Oude DI trouwens nog geprobeerd?
DI kapot??? Of andere oorzaak? HELP!
-
9000-95
- Donateur

Re: DI kapot??? Of andere oorzaak? HELP!
1.6mm
Oorzaak van het hikken is wel duidelijk dan. Benieuwd hoe lang die er al in zaten
Als ik jou was zou ik de staat van de rest van het onderhoud ook even checken dan maar...
-
johnb52
- Donateur (7x)

Nee niet meer aan toe gekomen.
Nog wel een klein ander mankementje:

Zat zo gemonteerd... met slangen er half op.
http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Eigen- ... 900ng9-3v1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit dingetje dus.
Nog wel een klein ander mankementje:

Zat zo gemonteerd... met slangen er half op.
http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Eigen- ... 900ng9-3v1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit dingetje dus.
-
aeejnprt
- Geregistreerd lid
Op het forum wordt volgens mij een DI-cassette aangeboden (2juni15).
'k Heb niet goed gekeken, want ik heb zo'n ding niet nodig ....
aeejnprt
'k Heb niet goed gekeken, want ik heb zo'n ding niet nodig ....
aeejnprt
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Da's wat ik noem: Extreme tuningjohnb52 schreef:Heb de gaps nog even opgemeten van de bougies.
Stonden allemaal op 1,6
-
Heij95Aero
- Geregistreerd lid
Lijkt me de di als ik het goed zit er een scheurtje in?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Klopt, daar zit een scheur in.
Zie ook de rest van dit topic;-)
Zie ook de rest van dit topic;-)
-
Vincent9-3
- Donateur

Precies dezelfde problemen gehad. Nu een gebruikte DI gehaald.
Toen deze getuned werd door Dion, is tijdens de proefrit helaas de brandstofpomp kapot gegaan.
Na de tune en nieuwe bougies nog steeds haperen en van die korte onderbrekingen als de turbo er rond 2,5-3,5 duizend toeren (zoals iemand hier beschreef).
Nu een gebruikte DI, maar wel met een scheur waar eerst opgedroogde olie/vet opzat, toch werkt deze uitstekend. Houden of niet? En kan je dit ook zelf makkelijk zelf invetten of onderhouden indien nodig?

Toen deze getuned werd door Dion, is tijdens de proefrit helaas de brandstofpomp kapot gegaan.
Na de tune en nieuwe bougies nog steeds haperen en van die korte onderbrekingen als de turbo er rond 2,5-3,5 duizend toeren (zoals iemand hier beschreef).
Nu een gebruikte DI, maar wel met een scheur waar eerst opgedroogde olie/vet opzat, toch werkt deze uitstekend. Houden of niet? En kan je dit ook zelf makkelijk zelf invetten of onderhouden indien nodig?

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Er hoort geen olie aan een DI te zitten. Wel mogen de rubber tuiten onderaan ingesmeerd zijn met dielectrisch vet (wittig van kleur). Als er een substantie uit een barst van de DI-kap komt zal die geen lang leven meer hebben.
-
Vincent9-3
- Donateur

-
Vincent9-3
- Donateur

Ik heb ook op andere Saab forums gelezen (buitenland) dat de DI cassettes met TK3.2 en TK3.4 of zoiets vroeger zijn teruggeroepen door defecten en dat de TK3.6 we goed was? Klopt dit?
-
Vincent9-3
- Donateur

Even gekeken naar de nieuwe, gebruikte DI nadat de auto de hele middag heeft afgekoeld met de scheur erin. Ziet er niet gek uit toch? Raar dat de capacitor onder dat soort van hars zit, gezien de rest hartstikke schoon is.
De scheur in de zwarte case lijkt wel gewoon met lijm opgevuld te zijn?
Mij lijkt deze DI gewoon prima, wat vinden jullie? Geen zin om zo weer op de snelweg stil te vallen natuurlijk!

De scheur in de zwarte case lijkt wel gewoon met lijm opgevuld te zijn?
Mij lijkt deze DI gewoon prima, wat vinden jullie? Geen zin om zo weer op de snelweg stil te vallen natuurlijk!

-
jansen
- Donateur (7x)

Gewoon een Orginele nieuwe kopen, ben je de eerste 10 tot 15jaar er weer vanaf.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Is die condensator in het midden zwartgeblakert of is dat de hars waar je op doelt?
Was het de lijm die door de warmte een vettige substantie werd? Het wordt nogal warm daar. Als dat Bisonkit is, lijkt me dat geen goeie oplossing.
Was het de lijm die door de warmte een vettige substantie werd? Het wordt nogal warm daar. Als dat Bisonkit is, lijkt me dat geen goeie oplossing.
-
Vincent9-3
- Donateur

[]Zit een soort van hars op, het is een DI uit 2003 zie ik en een TK3.2C of iets in die richting, lijkt me dus een aangepaste want de DI die stuk ging was een TK3.2
Ik denk dat het lijm of zoiets is, zie namelijk nergens anders sporen
Gewoon deze DI gebruiken dus
Ik denk dat het lijm of zoiets is, zie namelijk nergens anders sporen
Gewoon deze DI gebruiken dus

Reden: Quote verwijderd