Doe ik.9323 schreef:Als je wilt? graag!
thanks
Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
-
9323
- Donateur (2x)

Gewoon voor het plaatje:

Achterklep zat vastgevroren en sloten voordeuren ook. Beetje WD-40 plus zonlicht deed wonderen. Auto startte meteen. Paar seconden tikkende kleppen en wat gerammel van de ketting, maar dat was snel voorbij.

Achterklep zat vastgevroren en sloten voordeuren ook. Beetje WD-40 plus zonlicht deed wonderen. Auto startte meteen. Paar seconden tikkende kleppen en wat gerammel van de ketting, maar dat was snel voorbij.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Das nou jammer... zo mooi opgeknapt en dan stalen velgen met wieldoppen 
Overigens hoort bij ijskoude motor de ketting ook niet hoorbaar te zijn...
Overigens hoort bij ijskoude motor de ketting ook niet hoorbaar te zijn...
-
9323
- Donateur (2x)

winterbandjes he 
Qua ketting: ga morgen nog ff luisteren. Kan ook de geleider in het kleppendeksel zijn. Al eens gehad bij een vorige saab.
Qua ketting: ga morgen nog ff luisteren. Kan ook de geleider in het kleppendeksel zijn. Al eens gehad bij een vorige saab.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
de rammel in de kop van het blok heeft mijn grijze 9000 ook, als-ie na een tijd stilstaan weer wordt aangeslingerd. na ongeveer 5-10 sec. is het weg en loopt het blok mooi stationair. en dat met net 1,5 ton op de klok.
-
9323
- Donateur (2x)

update - Als ik het vacuumslangetje tussen drukregelaar en spruitstuk loshaal, stijgt het toerental even en zakt dan terug naar normale waarde. Als ik het slangetje er weer op zet, kakt het toerental even in en wordt dan weer bijgeregeld. Met slangetje los of slangetje eraan is Air Fuel Rate hetzelfde. En daar heb ik een vraag over: zou het vacuum niet moeten zorgen voor een lagere brandstofdruk en daarmee voor een armer mengsel? Of is de brandstofdruk al dusdanig laag bij mijn auto dat dat vacuum geen verschil maakt?
Heb trouwens nog ff de motor beluisterd - ik weet vrij zeker dat het de geleider in het kleppendeksel is die rammelt
Heb trouwens nog ff de motor beluisterd - ik weet vrij zeker dat het de geleider in het kleppendeksel is die rammelt
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Snapte ik, maar ik begrijp nooit waarom men die toch zo graag op stalen velgen monteert... een setje lichtmetaal kost voor een Saab geen drol (bij andere merken kan de prijs nog een motivatie zijn).9323 schreef:winterbandjes he
Stationair is close loop toch, dus dat staat buiten beschouwing lijkt me.9323 schreef:update - Als ik het vacuumslangetje tussen drukregelaar en spruitstuk loshaal, stijgt het toerental even en zakt dan terug naar normale waarde. Als ik het slangetje er weer op zet, kakt het toerental even in en wordt dan weer bijgeregeld. Met slangetje los of slangetje eraan is Air Fuel Rate hetzelfde. En daar heb ik een vraag over: zou het vacuum niet moeten zorgen voor een lagere brandstofdruk en daarmee voor een armer mengsel? Of is de brandstofdruk al dusdanig laag bij mijn auto dat dat vacuum geen verschil maakt?
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Binnenkort staat mijn 9000 anni ook op stalen velgen met winterbandjes en miscchien zelfs wel met putdeksels 
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
O dat valt nog mee. Die van mij heeft dopjes met een wybertje er op. Had ik nog liggen van een vorige auto...
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Ach, alles beter dan dit toch? 

-
Raggare
- Geregistreerd lid
berenvelgen van de Mazda 121. Leuk!
-
brinky
- Donateur

Is er een nieuwe distributie en balansas ketting set gemonteerd?9323 schreef:winterbandjes he
-
9323
- Donateur (2x)

Nee, dat leek niet nodig. Ik ga er voorlopig vanuit dat vervanging van geleider in kleppendeksel soelaas biedt.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Zo heb ik dat met de winterbandjes gedaan9323 schreef:winterbandjes he

-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Da's een mooie zeg! Is het wit of zilvergrijs, kan het niet goed zien.