
Ten eerste de rand van de kofferbak, bij de slotvanger:

Dan daaronder, verscholen achter de achterbumper, van onderaf bekeken:

Dan de uiteinden van de kokerbalken, van binnen te bekijken door plastic dekseltje weg te halen (bij de bevestigingsbouten van de achterbumper:


De schokbrekertorens:


Ze roesten trouwens doorgaans van buitenaf, dus een kritische blik in de wielkast is vaak al veelzeggend. Kun je meteen kijken hoe het is gesteld met het slangetje van de tankontluchting


De veerschotels:

Het plaatwerk links- en rechtsachter de achterwielen:


De rand van de kofferbak en het plaatwerk achter de achterwielen, daar is het altijd prijs. Plaatwerk achter achterwielen is trouwens niet erg, opknappen is alleen van cosmetisch belang. Rand van kofferbak rot vrolijk door naar beneden, dus de roest daar moet je tijdig zien te arresteren. Schokbrekertorens en veerschotels zijn APK-afkeur en wat lastiger te repareren, dus daar goed kijken is van belang. Kokerbalken kun je van binnenuit ontroesten en volspuiten met TectylML oid. Dan gaat het weer jaren goed.
Bij mijn auto valt het allemaal mee. Schokbrekertorens en veerschotels lijken goed te zijn, roest bij plaatwerk kofferbak is nog in vroeg stadium en het plaatwerk achter de achterwielen heb ik ook rotter meegemaakt.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!