Temperatuur sensor interieur maakt enorme herrie
-
andreenwilma
- Geregistreerd lid
Temperatuur sensor interieur maakt enorme herrie
Beste Allemaal,
De sensor van mijn interieur temperatuur meter maakt enorm veel herrie.
Is er een mogelijkheid om dat weer beter te krijgen, ik heb alles al stof vrij gemaakt( en dat was nogal wat)
Ik heb een caab uit 1999..
Greetzzzz,
André
De sensor van mijn interieur temperatuur meter maakt enorm veel herrie.
Is er een mogelijkheid om dat weer beter te krijgen, ik heb alles al stof vrij gemaakt( en dat was nogal wat)
Ik heb een caab uit 1999..
Greetzzzz,
André
-
hugo32
- Geregistreerd lid
Re: Temperatuur sensor interieur maakt enorme herrie
je kan proberen deze in te spuiten met ptfe spray
de mijne is nu terug bijna twee jaar lawaai vrij
de mijne is nu terug bijna twee jaar lawaai vrij
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Is dat het ding dat je hoort als je gereden hebt en de wagen hebt uitgezet? Als ik namelijk heb gereden, de wagen uitzet en de sleutel verwijder, hoor ik iets dat lijkt op een draaiend elektromotortje, een licht ruisend geluid.
-
jor
- Geregistreerd lid
Ja,dat klopt.Er zit een piepklein ventilatortje in en die wil zich wel eens laten horen..Schoonblazen en smeren met pfte en je hoort em een hele tijd niet meer.
-
ReinO
- Donateur (2x)

kun je hem eigenlijk ook afkoppelen? ik ga het eens proberen. en laat het weten hier.
-
jor
- Geregistreerd lid
Afkoppelen kan wel,maar dan wordt de interieur temp.niet meer gemeten en daar zal de airco weer op reageren vermoed ik.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Weer wat geleerd, wat zit dat ventilatortje precies?
-
ReinO
- Donateur (2x)

in dat kleine roostertje in je console
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Soms is het handig als je een afbeelding hebt van een onderdeel
-
andreenwilma
- Geregistreerd lid
Helemaal geweldig, ga ik er zeker even aan werken.
Thnx voor alle adviezen.
Greetzzzz,
André
Thnx voor alle adviezen.
Greetzzzz,
André
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Nooit geweten dat daar een motortje achter zit. Dacht altijd dat het een sensor was met passieve elektronica. Dank, ik ga er naar kijken.
Waarom werkt dat ding overigens nog enige tijd als de auto van contact af staat?
Waarom werkt dat ding overigens nog enige tijd als de auto van contact af staat?
-
gj900
- Donateur (9x)

Die van ons maakt ook kabaal. Heb het roostertje er makkelijk af gekregen, maar hoe krijg je de rest eruit? Ik durf niet teveel te duwen en trekken uit angst dat er iets afbreekt....
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@gj900: de grote boosdoener in de temperatuursensor is stof.
Helemaal uit elkaar halen lijkt me niet verstandig.
Ik heb de sensor van onze Saab 9-3 OG altijd doorgeblazen met een spuitbus perslucht:
http://www.patchkast.nl/compressed-air- ... lucht.html
Helemaal uit elkaar halen lijkt me niet verstandig.
Ik heb de sensor van onze Saab 9-3 OG altijd doorgeblazen met een spuitbus perslucht:
http://www.patchkast.nl/compressed-air- ... lucht.html
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Zonet de sensor eruit gehaald, doorgeblazen en in de teflon spray gezet. Hij is ineens muisstil.
Erg leuk en simpel klusje. De sensor kun je niet naar voren trekken, je verwijdert hem door hem naar binnen te drukken en/of naar achteren te trekken.
Ik heb het ACC display even verwijderd. Je kunt dan heel simpel bij de ventilatorsensor. Als je het roostertje voorop de sensor verwijdert, zie je boven en onder een lipje zitten dat het motortje a.h.w. vastklemt aan het frontje/middenconsole. Lipjes lossen en dan trek je het dingetje zo naar binnen. Zit een schuimen randje aan de voorkant, wees daar alert op, viel er bij mij meteen af.
Erg leuk en simpel klusje. De sensor kun je niet naar voren trekken, je verwijdert hem door hem naar binnen te drukken en/of naar achteren te trekken.
Ik heb het ACC display even verwijderd. Je kunt dan heel simpel bij de ventilatorsensor. Als je het roostertje voorop de sensor verwijdert, zie je boven en onder een lipje zitten dat het motortje a.h.w. vastklemt aan het frontje/middenconsole. Lipjes lossen en dan trek je het dingetje zo naar binnen. Zit een schuimen randje aan de voorkant, wees daar alert op, viel er bij mij meteen af.
-
gj900
- Donateur (9x)

Super, dank voor alle uitleg!