Pagina 10 van 12

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: wo 02 jan, 2019 12:38
door busy
Bak afstellen, zet de pook in zijn 4. Als je de pookhoes eraf haalt zie je aan de voorzijde een klein gaatje, steek daar een 3/4mm inbussleutel in. Dan is je pook gefixeerd. Maak dan de moer los(m10 of m13) doe dan ook een inbussleutel door gaatje waar de plasticplug zit. Dan kun je de boel goed afstellen.

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: wo 02 jan, 2019 13:53
door harryS9K
Busy,

Zo heb ik het ook gedaan, maar dan met 5 mm torx (T27) sleutels.
Waarom hij dan zo lastig uit de 5 komt is mij niet duidelijk. Met tussengas geven lijkt het makkelijker te gaan... :?

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: wo 02 jan, 2019 14:39
door busy
Bijzonder inderdaad, pedaal druk goed bij uit zijn 5 halen? Zou zeggen dat er niet goed genoeg ontkoppeld wordt..... maar dan verwacht je dat bij alle versnellingen...

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: do 03 jan, 2019 12:51
door harryS9K
Koppelingpedaal goed indrukken lijkt inderdaad te helpen.
Wel apart dat het alleen in de 5 opvalt.

De koppeling is nieuw. Zou die nog moeten inlopen om goed te ontkoppelen?

Rijdt overigens wel heerlijk, zo'n licht koppelingspedaal. :wink:

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: do 03 jan, 2019 13:33
door 9323
Anders nog een keertje ontluchten?

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 07 jan, 2019 10:58
door harryS9K
Wel geprobeerd, maar of het ook goed is?

Er zijn 3 mogeijkheden:
1. Koppeling ontluchting
2. koppeling/afstelling
3. Versnellingsbakdeel waar de ophanging aan zit, verschilt van de FM54003 t.o.v. de FM57001. Deze heb ik namelijk gewisseld.

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 07 jan, 2019 11:42
door busy
Zou met eenvoudige beginnen. Ontluchten. Dat luistert nogal nauw bij een 9000, lees veel geduld

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 12:02
door harryS9K
Nog niet verder gekomen. Begreep wel dat het vanaf de bak naar boven beter is. Maar dan gaat het remvloeistoftankje dus overlopen. :(
Hoeveel volume zit er eigenlijk in het hele traject? 100CC?

Daarnaast zie ik vloeistof onder de auto in de buurt van het rechter voorwiel. Vrees dat dat stuurbekrachtigingsolie is. Ik heb de drukleiding wel vervangen, maar wellicht is er meer aan de hand.

Daarnaast heb ik koelvloeistof aan de onderkant van het gasklephuis. Ik heb de onderste koelvloeistofleiding met een breedbandklem vast zitten, maar het blijft nat. :(

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 13:31
door busy
Ontluchten: wat je kunt doen is bij de bak de ontluchtingsnippel open draaien. Daar een 100cc spuit opzetten en dan dichtdraaien.

Vloeistof voorwiel. Even karton onder leggen voor de kleur. Kan nl ook remvloeistoef zijn.

Slang gasklephuis maak even foto hebben we vast nog wel liggen.

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 14:08
door 9323
Dat remvloeistofbakje overloopt is niet zo problematisch toch?

KVS: dat is vast een van die twee dunne slangetjes die boven elkaar op het gkh zitten. Zeker als je die te vast draait gaan ze vaak lekken. Wellicht stukje inkorten en opnieuw (niet te) vastzetten?

Olie stuurbekrachtiging: de slang die onderop het reservoir zit, gaat weleens lekken. Komt dan omdat de slangenklem te los zit. Deze mag je dus juist wat strakker zetten :-)

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 14:30
door harryS9K
Die inkortmethode heb ik al geprobeerd, maar dat heeft niks geholpen.
Wellicht gaat een ander slangetje helpen. Ik hoop het maar.

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 21:42
door Dave
Gewoon diep respect dat je het zo ver al gebracht hebt! Nog even doorbijten!

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: ma 14 jan, 2019 21:55
door Gele aero
Heb je het slangetje bekeken toen je het inkortte? Bij mij is die ook gaan lekken, heb volgens mij gewoon het hele slangetje vervangen.
Een betere tip dan idd even een doekje onder de auto leggen thv de lekkage is er eigenlijk niet. Even naar de kleur kijken en je weet genoeg. Doordat het mogelijk ook olie kan zijn, is de simpele proeftest niet aan te raden, gebeurt nog wel eens met water onder de auto om te kijken of het van de aircocondensor is of koelvloeistof (kvs is wat zoetig). Maar dat zou ik dus niet doen als het mogelijk ook stuurbekrachtigingsolie is.

Succes met de laatste loodjes, ken het vervelende gevoel dat je denkt klaar te zijn maar er dan opeens toch iets niet helemaal lekker blijkt te zijn. Even doorbijten en dan lekker cruisen!

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: di 15 jan, 2019 11:54
door harryS9K
De slangklemmen aan het stuurpompreservoir zitten onbeweegbaar vast.

Afbeelding

De breedbandklem is breder dan het pijpje lang is. Het opstaande randje gaat ie dus overheen.
Op het stukje pijp dat nog zichtbaar is, zie ik het glimmen.
Dus ik vermoed dat er toch nog kvs langs komt.

Re: It's over now? Not yet!

Geplaatst: di 15 jan, 2019 14:31
door reiernumans
Zet daar eens een smallere klem op dan. Hij moet achter het opstaande randjeklemmen.