Naderend project

1984-1997
PJ Cats
Geregistreerd lid
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 03 sep, 2007 19:21
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Naderend project

Bericht door PJ Cats » wo 07 okt, 2020 21:40

Kijk, zo weten we wat. Ik had m'n centen op nocturne staan, zo zie je maar weer waar de deskundigheid en het vakmanschap ophouden. Nederigheid past ons allemaal. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. We gaan het zien, succes ermee!

Gebruikersavatar
9323
Donateur 2016 + 2017
Donateur 2016 + 2017
Berichten: 4041
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Naderend project

Bericht door 9323 » wo 07 okt, 2020 22:58

:lol: dank!
SaabHobbyClubAmersfoort
'01 9-5 Estate 2.3t aut. 369.000km bc279
'97 9000 CSE 2.0t Anniversary 238.000 bc257
'96 9000 CSE 2.0t 295.000 bc229
'98 9-3 SE Cabriolet 2.0 Turbo 258.000 bc257

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 5704
Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Naderend project

Bericht door Gele aero » do 08 okt, 2020 9:02

Le mans is een prachtige kleur! Chique en tijdsloos.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.

Gebruikersavatar
9323
Donateur 2016 + 2017
Donateur 2016 + 2017
Berichten: 4041
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Naderend project

Bericht door 9323 » za 17 okt, 2020 22:32

Vandaag de lemansblauwe eens even nader bekeken. Vermoedelijk de oorzaak gevonden van de fan die blijft draaien; de temperatuurmeter komt niet omhoog, ook niet bij warme motor, dus ik denk dat de kvstemperatuurmeter kaduuk is. Sensor stuurt volgens mij zowel de temperatuurmeter als de ventilator aan. En als die sensor niks doet, lijkt het me niet onlogisch dat de fan eindeloos blijft doordraaien. Het ding ziet er ook niet echt jofel meer uit zoals jullie hieronder kunnen vaststellen.

Volgens mij zijn er twee types in omloop. Even uitvogelen welk type geschikt is voor mijn auto (is van januari '96.)

Verder de kofferbakbekleding losgehaald om de schokbrekertorens te controleren op roest. Zoals ik eerder schreef zag het er aan bestuurderskant in de wielkast niet helemaal jofel uit. En er blijkt inderdaad ook aan de binnenkant wat beginnende roest te zitten. Eens kijken of dat nog tot staan gebracht kan worden, of dat ik eraan moet geloven qua laswerk. De andere kant ziet er puntgaaf uit.

Heb de auto ook nog even gewassen en gestofzuigd en er een mooie hoes overheen gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SaabHobbyClubAmersfoort
'01 9-5 Estate 2.3t aut. 369.000km bc279
'97 9000 CSE 2.0t Anniversary 238.000 bc257
'96 9000 CSE 2.0t 295.000 bc229
'98 9-3 SE Cabriolet 2.0 Turbo 258.000 bc257

Plaats reactie