Alles valt op z’n plek...

1993-2002
DV 9-3
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Alles valt op z’n plek...

Bericht door DV 9-3 » wo 13 jan, 2021 15:45

joep97 schreef:
di 12 jan, 2021 14:30
Mooie aanschaf weer! Wat mij betreft heeft deze auto ook veel verzamelwaarde, alleen al om de aanwezige achterbankverwarming, als ik dat goed begrepen heb. Maar alles is eindelijk duidelijk, op orde en compleet zo klinkt het. Jammer, dan moet ik een andere Saab youngtimerverzamelaar vinden om aan te sporen deze prachtige "low mileage" midnight blue 9-5 mk1 Aero te kopen. :-P+
Hahaha! Ja inderdaad, nu m'n verzamel intentie helder is, hoef ik niet meer te twijfelen. Die schitterende MNB 9-5 sedan past er niet bij. 😉
gj900 schreef:
di 12 jan, 2021 14:36
DV 9-3 schreef:
di 12 jan, 2021 0:05
Al ruim vier jaar stond deze Laser Red 9-3 og SE vijfdeurs LPT automaat met slechts 72.000 Km zonder énige publiciteit in NL te koop.
Die is inderdaad ver onder de radar gebleven :shock: Gefeliciteerd met deze beauty! Die JP imports zitten ook altijd lekker in de opties dus heb je hier een zeldzaam goed uitgeruste 9-3OG voor de deur 8)
Thanks! Ja, hij is echt best wel bijzonder uitgerust.
Arthurj schreef:
di 12 jan, 2021 18:32
Ik zeg alweer bijna.... ook weer zonde om voor een daily te gebruiken.... Prachtige auto in prachtige kleur.... Wordt onderhand een Saab Museumpje bij je :D
Tja,'t heeft echt wel iets heel fijns om dagelijks in een vrijwel nieuwe 20 jaar oude en leuke 9-3 te rijden. It's a shitty job, but one Saab has to do it! Nou, museumpje niet hoor. We gebruiken ze allemaal. Alleen sommige meer met mate(n) dan andere! En met 10-15 K km per jaar gaat deze nog best lang bijzonder blijven...
Sabriolet schreef:
di 12 jan, 2021 21:55
mooi hoor, je weet ze wel te vinden die pareltjes.

ik ben benieuwd of je de verleiding kunt weerstaan om niets te doen, aero stuurtje? haha
veel plezier!
Ik begrijp je ongeloof.😉 Maar nee. Deze Japanse schone is precies goed zoals 'ie is!
martinphili schreef:
di 12 jan, 2021 22:42
Machtig mooi :bluethumb:
Dankjewel!
Daan Paul schreef:
di 12 jan, 2021 23:09
Snap je helemaal. Je hebt overduidelijk een talent en een geweldig netwerk om al deze bijzondere Saabs te vinden. Geniet er van en keep them safe!
Da's leuk om te lezen, Daan Paul. Ennehhh, talent..., ik weet 't niet hoor... afwijking zou je ook kunnen zeggen...
Sapphire schreef:
wo 13 jan, 2021 0:12
Arthurj schreef:
di 12 jan, 2021 18:32
ook weer zonde om voor een daily te gebruiken....
Ssssssssttttt :wink: :-P+

Van harte met de aanschaf, DV! :love:
Precìes dat, Lennard!! 😎 Dankjewel!
Simon9-3 schreef:
wo 13 jan, 2021 3:56
Zelfs het vermogen blijft fabrieks-origineel?
Yep! 🤫
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".

https://www.instagram.com/saab_surplus/

SVENSON_Aero
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door SVENSON_Aero » wo 13 jan, 2021 18:21

Wow, nog eentje erbij!
Wel herkenbaar, te mooi maken en dan niet meer als daily te gebruiken.

En achterbank verwarming, dat heb ik nog maar één keer op een Duitse rode Aero (die te koop stond, 5 drs) gezien. Die had ook een schuifdak.

Niks eraan doen...dat gaat niet lang duren ;).
Misschien wel even de holle ruimtes inspuiten met Mike Sanders vet. (hebben wij ook gedaan). Nog beter bestand voor het daily winter werk.
Svenson - Saab 9-3 Aero - zilver - 21.05.2002

https://www.instagram.com/svenson_aero/

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 14 jan, 2021 0:43

Ja, die achterbankverwarming is een maffe gimmick. Gaan we nóóit gebruiken natuurlijk! :lol: De zwarte vijfdeurs Viggen heeft die optie trouwens ook... Best benieuwd eigenlijk of er nog iemand anders mee rondrijdt hier.

Maar deze blijft zoals ‘ie is. Echt. Ik heb inmiddels een excelbestand met 8 pagina’s, eentje per kenteken, gevuld met kleinigheden, èn grotigheden, en verbeterwensen die de hobby Saabs helemaal àf maken als ze allemaal gedaan zijn. Da’s de echte hobby.

Deze 9-3 wordt een héél plezierige, vrijwel nieuw ogende èn voelende, mooi gespecte, maar verder gewoon standaard daily... Jùist omdat ‘ie die originaliteit zo ‘ademt’, als je begrijpt wat ik bedoel. Die lol vind ik ook echt geweldig. En, eerlijk is eerlijk, ‘t maakt ‘t gebruik voor m’n lief ook een heel stuk relaxter om in een daily te rijden waarbij niet iedere stoeprand, te smalle parkeervak, parkeergarage, harsverliezende boom, kuil in ‘t bospad of steile verkeersdrempel haar een hartverzakking bezorgt...😉
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op do 14 jan, 2021 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Barten
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door Barten » do 14 jan, 2021 11:00

Heerlijk al deze overdenkingen over het gebruik van de auto. Geniet ervan!
Ik mis wel een beetje jouw oude onderschrift. Het was zo lekker overzichtelijk en netjes in de kleur van jouw verzameling.
SAAB 9³ Cabrio 2.0T Aero Hirsch 05/2004
Audi A3 limousine S-line (lease) 04/2019

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 14 jan, 2021 11:29

[]Hahaha, ja, dankjewel. Ik mis die kleurtjes en 't overzichtje ook wel 'n beetje... Maar 't past niet meer...🤫😊
Via de Instagram link in m'n nieuwe onderschrift zie je ze allemaal, met lekker veel foto's!
Laatst gewijzigd door Injectie op do 14 jan, 2021 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Henk-Jan
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door Henk-Jan » do 14 jan, 2021 11:56

DV 9-3 schreef:
do 14 jan, 2021 0:43
Ja, die achterbankverwarming is een maffe gimmick. Gaan we nóóit gebruiken natuurlijk! :lol: De zwarte vijfdeurs Viggen heeft die optie trouwens ook... Best benieuwd eigenlijk of er nog iemand anders mee rondrijdt hier.
Wij rijden in onze cabrio alleen met het knopje rond. :-P+ Zo'n blanke knop vond ik zo misstaan en toen we in Zweden een sloper vonden met die optie konden we de knop meenemen. In Zweden is het volgens mij niet zo ongebruikelijk. Als we ooit nog eens geld teveel hebben laten we misschien eens matjes achterin de cabrio inbouwen, maar dat kan nog wel jaren duren. Eigenlijk hebben we het ook niet nodig natuurlijk.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...

beekemm
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Bericht door beekemm » do 14 jan, 2021 12:36

als je zo graag achterin verwarming wilt hebben bouw je toch een setje van ebay in, werkt prima kocht ze voor 20 euro of zoiets voor de voorstoelen
900NG 2.0I '96 cabrio heerlijke Saab

900I '92 ook weg wel naar liefhebber
9000 cs '93 autom naar Amersfoord hobby club

http://www.jackvanbeek.nl/auto/index.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

jack

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 14 jan, 2021 13:56

DV 9-3 schreef:
do 14 jan, 2021 0:43
Ontdek ik vandaag dat ik er zelf ook toch nog eentje heb met achterbankverwarming... De 9-5! :lol:

Henk-Jan
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door Henk-Jan » do 14 jan, 2021 14:48

beekemm schreef:
do 14 jan, 2021 12:36
als je zo graag achterin verwarming wilt hebben bouw je toch een setje van ebay in, werkt prima kocht ze voor 20 euro of zoiets voor de voorstoelen
Ik wil eigenlijk niet met mijn linkerhanden met de achterbank bezig, omdat die er nog steeds zo ontzettend strak uitziet. Denk niet dat het een verbetering gaat worden als ik een matje onder het leer ga monteren.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab-rijden ook zo fijn...

Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Te koop in NL(?): Toyota Celica Liftback AT160 (MY87) 2014 - ...

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » do 14 jan, 2021 15:02

Het is ook wel een schrale oplossing om het maar even bot te zeggen.
Het is niet zo “dat we zo graag achterbankverwarming willen”, maar het is gewoon leuk dat die originele optie erop zit.

SVENSON_Aero
Geregistreerd lid

Bericht door SVENSON_Aero » vr 15 jan, 2021 10:48

Ik vind t altijd wel gaaf als alle knopjes gevuld zijn. Anders blijven die kale knoppen je toch zo aanstaren. En in een Zweedse auto hoort gewoon veel verwarmd te zijn, dat ze nog geen stuurwiel verwarming hadden. Nadat wij onze Saab kochten hebben we nog een origineel Calix elektrisch kacheltje kunnen vinden. Hoort toch bij die motor voorverwarming optie. Ook maar 2x gebruikt omdat de Saab niet meer buiten staat...iets met te mooi als daily.....

"Excelbestanden", herkenbaar......haha.
Hier heeft ook elke auto zijn eigen Excelbestand. Er wordt zo een grafiek naar boven getoverd met het verbruik.

Haha, er zijn nog meer van dit "soort" mensen. Ik dacht dat ik erg was met parkeren. Ik loop ook liever iets verder als ik weet dat de auto 'veilig' staat. Een poos geleden moest ik kiezen uit twee kwaden.
Of een ruime parkeerplek bij een boom of een krappe parkeerplek.........tja die vogel in die boom dacht die Saab glimt me teveel, nou zal ik je hebben ik ga er even lekker voor zitten.
Motorkap onder gebombardeerd natuurlijk :)

Het is wel eens lekker om een auto te hebben waarmee je iets minder voorzichtiger kan zijn en origineel kan laten. Alhoewel dat best lastig kan zijn als liefhebber.
Svenson - Saab 9-3 Aero - zilver - 21.05.2002

https://www.instagram.com/svenson_aero/

Dedec
Geregistreerd lid

Bericht door Dedec » vr 15 jan, 2021 21:38

Hoi DV 9-3, een bijzonder rijk uitgeruste 9-3, wederom mijn complimenten! Als antwoord op je vraag: onze vijfdeurs 9-3 is ook uitgerust met de achterbankverwarming. Onze voornaamste reden om destijds te kiezen voor deze optie, die overigens toen niet als optie werd genoemd in het boekje maar gewoon wel te bestellen viel, was dat de 9-3 ook gebruikt zou worden als reisauto voor onze wintersportvakanties. Het lederen interieur kan tijdens winterse omstandigheden namelijk flink koud zijn en de achterbankverwarming leek ons wel zo fijn voor de achterpassagiers. Een zéér goede inschatting want de warme zitvlakken worden ook nu nog steeds bijzonder gewaardeerd :)

Fijn weekend, Dennis

El René
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door El René » zo 17 jan, 2021 12:01

Als dit #9 is, vraag ik me wel af waarom je het tiental niet gewoon even volmaakt :)
Ongeduld is een schone zaak. Geduld ook.
....
(T 3 Camper, t 9-3 Coupé, T 16S 900 Cabriolet)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 17 jan, 2021 12:09

No worries. #10 is in aantocht. 🤫

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door Style&Co » zo 17 jan, 2021 12:57

DV 9-3 schreef:
di 12 jan, 2021 0:05

Deze Japanse schone gaan we, behalve een smetteloos setje Alu 26's met Michelin PS3's van de blauwe cabrio, een hondenrekje uit de rode coupé, en natuurlijk regulier onderhoud af en toe, verder hélemaal nìets meer aan doen!
een hele mooie velg waar dit type 9-3 ook het lekkerst op rijd (16 inch). In combinatie met de SE skirtset is het dan qua exterieur een vroege 5 deurs Aero. Een meegespoten achterspoiler (of een aero spoiler) zou het geheel stijlvol afmaken
live your dreams

Plaats reactie