Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
Startmotortje kan ook wel zonder brug en takel...
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
laatst nog los gehad om het verstopte stekkertje van de snelheidssensor in de bak weer aan te kunnen sluiten, 9323 weet nu hoe het moet 
-
9323
- Donateur (2x)

Het ABS-lampje van de opknapsaab heeft het nooit gedaan. Wij hadden daarom het vermoeden dat het lampje door een vermaledijde is verwijderd om een defect te verbloemen. En inderdaad:

Gelukkig had ik nog zo'n lampje liggen. Het brandt nu naar hartenlust, gebroederlijk samen met zijn vriendjes van SRS en Check Engine. En passant heb ik ook even de buitenste twee steeklampjes van de dashboardverlichting vervangen.

Binnenkort gaan we de ABS-sensor linksvoor vervangen; dat zou het ABS-euvel moeten verhelpen. SRS ga ik een keer laten resetten - kijken of dat helpt. Anders is de klokveer achter het stuurwiel of de SRS-computer achter de middenconsole kapot. Laatste zou kunnen, want het is daar een beetje nattig vanwege een lekke kachelradiator die we binnenkort ook gaan vervangen. Check Engine knippert 6 keer, wat op iets met lambdasonde zou duiden. Die sonde binnenkort maar eens doormeten. Als het de sonde niet is, dan klopt er met het mengsel iets niet heb ik vanochtend op dit schitterende forum gelezen.

Gelukkig had ik nog zo'n lampje liggen. Het brandt nu naar hartenlust, gebroederlijk samen met zijn vriendjes van SRS en Check Engine. En passant heb ik ook even de buitenste twee steeklampjes van de dashboardverlichting vervangen.

Binnenkort gaan we de ABS-sensor linksvoor vervangen; dat zou het ABS-euvel moeten verhelpen. SRS ga ik een keer laten resetten - kijken of dat helpt. Anders is de klokveer achter het stuurwiel of de SRS-computer achter de middenconsole kapot. Laatste zou kunnen, want het is daar een beetje nattig vanwege een lekke kachelradiator die we binnenkort ook gaan vervangen. Check Engine knippert 6 keer, wat op iets met lambdasonde zou duiden. Die sonde binnenkort maar eens doormeten. Als het de sonde niet is, dan klopt er met het mengsel iets niet heb ik vanochtend op dit schitterende forum gelezen.
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
Wat betreft CE, hang die canusb adapter er nu eens aan 
-
9323
- Donateur (2x)

Vandaag de olie ververst en de driewegklep verwisseld voor een andere. Helaas zonder resultaat. De auto gaat nog steeds bokken als je echt volgas geeft - er gaan dan onregelmatig een soort van klappen door de auto. Bij half gas gaat het wel goed. Dus: of deze driewegklep is ook niet goed, of er is iets anders aan de hand.
Hoe ver mag het turbodrukmetertje uitslaan bij een FPT?
Hoe ver mag het turbodrukmetertje uitslaan bij een FPT?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
even in het algemeen gesteld: rood betekent meestal 'gevaar' of 'stop'.
ik denk dat je je gaspedaal dusdanig ver intrapt, in combinatie met een turbodrukmeter in het rode gebied, dat je je fuelcut activeert. wen er maar aan, zou ik zeggen. volgas geeft niet altijd automatisch de grootste snelheidstoename.
ik denk dat je je gaspedaal dusdanig ver intrapt, in combinatie met een turbodrukmeter in het rode gebied, dat je je fuelcut activeert. wen er maar aan, zou ik zeggen. volgas geeft niet altijd automatisch de grootste snelheidstoename.
-
9323
- Donateur (2x)

'wen er maar aan' lijkt mij geen goede remedie
Er zit iets niet goed, dus dat gaan we oplossen. simple as that.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
met mijn opmerking 'wen er maar aan' bedoel ik: volgas levert fuelcut op. en aan die combinatie zal je moeten wennen. en zoals ik zei: volgas geeft niet altijd de grootste snelheidstoename...
-
9323
- Donateur (2x)

...maar dat volgas fuelcut oplevert, daar ga ik me niet bij neerleggen. Hoort niet.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
jah hallo: waar heb je anders fuelcut voor? om de techniek heel te houden.
als ik het dus goed begrijp help je liever je motor e.d. om zeep dan dat je een fuelcut hebt.
aparte redenering.
als ik het dus goed begrijp help je liever je motor e.d. om zeep dan dat je een fuelcut hebt.
aparte redenering.
-
9323
- Donateur (2x)

zucht...
dat-ie in fuel cut gaat betekent dat er ergens iets niet goed gaat. Niet gek dat ik dat wil oplossen toch? Als alles werkt zoals het hoort, gaat-ie uberhaupt niet in fuel cut, omdat de turbodruk dan binnen de perken blijft.
dat-ie in fuel cut gaat betekent dat er ergens iets niet goed gaat. Niet gek dat ik dat wil oplossen toch? Als alles werkt zoals het hoort, gaat-ie uberhaupt niet in fuel cut, omdat de turbodruk dan binnen de perken blijft.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Zou het zo kunnen zijn dat er aan de turbotechniek is gesleuteld door een vorige eigenaar.
Mij eerste verdachte zou de APC kast (die heeft deze 9000 toch ook?) zijn waar wellicht aan gedraaid is.
Mij eerste verdachte zou de APC kast (die heeft deze 9000 toch ook?) zijn waar wellicht aan gedraaid is.
-
9323
- Donateur (2x)

de software is wel wat aan gebeurd. normaal is de turbodruk in de 1e en 2e versnelling begrensd om het mechaniek te besparen; die begrenzing is verwijderd. In 1 en 2 doe ik zelf dus altijd voorzichtig. Verder is de software hetzelfde gebleven.
Als ik spontaan een flinke dot gas geef gaat het mis. Als ik wat geleidelijker gas geef gaat het wel goed. Heb zelf net de di al gewisseld - dat haalde niks uit. Ga komende week de bougies vervangen - dat was ik toch al van plan. Misschien dat dat helpt.
Als ik spontaan een flinke dot gas geef gaat het mis. Als ik wat geleidelijker gas geef gaat het wel goed. Heb zelf net de di al gewisseld - dat haalde niks uit. Ga komende week de bougies vervangen - dat was ik toch al van plan. Misschien dat dat helpt.
-
9000-95
- Donateur

Fuelcut zit bij een stock FPT op 1.54 bar terwijl de max boost request 1 bar is, je hebt flink overshoot dus. Gaat het na een tijdje adapteren niet beter?
Zoniet eerst een 100% goede t5 klep proberen of ombouwen naar T7 om te beginnen. Dan je adaptatiewaardes resetten en kijken hoe het gaat. Wil het dan nog niet dan zal er in de hardware iets nog niet helemaal lekker zijn. Durf het bijna niet te vragen maar ehhh... slangetjes?
Zoniet eerst een 100% goede t5 klep proberen of ombouwen naar T7 om te beginnen. Dan je adaptatiewaardes resetten en kijken hoe het gaat. Wil het dan nog niet dan zal er in de hardware iets nog niet helemaal lekker zijn. Durf het bijna niet te vragen maar ehhh... slangetjes?