Antenne cabrio

1993-2002
Plaats reactie
Cypher87
Geregistreerd lid

Antenne cabrio

Bericht door Cypher87 » zo 07 jan, 2018 1:10

Mijn antenne's zijn gebroken door de harde wind + afdekhoes afgelopen week. Het gaat om deze antenne's (part nummer 5260567):

Afbeelding

Nou zijn deze erg moeilijk te vinden, en wat mij betreft veel te duur (90-120 euro per stuk). Weet iemand of er vervangende onderdelen voor zijn, of is het simpeler om de antenne's te vervangen met aftermarket antennes?

hoppa3
Geregistreerd lid

Re: Antenne cabrio

Bericht door hoppa3 » zo 07 jan, 2018 11:04

goedenmorgen,
Mijn antenne was ook afgebroken, ben naar een automaterialen zaak gegaan, heb nu een korte spriet,(wel even kijken of tie de juiste hoek heeft) niet meer electrisch uitschuifbaar, het is zekers makkelijk te doen.
Het is ongeveer 15 min werk, en de kosten...25 euri.
Succes

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » zo 07 jan, 2018 11:10

Was laatst ook een topic over:

viewtopic.php?f=37&t=153931&hilit=antenne

Cypher87
Geregistreerd lid

Bericht door Cypher87 » zo 07 jan, 2018 13:03

Ik heb op ali een antenne besteld, waarschijnlijk dus alleen voor de show, want deze past niet op het schroefdraad van de Saab. Jammer dat de originele antenne's zo'n rare maat hebben.

oliviereilers
Geregistreerd lid

Bericht door oliviereilers » zo 07 jan, 2018 14:03

Cypher87 schreef:Ik heb op ali een antenne besteld, waarschijnlijk dus alleen voor de show, want deze past niet op het schroefdraad van de Saab. Jammer dat de originele antenne's zo'n rare maat hebben.
Ik heb hetzelfde: Afbeelding

antoniew
Geregistreerd lid

Bericht door antoniew » ma 05 feb, 2018 17:45

Voor ongeveer € 3,00 heb ik via ebay een (universeel) sprietje gekocht.

Om deze te kunnen monteren heb ik de oude antenne verwijderd en het kunststof deel aan de buitenkant en het messing deel aan de binnenkant van de oude antenne hergebruikt. Hier een lange M6 bout ingedraaid om de boel vast te zetten (afhankelijk van de spriet die je gekocht hebt zou ook M5 of iets anders kunnen zijn).
In totaal inclusief het zoeken van een lange bout ongeveer een kwartiertje werk.

Hieronder een paar foto's van het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding

casaretti
Donateur
Donateur

Bericht door casaretti » ma 15 jun, 2020 10:51

Bij mij ook het bovenste stukje afgebroken. Ik houd onze cabrio het liefst origineel, maar 50 - 80 euro/dollar is bizar. Voorbeeld van een standaard sprietje ziet er best aanvaardbaar uit. Dankjewel voor de suggesties.

Plaats reactie