Storing P0420
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Storing P0420
Merda! Vanmiddag bij het wegrijden en wachten voor een stoplicht (met dus een lauwe motor): check engine. Gelukkig zo’n OBD leesding in de auto en het bleek P0420 te zijn, iets van slechte werking cat. Direct gereset en niet meer terug gekomen (rit van 40km snelweg met wat file).
Bovendien denk ik al een tijdje een lichte rammel te horen bij een warme motor en bij het ‘terugvallen van het toerental’ naar stationair (dus wanneer gas er af). Geen idee of dit er mee te maken heeft -iemand een idee?- maar ik denk dat het ding binnenkort weer naar de garage gaat.
Het hok heeft nu trouwens 230k gedaan...
EDIT: nou lees ik HIER dat een P0240 wat anders is, turbo-nogwat gedoe: Turbocharger Boost Sensor B Circuit Range/Performance. Heeft iemand raad, of wordt het gelijk maar garage?
EDIT#2... het is dus iets met die turbo boost control valve. Deze site zegt dat ook, mijn model staat expliciet genoemd in het lijstje.
Bovendien denk ik al een tijdje een lichte rammel te horen bij een warme motor en bij het ‘terugvallen van het toerental’ naar stationair (dus wanneer gas er af). Geen idee of dit er mee te maken heeft -iemand een idee?- maar ik denk dat het ding binnenkort weer naar de garage gaat.
Het hok heeft nu trouwens 230k gedaan...
EDIT: nou lees ik HIER dat een P0240 wat anders is, turbo-nogwat gedoe: Turbocharger Boost Sensor B Circuit Range/Performance. Heeft iemand raad, of wordt het gelijk maar garage?
EDIT#2... het is dus iets met die turbo boost control valve. Deze site zegt dat ook, mijn model staat expliciet genoemd in het lijstje.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 6045
- Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Magneet ventieltjes hebben ook niet het eeuwige leven.
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Iets van een jaar geleden heb ik de 'Boost Control Valve' (of een naam dat daar op lijkt) al laten vervangen door een soortgelijke storing (met CE). Ik zal zo het topic opduikelen. Toen had ik al de indruk/gevoel dat een loszittende slangenklem van de LMM (uitgaande kan, dus richting turbo) hier invloed op had. En nu bleek dat stomme ding weer los te zitten! Echt hele slechte kwaliteit prutsspul, bij het aandraaien voel je het ding 'doorklikken' of slippen. Mopper. Ik heb er nu goede slangenklemmen op gezet en ben benieuwd...
Zie de foto van de oude situatie - beide pruts-slangenklemmen zijn goed te zien. De bovenste is dus degene die losjes zat. De luchtbuis sloot niet luchtdicht aan op de LMM, dus kan er lucht ontsnappen, dat wél al gemeten is door de LMM. Motormanagement denkt dat er meer lucht richting motor gaat dan de werkelijkheid.
Simsalabim!! - en nu GOEDE slangenklemmen, zeer stevig aangedraaid.
Zie de foto van de oude situatie - beide pruts-slangenklemmen zijn goed te zien. De bovenste is dus degene die losjes zat. De luchtbuis sloot niet luchtdicht aan op de LMM, dus kan er lucht ontsnappen, dat wél al gemeten is door de LMM. Motormanagement denkt dat er meer lucht richting motor gaat dan de werkelijkheid.
Simsalabim!! - en nu GOEDE slangenklemmen, zeer stevig aangedraaid.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Topic gevonden - Hopsakee - storing P0299 - ging om een andere storingscode en over de "boost solenoid" als mogelijke oorzaak.
Echter, de aansluiting van de LMM zat ook los en na het vastzetten (en vervangen van het klepje) de storing niet meer gezien.
Echter, de aansluiting van de LMM zat ook los en na het vastzetten (en vervangen van het klepje) de storing niet meer gezien.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: wo 02 jun, 2004 22:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Storing P0420
Turbo rammelt niet? Wil wel eens voorkomen icm underbooststoring.
Volvo V60 V60 T5 Inscription 2019
Saab 900T16 Classic Cabrio 1990
Saab 900T16 Classic Cabrio 1990
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Eventjes een update - wie weet hebben anderen daar ook wat aan die 'rammeltjes' en/of vreemde turbo gerelateerde P storingen hebben. De NG is uitvoerig bekeken bij de garage, FASE in Woerden heeft gelukkig veel ervaring met NG's. Twee dingen gevonden:
Een van de [multiriem] geleiderollen was bezig de Sjaak te worden, het ding begon een licht slepend geluid te maken. Ze hebben de stethoscoop op alle rollen en wielen gezet, eentje kwam er uit. Daarnaast zat er een klein gaatje in het flexibele deel van de uitlaat én zat die mantel aan de voorkant los. Met andere worden: wanneer de bubs lekker warm was, dan resoneerde het bij bepaalde toerentallen - vlak boven stationair. Een 'technisch luchtje' dat ik soms bij een koude start rook, kwam door dat gaatje.
De P0420 storing (en maanden geleden die P0299) kwamen hoogstwaarschijnlijk door die losse slangenklem van de (uitgaande) luchtbuis van de LMM. Daar had ik al (echt) goede dingen op gezet, de storing ook niet meer gezien.
En man, man, man, wat rijdt het ding toch lekker! Zeker nu ik weet wat het rammeltje is (flex van de uitlaat wordt binnenkort vervangen)!! Er staat 233k op de teller, maar daar kan makkelijk nog 100k bij. Moet ook wel, want de Saabjes zijn op... wat moet ik in vredesnaam hierna gaan rijden!?
Een van de [multiriem] geleiderollen was bezig de Sjaak te worden, het ding begon een licht slepend geluid te maken. Ze hebben de stethoscoop op alle rollen en wielen gezet, eentje kwam er uit. Daarnaast zat er een klein gaatje in het flexibele deel van de uitlaat én zat die mantel aan de voorkant los. Met andere worden: wanneer de bubs lekker warm was, dan resoneerde het bij bepaalde toerentallen - vlak boven stationair. Een 'technisch luchtje' dat ik soms bij een koude start rook, kwam door dat gaatje.
De P0420 storing (en maanden geleden die P0299) kwamen hoogstwaarschijnlijk door die losse slangenklem van de (uitgaande) luchtbuis van de LMM. Daar had ik al (echt) goede dingen op gezet, de storing ook niet meer gezien.
En man, man, man, wat rijdt het ding toch lekker! Zeker nu ik weet wat het rammeltje is (flex van de uitlaat wordt binnenkort vervangen)!! Er staat 233k op de teller, maar daar kan makkelijk nog 100k bij. Moet ook wel, want de Saabjes zijn op... wat moet ik in vredesnaam hierna gaan rijden!?
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Storing P0420
Een andere 9-5 NG natuurlijk ! What else ?U-Poll schreef:En man, man, man, wat rijdt het ding toch lekker! Zeker nu ik weet wat het rammeltje is (flex van de uitlaat wordt binnenkort vervangen)!! Er staat 233k op de teller, maar daar kan makkelijk nog 100k bij. Moet ook wel, want de Saabjes zijn op... wat moet ik in vredesnaam hierna gaan rijden!?
ps: toch leuk dat je de storingen en de oplossingen hier meedeelt
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Storing P0420
THX - zoeken op dit forum naar problemen is heel fijn als er dan ook oplossingen vermeld worden [vind ik]. Daarom wilde ik de oplossing in dit topic melden - voor toekomstige zoekers.
Nu ik nog eens naar mijn foto van de LMM kijk, dan krijg ik de indruk dat er een ring/tussenstuk lijkt te missen. De luchtbuis zit 'koud' op de buis van de LMM (nu met een stévige slangenklem}, echter, het ziet er toch anders uit dan de onderste aansluiting van de LMM, daar lijkt een tussenring te zitten (met zo'n nokje). Kan iemand eens kijken hoe het bij zijn NG zit? Een foto zou helemaal fijn zijn.
Nu ik nog eens naar mijn foto van de LMM kijk, dan krijg ik de indruk dat er een ring/tussenstuk lijkt te missen. De luchtbuis zit 'koud' op de buis van de LMM (nu met een stévige slangenklem}, echter, het ziet er toch anders uit dan de onderste aansluiting van de LMM, daar lijkt een tussenring te zitten (met zo'n nokje). Kan iemand eens kijken hoe het bij zijn NG zit? Een foto zou helemaal fijn zijn.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Ziet iemand (met een 9-5NG) kans om een foto te maken van de LMM?
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- LAJET
- Donateur
- Berichten: 186
- Lid geworden op: di 03 nov, 2009 2:25
- Regio: BE - Vlaams-Brabant / Brabant flamand
Re: Storing P0420
Hey Theo, ik heb nog een losse LMM van 9-5NG 2.0T liggen, ik zal er eens een foto van maken. Kan ik het je doormailen?
Mvg,
Jurgen
Mvg,
Jurgen
Zwarte Saab 900 Classic 3-deurs LPT S '92 - 192pk/300Nm
Fjord Blue Saab 9-5NG 2.0T Aero Auto XWD MY11 - 295pk/440Nm
Jet Black Saab 9-3 Sport-Hatch 1.9 Tid Auto Vector TX MY10 - 180pk/380Nm
En veel andere Saabjes die ik voor altijd zal blijven koesteren!
Fjord Blue Saab 9-5NG 2.0T Aero Auto XWD MY11 - 295pk/440Nm
Jet Black Saab 9-3 Sport-Hatch 1.9 Tid Auto Vector TX MY10 - 180pk/380Nm
En veel andere Saabjes die ik voor altijd zal blijven koesteren!
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Jurgen, bedankt! Ik PB mijn email zo naar je. Het gaat me eigenlijk om de aansluiting van de LMM op de uitgaande luchtbuis - heb je daar ook een foto van (hoe het bij jou zit)? Dinsdag gaat het ding sowieso weer naar de garage om dat flex deel van de uitlaat te vervangen - ik vraag het de garagist uiteraard ook.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
PRUTS!!! Vandaag wéér een P0420 én ‘Check Engine’. Toen ik (weer thuis) de codes uitlas waren het er twee: P0420 en een N/A.
Tijdens het rijden was de inmiddels bekende rammel (rond 40km/uur) heel duidelijk te horen. Volgens mijn zoon komt het van midden-voor-onder. Zou het dan toch de kat zijn?
Nu te moe en te mopperig - morgen maar eens verder denken. Toevallig gaat het hok donderdag naar de garage om een trilling in de achterwielen/banden aan te pakken... komt er dus een leuk klusje bij.
Tijdens het rijden was de inmiddels bekende rammel (rond 40km/uur) heel duidelijk te horen. Volgens mijn zoon komt het van midden-voor-onder. Zou het dan toch de kat zijn?
Nu te moe en te mopperig - morgen maar eens verder denken. Toevallig gaat het hok donderdag naar de garage om een trilling in de achterwielen/banden aan te pakken... komt er dus een leuk klusje bij.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Lees ik net [goed] dit topic [door mijzelf gestart] terug... zie ik dat ik met de nummers heb zitten klooien - P0240 vs P0420. Dat is nogal een verschil. Het IS nu beslist een P0420 (direct bij thuiskomst opgeschreven)... nummers mixen heb ik vaker last van.
Dus of de katalysator is de Sjaak, of een van de twee O2 sensoren.
Er zit een nare resonantierammel ‘midden-voor-onder’ wanneer ik 40km/uur (en 80 en dan ws ook 160) rij - de trilling wordt opgewekt door een hoogteslag/wiebel in een van mijn achterwielen (daarvoor heb ik een afspraak bij de garage donderdag). Ik denk [nu] dat het misschien het binnenwerk van de katalysator is dat bij die frequentie lekker gaat meetrillen. Een kapotte O2 senor maakt niet zo’n lawaai.
Of een van de flensen van de uitlaat (voor tweede O2 sensor) lekt, de rammel is dan een losse bout ofzo.
Dus of de katalysator is de Sjaak, of een van de twee O2 sensoren.
Er zit een nare resonantierammel ‘midden-voor-onder’ wanneer ik 40km/uur (en 80 en dan ws ook 160) rij - de trilling wordt opgewekt door een hoogteslag/wiebel in een van mijn achterwielen (daarvoor heb ik een afspraak bij de garage donderdag). Ik denk [nu] dat het misschien het binnenwerk van de katalysator is dat bij die frequentie lekker gaat meetrillen. Een kapotte O2 senor maakt niet zo’n lawaai.
Of een van de flensen van de uitlaat (voor tweede O2 sensor) lekt, de rammel is dan een losse bout ofzo.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- U-Poll
- Donateur (8x)
- Berichten: 3697
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Storing P0420
Tja - dat ga ik de garage vragen uit te zoeken. Al denk ik dat die rammel midden-voor-onder (bij 40km/uur) er iets mee van doen heeft. Het geluid is steeds nadrukkelijker aanwezig - heel naar.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch
Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Storing P0420
En ? Is 'het hok' gemaakt ?
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT