Vacuumaansluiting remmen

2010-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2994
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56

Vacuumaansluiting remmen

Bericht door U-Poll » za 04 jul, 2015 9:45

Wanneer het buiten erg warm is en mijn auto staat een paar uur te bakken in de zon, dan heb ik na het starten een hard rempedaal. De garage heeft het eea goed bekeken en alles zou in orde moeten zijn. Ze hebben het systeem voor de zekerheid nog eens ontlucht (achter). Maar helaas, bij 30+ voelt het allemaal raar - wil ik niet. Bij een 'hard pedaal' is het 9 van de 10 keer een falende terugslagklep in de vacuumleiding van de rembekrachtiger (tussen inlaatspruitstuk, vacuumpomp en bekrachtiger). Bij het doorblazen/testen van deze klep functioneerde het ding wel goed - maar dat was bij een normale temperatuur in de garage. Mijn vermoeden is dat het dingetje pas bij 30+ ietsjes gaat lekken (ofzo). In ieder geval is er nu een nieuwe leiding besteld.

Wat mij ook opvalt, is een aansluiting (van deze leiding, op de vacuumpomp) die er anders uitziet dan de rest. Het lijkt of er wat mist... Nou kan ik me vergissen, maar dit ziet er gewoon niet uit zoals de afwerkstaat van alle andere dingetjes in het vooronder (wat eerlijk gezegd er best goed uit ziet... beter dan de vorige 9-5 mkIII). Zie foto:

Afbeelding

Zien jullie wat ik bedoel? Die hard plastic leiding lijkt er niet helemaal goed op te zitten. Toch wil het ding echt niet verder er op. Zou een van jullie een foto kunnen maken van hoe het bij jullie zit?
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
- 99GL '78
- 900GL '87
- 900C '88
- 9000CS Ebony '94
- 9-5 Estate 2.0t '02 (245pk/360Nm)
- 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09 (290pk/420Nm)
Nu:
9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 - Hirsch (260pk/400Nm)
En een project: Saab 95L V4 '75 - Trollewop

Gebruikersavatar
EricH
Donateur 2015 + 2016
Donateur 2015 + 2016
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 apr, 2009 22:34
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door EricH » za 04 jul, 2015 22:30

Ik heb een foto gemaakt. Maar het uploaden wil niet lukken. link hieronder, mocht dat niet werken PB dan je email adres dan stuur ik je de foto.

link: https://goo.gl/photos/Fzb3JKEs2KtgJKBk7" onclick="window.open(this.href);return false;

Je mist idd iets op jouw foto. Er hoort nog een gele ring tussen.
Saab 9-5 2.0T Aero XWD
Saab 9-3 cabrio 2.0 LPT SE
Saab 9-3 2.0t vector (ex)
Saab 9-3 2.0 LPT (ex)

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door Tubbe » za 04 jul, 2015 23:21

Lijkt een borgring oid
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired met zwart half leder/220k....
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue met beige leder/LPi/gereden van 105k-450k+/T7-suited Stage LPG 200 pk & turbometer, (†10-1-'19)

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2994
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door U-Poll » zo 05 jul, 2015 9:08

Bedankt Eric! Er mist inderdaad de een-of-andere ring/clip. Maar als ik jouw foto goed vergelijk met die van mij, dan mis ik twee van die gele clips!
Nou hoop ik maar dat deze bij de nieuwe leiding zitten (die de garage inmiddels voor mij heeft heeft besteld).
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
- 99GL '78
- 900GL '87
- 900C '88
- 9000CS Ebony '94
- 9-5 Estate 2.0t '02 (245pk/360Nm)
- 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09 (290pk/420Nm)
Nu:
9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 - Hirsch (260pk/400Nm)
En een project: Saab 95L V4 '75 - Trollewop

Gebruikersavatar
Gele aero
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 4617
Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door Gele aero » vr 10 jul, 2015 19:35

Precies hetzelfde fenomeen had ik laatst met mijn 9-5 (Mk1). Tijd in de hitte gestaan, wegrijden en huh pedaal heel hard :shock: Was na een paar honderd meter over, maar wel vreemd. Zal binnenkort die klepjes maar even vervangen.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2994
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door U-Poll » za 11 jul, 2015 14:39

Ik weet dus (nog) niet zeker of het aan dat terugslagklepje ligt! Zodra de nieuwe slang/buis er is, laat ik het weten. Eerlijk gezegd denk ik dat het bij mij aan die aansluiting naar de vacuumpomp ligt - omdat daar een-of-andere ring of borg ontbreekt. Dus dat het bij warm weer daar gaat lekken.... ofzo
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
- 99GL '78
- 900GL '87
- 900C '88
- 9000CS Ebony '94
- 9-5 Estate 2.0t '02 (245pk/360Nm)
- 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09 (290pk/420Nm)
Nu:
9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 - Hirsch (260pk/400Nm)
En een project: Saab 95L V4 '75 - Trollewop

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2994
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56

Re: Vacuumaansluiting remmen

Bericht door U-Poll » di 14 jul, 2015 20:06

De nieuwe slang is binnen - én zit gelijk in de auto. 5min werk... 1min als je niet een slangenklem laat vallen... die natuurlijk op het lastigst bereikbare punt gaat liggen.
Nou even wachten totdat het buiten weer eens 30+ is... vrijdag dus :)

Afbeelding
MET gele sluitring-ding-geval
Afbeelding
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
- 99GL '78
- 900GL '87
- 900C '88
- 9000CS Ebony '94
- 9-5 Estate 2.0t '02 (245pk/360Nm)
- 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09 (290pk/420Nm)
Nu:
9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 - Hirsch (260pk/400Nm)
En een project: Saab 95L V4 '75 - Trollewop

Plaats reactie