9-5 NG Diesel of Benzine

2010-2012
Gebruikersavatar
postma
Donateur 2014 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2514
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 11:44
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 9-5 NG Diesel of Benzine

Bericht door postma » za 26 sep, 2015 12:24

Mooi hoor, ik heb dezelfde velgen Alu88 8)
Saab 9-3 SS 1.9Tid 2006 BSR Stage1 (sold)
Saab 9-3 estate 1.8t Automaat, Biopower 2009,14T turbo, Vialle G3( nieuwe motor bij 212k)
Citoën C1 Shine aut MY 2018 (vrouw)
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.

Gebruikersavatar
Haida
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 15 jul, 2015 14:54
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: 9-5 NG Diesel of Benzine

Bericht door Haida » za 26 sep, 2015 15:35

postma schreef:Mooi hoor, ik heb dezelfde velgen Alu88 8)
Yep....geven deze bak een nog 'woester' aangezicht :lol:
Woon/werk: Kia Niro First Edition
Rijhobby: Saab 9-3 Cabrio 2.0T 16V, Cayenne Red MY 2000
Muziekhobby: Tama Artstar II , Tama Crestar, Tama Superstar (allemaal 80-jaren kits)

Gebruikersavatar
LAJET
Donateur 2015
Donateur 2015
Berichten: 182
Lid geworden op: di 03 nov, 2009 2:25
Regio: BE - Vlaams-Brabant / Brabant flamand

Re: 9-5 NG Diesel of Benzine

Bericht door LAJET » za 26 sep, 2015 17:09

Voor de 9-5Ng zijn het ALU 100's ;-)

Ik heb er nog een paar sets van te koop als je nog winterbanden zocht...mogen weg voor een spotprijs
Zwarte Saab 900 Classic 3-deurs LPT S '92 - 192pk/300Nm
Fjord Blue Saab 9-5NG 2.0T Aero Auto XWD MY11

EX: Zwarte Saab 9-5 Sedan SE SPORT 2.0t LPG MY01
EX: Nocturne Blue Saab 9-3 Cabrio Aero 2.0T MY04 - 250pk/350Nm
EX: Zwarte Saab 9-5 Sedan Aero MY01 - 265pk/420Nm -->gesneuveld :-(

Gebruikersavatar
Haida
Donateur 2016
Donateur 2016
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 15 jul, 2015 14:54
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: 9-5 NG Diesel of Benzine

Bericht door Haida » do 08 okt, 2015 20:45

Belofte maakt schuld........ :D Zoals eerder in deze thread beloofd, de foto met beide Saabs op onze 'nieuwe' oprit
Afbeelding

Dan maar ook even een korte impressie na 2 weken dagelijks woon-werk. De 9-5 rijdt fantastisch, zoals verwacht en beloofd. Deze uitvoering heeft ook alle luxe, die het dagelijks verblijf van gemiddeld 3 tot 4 uren toch erg plezierig maakt.....en dat was nu juist de reden om hem aan te schaffen :lol: Hij is met alleen maar snelwegkilometers incl. tergende files op de A12 behoorlijk zuinig, volgens de tankbeurten en het aantal gereden kilometers gemiddeld 1 op 18. Een minpuntje kan ik inmiddels ook bevestigen en dat is de onoverzichtelijkheid en lengte van deze koets. Als oude militair heb ik menig 3- en 4-tonner incl. aanhangwagens bij nacht en ontij en rode 'oorlogsverlichting', achteruit in de kleinste hoeken en gaten van de Noord-Duitse laagvlakte gefietst......zonder (noemenswaardige)schade aan mens, dier en natuur. Echter deze bak achteruit inparkeren(mijn voorkeurs parkeerstand), heeft me al heel wat zweetdruppels en ongecontroleerd gepiep van de parkeersensoren gekost :oops: Ik volg dan ook met grote interesse de thread in dit forum over het laten monteren van een achteruitrijcamera. Maar om hier nu helemaal voor naar Kiel te rijden, gaat me letterlijk en figuurlijk wat ver. Er zal toch wel in Nederland ook een Saabspecialist zijn, die een dergelijke installatie kan inbouwen.....?
Woon/werk: Kia Niro First Edition
Rijhobby: Saab 9-3 Cabrio 2.0T 16V, Cayenne Red MY 2000
Muziekhobby: Tama Artstar II , Tama Crestar, Tama Superstar (allemaal 80-jaren kits)

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2991
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56

Re: 9-5 NG Diesel of Benzine

Bericht door U-Poll » do 08 okt, 2015 23:55

Toffe bak!

Over de achteruitrijcamera (ik was dus die gek die wél helemaal naar Kiel is gereden): blijkbaar is de camera met kabel inbouwen in een half uurtje gepiept. Echter, de software is het probleem. Bij de 2010 en 2011 modellen moet er ontzettend veel gedaan worden in HAL9000 om het werkend te krijgen. Bij de 2012 modellen zit de software er al wel in. Lafrentz in Kiel heeft de kennis om het te doen (en al tig keer gedaan). Ik ben benieuwd of een andere Saab specialist het kan en/of aandurft. Rondje bellen/mailen? Zo veel zijn het er tegenwoordig niet meer...
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
- 99GL '78
- 900GL '87
- 900C '88
- 9000CS Ebony '94
- 9-5 Estate 2.0t '02 (245pk/360Nm)
- 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09 (290pk/420Nm)
Nu:
9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 - Hirsch (260pk/400Nm)
En een project: Saab 95L V4 '75 - Trollewop

Plaats reactie