pech! contactblokje blaast zekering 13 op?

1984-1997
Gebruikersavatar
Rhinobirds
Geregistreerd lid
Berichten: 979
Lid geworden op: zo 20 jan, 2008 19:41
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: pech! contactblokje blaast zekering 13 op?

Bericht door Rhinobirds » vr 01 aug, 2014 16:16

Yep, daar zit ie.
1996 SAAB 9000CSE LPG
1996 SAAB 9000CSE LPG (gedemonteerd)
1989 SAAB 900C LPG (gedemonteerd)
1986 SAAB 900 T8 (projectje)

9000-95
Geregistreerd lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47

Re: pech! contactblokje blaast zekering 13 op?

Bericht door 9000-95 » vr 01 aug, 2014 17:08

en aan de bestuurderskant zit het net zo :wink:

De constructie op zich is wel goed als de kabelbomen maar op de juiste manier liggen. Maar als er aan gewerkt is wordt het spul vaak gewoon omhoog geduwd, paneel ertegen aan en klaar :roll:
9000 Beverly automaat Prins VSI

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 3774
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Noorwegen

Re: pech! contactblokje blaast zekering 13 op?

Bericht door odin1899 » za 16 aug, 2014 13:39

Blah! 20 KM van de vakantiebestemming in Bayern gestrand met hetzelfde euvel. 1700 KG auto en bagage bij een Autobahnausfart omhoog duwen is niet leuk :D.

Door de ADAC naar de dichtsbijzijnde Saabgarage afgesleept (120 KM verderop..). Die hebben de auto 'gerepareerd' maar ze weten niet hoe. Kabelboom is nagelopen. Contacten ECU schoongemaakt. ECU uitgelezen, geen fouten. Ze gokken dat de ECU halfgaar is, maar ik weet het niet.. Ze hebben geen kortsluiting kunnen vinden.
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen
9000 CSE Jubileum '97 LPG
Ex: 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

9000-95
Geregistreerd lid
Berichten: 2981
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47

Re: pech! contactblokje blaast zekering 13 op?

Bericht door 9000-95 » za 16 aug, 2014 17:49

nou, lekkere monteurs daar dan. Gemaakt maar ze weten niet hoe???

Waarschijnlijk toch een af en toe optredende kortsluiting die ze nog niet hebben gevonden. ECU lijkt me hoe dan ook zeer onwaarschijnlijk gezien het soort klacht en de frequentie ervan. Je zou (met een doosje zekeringen bij de hand) eens kunnen proberen om met draaiende motor alle kabelbomen onder de motorkap en in de auto wat heen en weer te bewegen, met wat geluk gebeurt er wat. Desnoods de zijbekleding van de middenconsole en/of de afdekpanelen boven de voetenruimtes even wegnemen, enige wat je daar voor nodig hebt is een torx voor de zekeringkast en die zit in het bordgereedschap. Of je gokt het erop dat je met een doosje zekeringen wel thuis gaat komen...

In elk een fijne en hopelijk verder storingsvrije vakantie gewenst!
9000 Beverly automaat Prins VSI

Plaats reactie