1993-2002
-
Caspar
Bericht
door Caspar » vr 16 sep, 2011 17:06
cabrio vandaag laten uitlijnen, en kwam erachter dat il was miste.
Hoor graag of iemand weet wlke bussen/rubbers ik moet bestellen.
kan ik hiermee rijden?
Weet iemand wat de lekkage is?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » vr 16 sep, 2011 17:31
Caspar schreef:Hoor graag of iemand weet welke bussen/rubbers ik moet bestellen.
Lijkt wel of de bout van de torsiestang afgebroken is... er zit ook een aanloopspoor op de aandrijfas.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1149
Weet iemand wat de lekkage is?
Vet er uit gevlogen, de stofhoes van de CV lijkt niet goed vast te zitten met de slangklem.
kan ik hiermee rijden?
Beter eerst de stofhoes weer vullen met vet (en kijken of die niet ergens gescheurd is), slangklem vastzetten en rijden...
-
jarno93
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3243
- Lid geworden op: wo 15 aug, 2007 11:18
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Bericht
door jarno93 » vr 16 sep, 2011 20:15
stofhoes die defect is is overigens een apk afkeurpunt. dit terzijde.
Mazda CX-9
9-5 estate "Trollspeed". verkocht
9-5 sedan gasbak 385.000 km verkocht
9-3 '00 speek stage 1 verkocht
900 T16s, 92 (speedparts fuelchip en APC mod) verkocht
900 T8 '84 (IC en APC mod) verkocht
-
evo
- Donateur (2x)

- Berichten: 5786
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door evo » vr 16 sep, 2011 20:33
Die los zittende torsiestang anders ook wel...
Hoe rijd zoiets eigenlijk... in een bocht... niets gehoord? Duikt/deint 't niet vreselijk?
Overigens... zo zou 't eruit moeten zien. 't is wel de andere kant maargoed. You get the picture (oh, en let niet op de kleuren...)

SAAB
9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205
X Hybrid, STGX, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235
X, STG5, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more
Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » vr 16 sep, 2011 20:57
evo schreef:Hoe rijd zoiets eigenlijk... in een bocht... niets gehoord? Duikt/deint 't niet vreselijk?
Dat rij
dt vrij normaal zolang je niet aan rallies meedoet, dat zal met een cabrio niet snel zijn... het effect van een torsiestang wordt overschat...
Overigens... zo zou 't eruit moeten zien. 't is wel de andere kant ...
Al weer opgelost...

-
Caspar
Bericht
door Caspar » vr 16 sep, 2011 21:15
auto rijd niet beroerd. Auto duikt verder niet Net een viggen onderstel onder gezet ipv van standaard cabrio
Lekkage is verholpen. Volgende week wordt de linker stabi stang gemonteerd.
Volgens mijn monteur kon ik er mee rijden zonder gevaar.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Bericht
door 72sonett3 » vr 16 sep, 2011 21:32
Caspar schreef:Auto duikt verder niet
Dat voorkom
d een torsiestang ook niet.
Lekkage is verholpen.
Dat is snel...
Volgens mijn monteur kon ik er mee rijden zonder gevaar.
Ja, die losse torsiestang is geen probleem, CV's zonder vet is wat anders.
-
evo
- Donateur (2x)

- Berichten: 5786
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bericht
door evo » ma 19 sep, 2011 8:25
72sonett3 schreef:Caspar schreef:Auto duikt verder niet
Dat voorkom
d een torsiestang ook niet.
Niet in een rechte lijn, wel bij remmen in een bocht... dan zou juist het gewicht op de buitenste voorpoot komen. Terwijl dat anders nog een beetje naar de andere voorpoot wordt overgedragen. Maar 't schijnt dus allemaal wel mee te vallen... leuk om te weten.
Oh.. en nog bedankt voor 't spiegelen 72sonett3. Toen ik de tekst schreef dacht ik er ook nog aan... maar daar bleef 't bij

SAAB
9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205
X Hybrid, STGX, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235
X, STG5, BioPower -
Blacktop-Tuning)
SAAB
9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more
Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!