Mijn 9-3 SE Turbo (Sold)
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Ben laatst terug geweest voor van Dongen om een olie lekkage te laten verhelpen. Bleek een turbopakking te zijn. Ze hebben toen ook gelijk de koppakking vervangen.
Alleen begint hij de laatste tijd steeds vaker in te houden als ik op cruise control rijdt. Dit is het beste merkbaar als ik ongeveer 80 - 90 km/h rijdt. Ik zie dan ook de turbodrukmeter schommelen.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn. Dan kan ik nl weer een afspraak maken met de garage.
Alleen begint hij de laatste tijd steeds vaker in te houden als ik op cruise control rijdt. Dit is het beste merkbaar als ik ongeveer 80 - 90 km/h rijdt. Ik zie dan ook de turbodrukmeter schommelen.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn. Dan kan ik nl weer een afspraak maken met de garage.
-
staggie
- Geregistreerd lid
-
wijnie
- Geregistreerd lid
Bij mij hetzelfde.. het volume moet wel ver open, maar idd het ramelde...Edwin mtb schreef:Het enige waar ik me nog aan stoor zijn de rammeltjes die uit de deuren komen. heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb bij mij de diepste bas eruit gefilterd met een condensator. 3 x 33uF paralel. Deze heb ik in serie gesoldeerd met de speakers. Het meeste laag komt toch van de 16 x 9 speakers achterin..
Dit was voor mij afdoende.. Eigenlijk wilde ik het actief doen; in de as3 amp een laag af filter bouwen. De speakers in het dash hoeven ook al dat lage geweld niet weer te geven.
Als ik zover ben post ik wel een verslagje..
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
-
Johannson
- Geregistreerd lid
Dás een puike buikschuiver, wel een stevige prijs voor een auto van deze leeftijd.Edwin mtb schreef:km stand staat nu op 158.000km. And still going strong!
Onlangs kocht ik mijn 9-3 S, ook van 2000 en 136000 op de klok. Rijdt als nieuw, beige interieur en alle gemakken. Maar geen elektrische stoel hoor, ik heb niks op mijn geweten........
Maar mijn prijs was 4450,00 subtiel verschil.....
Veel succes met deze mooie Saab, gaat nog jaren door!
Johan
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Zo even weer een update,
2 weken geleden de Saab weer verwent met:
Nieuwe olie
Nieuwe olie filter
Remmen losgehaald en opnieuw ingevet
En vorige week is hij voor zien van een BSR openluchtfilter (thnx Coen) en nieuwe slangenklemmen bij de filter.
Zie de foto van under the hood:

En een close-up van de filter:

2 weken geleden de Saab weer verwent met:
Nieuwe olie
Nieuwe olie filter
Remmen losgehaald en opnieuw ingevet
En vorige week is hij voor zien van een BSR openluchtfilter (thnx Coen) en nieuwe slangenklemmen bij de filter.
Zie de foto van under the hood:

En een close-up van de filter:

-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
En weer en kleine update.
KMstand ondertussen 180K.
Verder ben ik bezig met het opleuken van interieur met carbon. Dit d.m.v. de 3M di-noc carbon folie. Ben vandaag ermee begonnen en dit is het resultaat.
Zoals ze waren

Folie waarmee het allemaal moet gebeuren

Work in progress

Result

Ik moet nog wel even mijn deurpaneel reinigen zie ik.
(met dasty zou dat ook moeten werken?)

KMstand ondertussen 180K.
Verder ben ik bezig met het opleuken van interieur met carbon. Dit d.m.v. de 3M di-noc carbon folie. Ben vandaag ermee begonnen en dit is het resultaat.
Zoals ze waren

Folie waarmee het allemaal moet gebeuren

Work in progress

Result

Ik moet nog wel even mijn deurpaneel reinigen zie ik.
(met dasty zou dat ook moeten werken?)