vandaag opgehaald

1984-1997
sweetspeed
Geregistreerd lid

vandaag opgehaald

Bericht door sweetspeed » do 23 feb, 2012 22:18

deze: viewtopic.php?f=85&t=111470" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanschaf deels uit sentiment; deze zeer vroege Aero is nieuw geleverd aan de vader van een goede vriend van me en heeft nog in de Autovisie gestaan. 377.000 km later is ie weer terug op het oude nest.
Optisch ziet de auto er nog goed uit en de auto is technisch ook flink onderhanden genomen. Neemt niet weg dat ik na een rit van 200km toch een half A4-tje had met things-to-do voor Peter Heijnes. Maar vooral kleine dingen gelukkig.
Kan me nu al verheugen om hem op te halen (los van het vooruitzicht op een flinke factuur dan), benieuwd hoe ie dan loopt. Is nu al een tamelijk kanon. En wat zitten die stoelen fijn en wat heeft zo'n 9K eigenlijk toch een fijn onderstel....

Funky Dude
In memoriam †

Re: vandaag opgehaald

Bericht door Funky Dude » vr 24 feb, 2012 1:01

Veel plezier met deze mooie rooie!

ronald9000
Geregistreerd lid

Bericht door ronald9000 » vr 24 feb, 2012 13:47

Zag de Aero vanmorgen staan bij Peter (ik had een paar nieuwe emblemen nodig). Wat een gave bak! Heel veel plezier ermee!!

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 24 feb, 2012 13:55

Nice! 8)
Gefeliciteerd!

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 24 feb, 2012 14:17

Je gaat nog meer 'driving fun' beleven dan je al deed. Aero met lekker veel PK's, yummie :D .

Ivo

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 24 feb, 2012 14:25

Mooie wagen om pakketjes mee te bezorgen, veel plezier ermee, ik zie hem waarschijnlijk binnenkort wel een keer rijden hier in de buurt.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » vr 24 feb, 2012 15:07

Dank voor jullie warme woorden... ;-(+ raak er helemaal ontroerd van haha.

@AeroR...verhip, jij moet inderdaad heel dicht in de buurt wonen.

Hoe dan ook, Peter was best wel positief over wagen, zag er allemaal nog mooi en droog uit. Die Abbot tuning voelen we niet echt goed, hij is niet veel sneller dan een goed afgestelde standaard schakel-Aero maar wellicht dat ie na de beurt nog wat harder gaat, kreeg de indruk dat de turbo en nog niet 100% inkwam. FF alle slangetjes nalopen enzo....komt vast wel goed.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » wo 29 feb, 2012 17:06

Tussenstand;

Motor- en baksteunen vervangen, waren ondanks powerflex toch gescheurd/versleten.
Condensator airco vervangen + drukventiel airco + afvullen etc
Grote beurt
Vacuumslangen vervangen
Wat raamrubber, lampje hier en daar, schroefje en een palletje.
Achteruitversnellingspalletje vervangen

Nog te doen;

Koppeling
Aftermarket radio monteren

Iets meer geld uitgeven dan van te voren ingeschat maar dan is ie straks wel weer helemaal strak en fris, de auto is het- ondanks de km.stand- waard want volgens Peter is ie verder in zeer nette staat.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 29 feb, 2012 17:19

Motor- en baksteunen vervangen, waren ondanks powerflex toch gescheurd/versleten.
Powerflex heeft natuurlijk ook niet de eeuwige levensduur. Misschien zelfs minder dan origineel, vanwege extra stijfheid?

Mooi dat je de Aero zo aan het verwennen bent! Krijg je geen spijt van!

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » do 08 mar, 2012 22:07

Kreeg net een belletje van Peter dat ie klaar is ! Ben benieuwd

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » do 08 mar, 2012 22:30

Wij ook :D

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » wo 14 mar, 2012 12:10

De 9000 heeft een beter onderstel dan de 9-5, daar ! Ik heb het gezegd en ik zeg het nog eens,,,onderstel is ondanks de leeftijd stukken beter; meer communicatie en tegelijk meer comfort.

De rode schicht is er een heel eind op vooruit gegaan, al mogen er nog wel twee baksteuntjes vervangen worden om de allerlaatste resonanties bij volgas eruit te krijgen..maar da's voor de kniesoor. Hij loopt heel mooi rond, pakt zeer gretig op en dankzij de nieuwe koppeling gaat ie ook als een speer vooruit. Alles werkt, zelfs de airco (was nog flinke klus).
Die sportuitlaat zou voor mij niet hoeven maar hij zit er nu eenmaal onder.
En wat een stoelen he..... :wow:

Het was de rekening van twee A4-tjes wel waard hoord, ding is weer helemaal fris

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » wo 14 mar, 2012 12:48

sweetspeed schreef: De rode schicht is er een heel eind op vooruit gegaan, al mogen er nog wel twee baksteuntjes vervangen worden om de allerlaatste resonanties bij volgas eruit te krijgen..
Zat hier niet al powerflex op? Dat veroorzaakt juist de extra resonantie....

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » wo 14 mar, 2012 12:57

Die resonantie kan trouwens ook uit het schakelmechaniek komen. Bij mij resoneert het een beetje als ik fors op de motor afrem en de motor dan hoge toeren maakt. Het kan worden opgeheven door wat met de pook te zwengelen.

Ivo

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » wo 14 mar, 2012 13:01

Alle motorsteunen zijn vervangen, Powerflex eraf, standaard rubber erop. Behalve de twee bakrubbers, daar zit nog Powerflex tussen...naar spul eigenlijk

Plaats reactie