Ben net terug van drie en halve week zuid Frankrijk 3500 km gereden met een caravan, ben nog steeds onder de indruk van de trekkracht (en het brand stof gebruik 17.8 /100km )
Helemaal probleemloos is het niet gegaan het voor raam is spontaan door midden gescheurd en de laatste dag gaf de startmotor een vervelend geluid, hij blijft een tijdje door draaien na het starten.
Maar waar ik wat tips voor kan gebruiken is het volgende ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen
Na een paar uren op de snelweg gereden te hebben kwam ik op een provinciale weg achter een vracht wagen te rijden, het ging vrij stijl omhoog en ik kon niet lekker door rijden op dat moment ging de motor temp omhoog en stopte de airco er mee ik drukte deze uit en de temp zakte weer op het moment dat er weer doorgereden kon worden ging de airco weer aan en alles werkte weer goed geen probleem dacht ik.
Later begon de weg weer flink te stijgen en de temp ging ook weer omhoog maar de airco bleef werken ik begon me wel en beetje zorgen te maken maar stom genoeg liet ik de airco aanstaan op een gegeven moment begon het te stinken(net of er een rem te heet was geworden) en in mijn spiegel zag ik wat rook ik dacht aan een wiel van de caravan maar de airco begon tegelijk tijd warme lucht te geven deze uit gezet auto aan de kant, en niks gevonden.
Op het moment dat de airco uitging zakte ook de temp zonder airco verder gereden en er was niks meer aan de hand.
Ik dacht eerst dat de koppeling van de airco het begeven had en aan het doorslippen was, maar kan het zo zijn dat de airco pomp moeilijk is gaan draaien zodat de multiriem langzamer is gaan draaien waardoor de waterpomp minder is gaan draaien en zo de motor temp is gaan oplopen en dat uiteindelijk de koppeling van de airco is gaan doorslippen en is verbrand.
Dus wat zou er nu stuk zijn de hele airco pomp of alleen de koppeling.
Nou het is nog een heel verhaal geworden maar ik hoop dat iemand er iets mee kan
Groeten Rob