Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

2010-2012
Plaats reactie
johandepuydt
Geregistreerd lid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug, 2015 13:04
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door johandepuydt » za 01 aug, 2015 13:08

Ik heb interesse in een Saab 9.5 met 98.000 km maar met foutcode ENGINE WARNING LIGHT: POWERLOSS - TIMING BELT of iets in die aard.
Is dit gevaarlijk deze wagen te kopen en valt er nu nog mee te rijden na een OBDII foutcode reset?

jansen
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5492
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door jansen » za 01 aug, 2015 17:14

Saab 9.5 met 98.000 km maar met foutcode ENGINE WARNING LIGHT: POWERLOSS - TIMING BELT of iets in die aard.
Lijkt erg op een uitgerekte distributiekettingen, dus een gevalletje distributiekettingen 3x vervangen.

Valt best mee te rijden zij het in noodloop.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7384
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door RoelandV » za 01 aug, 2015 21:22

Als je deze Saab 9-5 NG 2.8T V6 wilt kopen, houdt dan rekening met vervanging van de distributie.
Dat is een zeer kostbaar verhaal. Je bent al gauw meer dan € 2.000,- kwijt voor het (laten) vervangen van de distributie.

Afbeelding
De problemen met de 2.8 V6-motor zijn hier al eens eerder besproken, weliswaar bij de Saab 9-3 maar de 2.8 V6-motor is identiek.
viewtopic.php?f=18&t=136553
Keep on smiling!

sabba
Geregistreerd lid
Berichten: 47
Lid geworden op: za 03 nov, 2012 18:26
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door sabba » za 01 aug, 2015 22:02

bij mij distributie vervangen bij 50.000 voor 2800 euri. Geen garantie he... maar probleem is wel opgelost, geen problemen meer. Dus kan toch de moeite waard zijn.
9-3 2.0i (1998-2003)
9-5 2.0t (2003-2012)
9-5 2.0t estate aut (2007-2017)
9-5 NG 2.0t biopower USA (2012-)
9-4x XWD 3.0V6 US (2017-)

GJV 99 CC
Geregistreerd lid
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 11 mei, 2012 23:51
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door GJV 99 CC » za 01 aug, 2015 22:31

Maar als je de auto nog moet kopen zou ik er nog een keer goed over nadenken. Of de prijs moet wel heel interessant zijn..

Heb zelf deze kettingen ook wel eens vervangen bij een soortgelijke motor in een Opel, en dit doe je niet even in een paar uurtjes.

johandepuydt
Geregistreerd lid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug, 2015 13:04
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door johandepuydt » zo 02 aug, 2015 7:50

Prijs is interessant maar staat in noodloop. Is deze toestand door een reset voorlopig te verhelpen om deze thuis te krijgen?

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door Tubbe » zo 02 aug, 2015 10:17

In noodloop is te rijden toch, zij het met minder power
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired met zwart half leder/220k....
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue met beige leder/LPi/gereden van 105k-450k+/T7-suited Stage LPG 200 pk & turbometer, (†10-1-'19)

johandepuydt
Geregistreerd lid
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 aug, 2015 13:04
Regio: BE - Oost-Vlaanderen / Flandre-Orientale

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door johandepuydt » zo 02 aug, 2015 14:24

Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?

jansen
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 5492
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door jansen » zo 02 aug, 2015 17:50

Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?
Nee joh, 80 km per uur doet zo,n V6 bij met stationair toerental al in z,n hoogste versnelling zonder dat je gas geeft, gewoon normaal met beperkte vermogen, je kunt alle storingen uit het eobd gewoon wissen dan zal ie pas na een tijdje na de eerste start weer de fout opmerken en gaat dan pas weer in de noodloop. dan kan je de eerste stukken wel met volle vermogen rijden totdat ie weer in de noodloop gaat.

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing

Bericht door Tubbe » ma 03 aug, 2015 21:06

jansen schreef:
Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?
Nee joh, 80 km per uur doet zo,n V6 bij met stationair toerental al in.....
:-)
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired met zwart half leder/220k....
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue met beige leder/LPi/gereden van 105k-450k+/T7-suited Stage LPG 200 pk & turbometer, (†10-1-'19)

Plaats reactie