Wie wil me helpen met de stoelverwarming?

1984-1997

Re: Wie wil me helpen met de stoelverwarming?

Berichtdoor jpprins » vr 19 aug, 2011 12:31

Mocht blijken dat je draadbreuk hebt, dan kun je het beste de hele stoel eruit schroeven, en mee naar binnen nemen.
De breuk zit meestal aan de instapkant bij de rugleuning, maar als je pech hebt is het erger; ik had hier 6 breuken aan de voorrand... :(
Afbeelding
(dat kwam doordat het eerder fout gerepareerd was met een nieuwe mat zoals je kunt zien)
Ik zoek zelf de plaats van de breuk op door met twee scherpe spelden in de draad te prikken en te meten met een weerstandsmeter.
Vervolgens de einden kaal maken, krimpkous erop, solderen en de krimpkous krimpen. :)
Zo weinig mogelijk het foam opentrekken, want je krijgt het niet meer netjes teruggeplakt.

Ja, en je moet een beetje handig zijn met het eraf halen van de bekleding.
Zorg ervoor dat als je de haakjes loshaakt, je bij plotseling onbedoeld uitschieten jezelf niet in je rug steekt. :wink:
jpprins
Geregistreerd lid

Berichtdoor Stumpie » vr 19 aug, 2011 20:09

Pfff, het moet wel een hele regenachtige zondag zijn voor ik hier aan begin. Misschien toch mijn elektronisch begaafde vriend van zijn boerderij halen.
Momenteel SAAB-loos, maar dat blijft vast niet zo.
Ik had een 9000 CS 2.3T Automaat genaamd Alphonse.
Volg mij op Twitter.
Stumpie
Geregistreerd lid

Berichtdoor Stumpie » di 23 aug, 2011 16:27

De lampjes zitten in de schakelaars. Dat frist de boel toch wel weer op. Nog 1 lampje te gaan, die van de hoogteverstelling van de koplampen. Maar daar heb ik een soldeerbout voor nodig en die ligt wel in mijn gereedschapskist, maar komt daar nooit uit...
Momenteel SAAB-loos, maar dat blijft vast niet zo.
Ik had een 9000 CS 2.3T Automaat genaamd Alphonse.
Volg mij op Twitter.
Stumpie
Geregistreerd lid

Berichtdoor Seventies » za 07 okt, 2017 16:35

Bij mij werken de lampje in de schakelaars ook niet. Beide schakelaars eruit gehaald. Bij die van de regelbare dashboardverlichting zie ik inderdaad het zwarte rondje dat je eraf kunt wippen en zo bij het lampje komt. Echter bij die van de hoogteverstelling van de koplampen zie ik het niet. Heb de achterkant eraf gehaald en geprobeerd het binnenwerk eruit te halen, maar dat lukte niet echt goed. Was bang de hele schakelaar te slopen.
Wie weet waar het lampje zit en hoe het vervangen moet worden.

MvG Bruno
Seventies
Geregistreerd lid

Vorige

Keer terug naar 9000