Kroon heeft trouwens ook zeer goede volsynthetische 5W40 motorolie. Zit er bij mij nu 2 jaar tot volle tevredenheid in.
Ivo
Multiriem vervangen en versnelingsbak olie vraag
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Re: Multiriem vervangen en versnelingsbak olie vraag
Kan, maar Saab beveelt expliciet minerale olie van hoge kwaliteit en juiste viscositeit aan, zeker geen synthetische die vroeg of laat vrijwel altijd tot problemen gaan leiden. Gezien enige mij bekend zijnde verhalen zou ik met zo'n lastig te vervangen en betrekkelijk duur onderdeel als een bak geen risico's willen nemen als er goede beproefde alternatieven zijn.
Check ook bij de minerale olie als die van Kroon of ze de hoge specs van Saab halen, de niet hypoid olie heeft het in een dergelijke bak erg zwaar.
Cornell
Ps Ik heb evt voor de liefhebbers de juiste olie op voorraad...
Check ook bij de minerale olie als die van Kroon of ze de hoge specs van Saab halen, de niet hypoid olie heeft het in een dergelijke bak erg zwaar.
Cornell
Ps Ik heb evt voor de liefhebbers de juiste olie op voorraad...
-
ivo 71
- In memoriam †
@ Cornell: ik bedoelde die syntheet als aanbevelenswaardig VOOR DE MOTOR, niet voor de bak.
Ivo
Ivo
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
die pluggen heb ik niet in me bak zittenGUUSarrow schreef:check hier (uit haynes)
Ik had ook veel moeite om die pluggen los te krijgen, met een standaard inbussleutel lukt het echt niet. Heb speciaal een inbusdop voor op de grote ratel gekocht om er kracht op te kunnen zetten en zelfs toen kostte het nog veel moeite. (mijn pinknagel is nog steeds blauw/zwart van toen de dop er een keer afschoot in ik volle kracht ergens tegenaan ramde)
Er ging bij mij net iets minder dan 2 liter in, want ik dacht hey er past precies 2 liter in, maar toen het eenmaal door de bak was gezakt stroomde het toch wat over door de controle plug!
met de compressor en de vloeistof spuit (dat is zn ding waar je zn rood tonnetje onder schroeft.
die heb ik eraf gehaald en op het pijpje een slangentje aan gesloten.
nu werkt de bak als het tonnetje,enzo heb ik de bak leeg gekregen.
werkt 100%
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Nu volledig helder Ivo. T was omdat we over bakolie zaten te kletsen
.
Cornell
Cornell
-
ivo 71
- In memoriam †
Ik snap bij nader inzien ook wel
dat mijn opmerking zo uitgelegd kon worden, om het maar beleefd te formuleren.
Ivo
Ivo