Ik wou de bovenste motorrubbers vervangen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze blauwe Pu rubbers en de gele van Powerflex? Welke kan ik hiervan het beste gebruiken?
Bovenste motorrubber.
- michelvenus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 572
- Lid geworden op: za 26 sep, 2009 20:30
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bovenste motorrubber.
Sinds Jan.2004:900Turbo16S Aero,bj.1990.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.
- 93Rookie
- Donateur (3x)
- Berichten: 749
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Bovenste motorrubber.
de product omschrijving van POWERFLEX GEEFT VOLGENDE INFO
Dus heeft waarschijnlijk iets met de voorkeur voor een speciale kleur te maken.technische info
Waarom kiest u voor Polyurethane Ophangingsbussen?
Ophangingsbussen krijgen veel te verduren en behoren tot de meest aan slijtage onderhevige onderdelen van een auto.
Zij ondergaan extreme spanningen onder sterk wisselende omstandigheden en moeten het daarbij stellen zonder enig smeermiddel.
Het materiaal waar de standaardrubbers van gemaakt zijn is tevens aan een verouderingsproces onderhevig, waardoor haarscheurtjes ontstaan en het materiaal bovendien steeds zachter wordt. Dit heeft allerlei ongewenste spelingen in de ophanging tot gevolg.
Het spreekt voor zich dat dit het bochtgedrag en de stabiliteit niet ten goede komen en ook onnodig bandenslijtage kan veroorzaken. Een modern materiaal als polyurethaan geeft Powerflex ophangingsbussen een 25 tot 35 procent grotere stijfheid zonder dat dit ten koste gaat van de schokabsorberende eigenschappen.
Een auto van enkele jaren oud rijdt weer als nieuw wanneer de versleten bussen worden vervangen door exemplaren van polyurethaan. U voorkomt ongelijke slijtage aan de banden, trillende remschijven en een zeer slechte wegligging. Ook nieuwe auto's hebben voordeel van de Powerflex bussen: door hun superieure design geven zij een meer effectieve controle van de onderstelcomponenten dan bij normale rubberonderdelen.
Met de technische voordelen van dit materiaal is het mogelijk het meest voorkomende probleem, een verhoogde geluidsweergave als gevolg van (te) harde bussen, te reduceren.
In onze online shop, die bijna elke dag geupdated wordt, vindt u alle produkten van Powerflex.
Powerflex is te krijgen in:
Road Series Sport, altijd herkenbaar aan de Paarse of Gele kleur (soms ook standaard al direct zwart).
Black Series, altijd herkenbaar aan de zwarte verpakkingen en zwarte bussen special voor Race-, Rally- en Driftauto's.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Bovenste motorrubber.
Die blauwe zijn denk ik niet van Powerflex. Ik heb die gele en die hebben geen gleuven zoals je bij die blauwe ziet. Er zijn meerdere aanbieders van PU-rubbers.
Alex
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15925
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Bovenste motorrubber.
die blauwe zijn ook van powerflex en vind ik al erg stug. Die zwarte vind ik oncomfortabel maar dat is snaakgevoelig uiteraard.
Rij je vaak over klinkers en putranden? Die gaan straks opvallend aanwezig zijn.
Rij je vaak over klinkers en putranden? Die gaan straks opvallend aanwezig zijn.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- michelvenus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 572
- Lid geworden op: za 26 sep, 2009 20:30
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Bovenste motorrubber.
Powerflex heeft geen blauwe op hun website staan. Heb je een link? Die zwarte hebben ze en die gele. http://www.powerflex.nl/powerflex-road- ... -1985-1998
Die zwarte zijn voor op het circuit of race doeleinden,dus die neem ik sowieso niet. Zijn die gele dan zachter dan die blauwe,of zijn ze harder?
Die zwarte zijn voor op het circuit of race doeleinden,dus die neem ik sowieso niet. Zijn die gele dan zachter dan die blauwe,of zijn ze harder?
Sinds Jan.2004:900Turbo16S Aero,bj.1990.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Bovenste motorrubber.
Die blauwe komen bij een grote Zweedse imitatie fabrikant vandaan. Die PU bussen zijn over het algemeen van prima kwaliteit, maar van vrij hard materiaal. Powerflex gebruikt een paar kleur coderingen voor de hardheid van het PU, paars en zwart voor onderstelbussen (paars is een tikje steviger dan rubber, zwart is keihard), geel voor de meeste motorsteunen.
Het gele PU dat ze gebruiken is nog een tikje minder stug dan het paarse materiaal dat Powerflex gebruikt voor onderstelbussen. Qua hardheid vallen de blauwe bussen tussen paars en zwart in. Ze zijn zeker een stukje steviger dan de paarse, maar niet zo knalhard als de zwarte powerflex alternatieven. Die motorsteunrubbers zullen vermoedelijk een flinke klap stugger zijn dan de gele Powerflex bussen.
Overigens, hoewel de kwaliteit van de blauwe bussen over het algemeen prima is, vind ik de pasvorm en materiaalkeuze van Powerflex véél fijner. Daarnaast zijn die vaak nog nèt een stukje mooier qua pasvorm. Zou die blauwe niet aanraden voor de motorsteun, denk dat je dan allerlei trillinkjes en rammeltjes vanuit je dashboard gaat horen. Als je graag die bovenste steun wil powerflexen zou ik dat alleen aan de kant van de motor toepassen, de schutbordzijde zou ik een nieuwe rubber bus in persen. Volgens mij zijn die, naast de imitatie alternatieven, ook van goede kwaliteit leverbaar.
Het gele PU dat ze gebruiken is nog een tikje minder stug dan het paarse materiaal dat Powerflex gebruikt voor onderstelbussen. Qua hardheid vallen de blauwe bussen tussen paars en zwart in. Ze zijn zeker een stukje steviger dan de paarse, maar niet zo knalhard als de zwarte powerflex alternatieven. Die motorsteunrubbers zullen vermoedelijk een flinke klap stugger zijn dan de gele Powerflex bussen.
Overigens, hoewel de kwaliteit van de blauwe bussen over het algemeen prima is, vind ik de pasvorm en materiaalkeuze van Powerflex véél fijner. Daarnaast zijn die vaak nog nèt een stukje mooier qua pasvorm. Zou die blauwe niet aanraden voor de motorsteun, denk dat je dan allerlei trillinkjes en rammeltjes vanuit je dashboard gaat horen. Als je graag die bovenste steun wil powerflexen zou ik dat alleen aan de kant van de motor toepassen, de schutbordzijde zou ik een nieuwe rubber bus in persen. Volgens mij zijn die, naast de imitatie alternatieven, ook van goede kwaliteit leverbaar.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- michelvenus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 572
- Lid geworden op: za 26 sep, 2009 20:30
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Bovenste motorrubber.
Dankje Reier. Dan is geel van Powerflex de beste optie voor de bovenste motorsteun. Ga nog even kijken of ik die dan neem of toch bij origineel Saab blijf. Iedereen bedankt voor de tips en reacties.
Sinds Jan.2004:900Turbo16S Aero,bj.1990.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.
Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998.
Sinds Maart 2020:900NG Turbo Coupé 1994.