Tweede foto op dashboard is turbodruk meter rechts boven in instrumentarium te zien.tgremlin schreef:Ik ben totaal niet op de hoogte van deze modellen, maar toch wel even nieuwschierig nu; 200+ pk dan lijkt mij dat dus een FPT maar op de dash zie ik geen turbodruk meter. Kan iemand dit even uitleggen (dan leer ik weer iets)
Mijn 9-3 SE Turbo (Sold)
-
ClassicS
- Geregistreerd lid
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Dat dacht ik ook, maar ik had het idee dat die 'te laag' zat. Na even goed kijken zie ik dat dit komt door de hoek waaronder de foto is genomen.ClassicS schreef:Tweede foto op dashboard is turbodruk meter rechts boven in instrumentarium te zien.tgremlin schreef:Ik ben totaal niet op de hoogte van deze modellen, maar toch wel even nieuwschierig nu; 200+ pk dan lijkt mij dat dus een FPT maar op de dash zie ik geen turbodruk meter. Kan iemand dit even uitleggen (dan leer ik weer iets)
T'is me duidelijk
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
afhankelijk van hoe je "gast"Edwin mtb schreef:Thnx voor jullie reactie's. Ik ben er zelf ook helemaal gelukkig mee en ik kan niet wachten tot ik kan hem kan gaan halen. Hoe lang moet de turbo eigenlijk "uitdraaien" voordat ik de auto uitzet na een stukje gassen?
als ik wat harder (150+) heb gereden, turbo of geen turbo. dan draait ie bij mij altijd nog 5 minuten om ff tot rust te komen.
de vriend van mijn nichtje heeft subara impreza WRX STi wel anders, die staat zo 10 a 15 minuten voordat ie hem uitzet
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
das altijd goed.Edwin mtb schreef:Het lijkt mijzelf het beste om hem gewoon iedere keer zo'n 30 sec uit te laten draaien, en dan pas van het contact afzetten. Ik denk ook dat ik 98 zal moeten tanken of niet?
98 mag maar hoeft niet hoor, 95 voldoet in NL prima. probeer de zoekfunctie maar eens onder de afdeling tuning, daar staat genoeg info met betrekking tot brandstof & turbomotoren.
-
9000gra
- Donateur

Re: Heb hem vandaag gekocht de 9-3 (Wat vinden jullie hierva
De kentekenplaten ontbreken op de foto. Is ie geïmporteerd?Edwin mtb schreef:Bij autobedrijf van Dongen heb ik een mooie 9-3 gevonden.
Het is een 9-3 2.0 SE Turbo 200pk. Hij komt uit 2000 en heeft 140.000km gelopen. Het is een zwarte met de volgende opties erop.
Leder bekleding
Clima control
Elektrische verstelb. stoel (+ bestuurderskant geheugen).
Hij wordt geleverd met grote beurt, nieuwe APK en 1 jaar garantie.
Wat zou deze auto ongeveer mogen kosten?
Thnx Edwin
gr
9000gra
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Zow, wat een vermogen en dat voor een Saab... Mooie strakke 9-3. Helemaal top! Ik vind het alleen zo jammer dat leren bekleding er na een paar jaren vaak zo sjabbie uit gaat zien. Ik had in mijn V70 van 2001 ook leren bekleding en die werd na 4 jaar toch ook beduidend minder. De 9-3's die ik zelf tegen ben gekomen in mijn zoektocht naar een Saab vertoonden ook deze slijtage. Is daar nou niets aan te doen? Leer is toch wel erg chique. Die electrische stoelverstelling is wel cool zeg. Ik vind 10.000 wel aan de hoge kant. Het is en blijft een Saab en niet iedereen is zo dol op oude auto's met veel pk's. In de praktijk is het alleen leuk om over op te scheppen, want op Neerlands wegen kun je er echt niet meer mee uit de voeten. (en daaruit spreek mijn gelatenheid over het dagelijks aanschuiven in de files als ik op pad moet)
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
... en met een stage 1 tuning wordt het nog meerArbilen schreef:Zow, wat een vermogen en dat voor een Saab...
Och, gisteravond laat (tegen middernacht) op weg van de meeting aan de Maas terug naar Zeeuws Vlaanderen kon ik met mijn 225pk toch lekker uit de weg. Beschikbaar vermogen onder het gaspedaal wil niet altijd zeggen dat je ook hard moet rijden, is ook gewoon (juist) lekker relaxed rijden (bij cruisen is de motor een stuk rustiger).Arbilen schreef:Het is en blijft een Saab en niet iedereen is zo dol op oude auto's met veel pk's. In de praktijk is het alleen leuk om over op te scheppen, want op Neerlands wegen kun je er echt niet meer mee uit de voeten.
.....al was er gisteravond ook een BMW Z3 eigenaar die waarschijnlijk wat gefrustreerd in zijn bedje is geklommen
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Tja, ik kan hier over de grens ook lekker hard rijden in Duitsland en heb dat ook vroeger ook regelmatig gedaan met voorgaande auto's met veel meer pk's. (haha, je weet wel, toen ik jong was). Maar over de bank genomen maak je er toch de meeste indruk mee op verjaardagen en partijen. Ik bedenk me dat wel eens als ik in de file sta en zie al die pk's om me heen stilstaan. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk wel een leukere sport om met steeds lichtere motoren meer vermogen op te hoesten. De nieuwe VW 1.4 motor met 140 pk of de nieuwe Fiat Bravo T-jet 1.4 motor met 150 pk. Das wel kicken vind ik. Ik had hiervoor een Alfa 147 2.0 selespeed met een 2 liter motor met 150 pk of een V70 2.4 liter met 170 pk en dat vond ik al mooi. Maar nogmaals, wat je er in Nederland mee op de weg moet??? En echt op de staart trappen op die enkele momenten dat het kan op zo'n zondagnacht, levert me dan weer een te groot risico op. Ik heb m'n rijbewijs zo hard nodig voor m'n werk ;-(
-
michiel
- Donateur (2x)

-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Re: Heb hem vandaag gekocht de 9-3 (Wat vinden jullie hierva
Yep hij komt uit België9000gra schreef:De kentekenplaten ontbreken op de foto. Is ie geïmporteerd?Edwin mtb schreef:Bij autobedrijf van Dongen heb ik een mooie 9-3 gevonden.
Het is een 9-3 2.0 SE Turbo 200pk. Hij komt uit 2000 en heeft 140.000km gelopen. Het is een zwarte met de volgende opties erop.
Leder bekleding
Clima control
Elektrische verstelb. stoel (+ bestuurderskant geheugen).
Hij wordt geleverd met grote beurt, nieuwe APK en 1 jaar garantie.
Wat zou deze auto ongeveer mogen kosten?
Thnx Edwin
gr
9000gra
-
verde900
- Donateur

-
staggie
- Geregistreerd lid
Prachtige uitvoering heb je gekocht Edwin, van harte gefeliciteerd met je aanwinst en veel plezierige kilometers gewenst.Edwin mtb schreef:Zow ik heb vandaag het koopcontract getekend bij van Dongen voor de Saab 9-3. Het blijkt dat hij bij nader inzien toch uit 2001 komt, dus toen was de koop al snel gesloten. Ik kan hem op gaan halen zodra het kenteken binnen is.
Ik zal hieronder nog even wat foto's posten.
.
Wij hebben bijna dezelfde uitvoering: een 9-3 Coupe SE FPT 205pk van 2000 met een kleine 130000km op de klok. Foto's zie mijn album.
Misschien is de onze dit jaar of anders volgend voorjaar te koop, hierover moeten we nog even brainstormen.

.