ervoor.
ergo: lichtbalk er aan hangen met je kentekenplaat erop. je achterverlichting en kentekenplaat moeten nl. vrij zichtbaar zijn (in verband met zichtbaarheid van je auto en de mogelijkheid van de Pliesie om je een prent te kunnen sturen als je te hard rijdt). anders loop je de kans nog voor de grens (van je woonplaats) aangehouden te worden door diezelfde Pliesie

Jop
Geregistreerd lid

Bericht door Jop » vr 04 mei, 2012 21:44

Dank voor de reacties en adviezen tot zover. Ga er eens goed over nadenken wat te doen. Helaas geen trekhaak. Ben erg benieuwd hoe het rijdt met snelheid.

Als iemand nog een goede tip heeft hoor ik het graag.

Zal uiteindelijk laten weten hoe het is gegaan.

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » vr 04 mei, 2012 22:39

heb zo'n ding zelf gehad op de Altea van mijn vrouw. Op zich wel een goed ding maar aangezien het de bedoeling is dat je hem "strak" monteert staat er wel behoorlijk wat spanning op de randen van de achterklep. Met in ons geval als resultaat dat de randen enigszins vervormden. Ook is de rubberachtige coating op de haken m.i. onvoldoende. Dit is op te lossen door er een stukje rubberen binnenband over te schuiven. Maar goed. In zijn soort dus wel de beste maar er gaat niks boven een drager op de trekhaak.

Plaats reactie