Saab 9-3 Aero

1993-2002
erikjeegmond
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 Aero (2000) zonder power!?

Bericht door erikjeegmond » zo 08 mar, 2015 23:05

maxmink93 schreef:Als je de auto op contact zet en 5 klikjes onder de motorkap hoort, dan staat hij in limp home.
Dat is het geval. Als ik de auto op contact zet hoor ik vijf klikjes. Wat kan dit betekenen? Ik denk eraan om de gasklep te vervangen

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » zo 08 mar, 2015 23:16

erikjeegmond schreef:Wat kan dit betekenen? Ik denk eraan om de gasklep te vervangen
Wat kan dat betekenen? Max zegt net dat hij in limp home staat als hij vijf tikjes geeft, toch? :lol:
Google even op saab limp home. Het is een computer gestuurd probleem zoals ik al zei, ad hoc mechanische aanpassingen hebben dus geen nut. Je moet erachter komen waarom die in limp home staat. Een gasklep zet je computer niet in limp home, de limp home beperkt je toeren en turbodruk computergestuurd. Laat ik het zo zeggen: je hebt evenveel kans om je auto uit limp home te krijgen door je banden te wisselen als je gasklep te wisselen.
Laat je auto nakijken/uitlezen. Als je in de buurt bent van Breda kan je wel naar garage Mink van Max die net reageerde. Dan geef je minder geld uit dan aan een gasklep en dan weet je in ieder geval wél wat er aan de hand is. En anders, bekijk dit filmpje hoe de T7 uit limp home te halen, maar besef je dat dit symptoom bestrijding is en dus geen definitieve oplossing:

http://youtu.be/wr_CmGp20mk" onclick="window.open(this.href);return false;

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 08 mar, 2015 23:21

erikjeegmond schreef:
maxmink93 schreef:Als je de auto op contact zet en 5 klikjes onder de motorkap hoort, dan staat hij in limp home.
Dat is het geval. Als ik de auto op contact zet hoor ik vijf klikjes. Wat kan dit betekenen? Ik denk eraan om de gasklep te vervangen
Trionic (je motor computer) heeft een rede gevonden om je gasklep niet meer electronisch te bedienen maar fysiek te bedienen met je gaskabel.

Je kunt hem uit limphome halen en de ecu resetten (eerst resetten, dan er fysiek afhalen, niet andersom).

Best is om hem uit te lezen, waarschijnlijk komen de signalen van je 1e en 2e gaspedaal stand niet overeen, AkA nieuwe gasklep.

Eerst uitlezen, diagnose stellen dan pas dingen gaan vervangen!

erikjeegmond
Geregistreerd lid

Bericht door erikjeegmond » zo 08 mar, 2015 23:32

maxmink93 schreef:
erikjeegmond schreef:
Trionic (je motor computer) heeft een rede gevonden om je gasklep niet meer electronisch te bedienen maar fysiek te bedienen met je gaskabel.

Je kunt hem uit limphome halen en de ecu resetten (eerst resetten, dan er fysiek afhalen, niet andersom).

Best is om hem uit te lezen, waarschijnlijk komen de signalen van je 1e en 2e gaspedaal stand niet overeen, AkA nieuwe gasklep.

Eerst uitlezen, diagnose stellen dan pas dingen gaan vervangen!
Bedankt voor de goede uitleg en bijpassende tips. Ik ga morgen is kijken of ik hem uit limphome kan halen om dan te laten onderzoeken wat er aan de hand is. Iemand een tip waar ik in de buurt van Groningen het beste terecht kan.

Plaats reactie