Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5
-
jgvdv
- Donateur

Re: Alles maar dan ook alles over de nieuwe SAAB 9-5
En die estate is ook al in elkaar gereden 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Ik volg sinds enige tijd het aanbod van de 9-5 ng maar het valt me op dat er zo vaak exenplaren worden aangeboden met een nieuwe of vervangen motor. Klopt die indruk en zo ja, hoe kan dat?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Een van de redenen; een nieuwe (benzine) motor is/was goedkoper dan distributieset vervangen.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Zijn de motoren zo goedkoop of de distributiewissel zo duur?
-
Design_Driven
- Geregistreerd lid
Echt? Gerepareerd hoop ik?
Mijn NG staat niet op NL kenteken maar komt wel heel vaak in NL het komende jaar omdat ik een Nederlandse baan aangenomen heb (half remote, half in NL). Wellicht dat ik hem nog eens invoer. Het is echter een RHD.
-
jgvdv
- Donateur

Volgens mij wel
Leuk om te spotten welke locatie?
Leuk om te spotten welke locatie?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Beide ten opzichte van elkaar.Sonab schreef: ↑wo 04 jan, 2023 20:51Zijn de motoren zo goedkoop of de distributiewissel zo duur?
Zou liever gewoon voor een distributiewissel gaan.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Geen probleem, gewoon van stoel wisselen en dan zit het stuur ook gelijk weer goed!Design_Driven schreef: ↑do 05 jan, 2023 10:53Echt? Gerepareerd hoop ik?
Mijn NG staat niet op NL kenteken maar komt wel heel vaak in NL het komende jaar omdat ik een Nederlandse baan aangenomen heb (half remote, half in NL). Wellicht dat ik hem nog eens invoer. Het is echter een RHD.
Over dat invoeren, je kunt dan wel tegen behoorlijk wat kosten aanlopen, mede afhankelijk waar je je adres hebt. Denk aan invoer, bpm en btw.
Ik neem aan dat je daar zelf ook al informatie over hebt ingewonnen maar wel iets om vooraf aandacht aan te besteden.
-
Design_Driven
- Geregistreerd lid
Ik mag die gewoon als verhuis boedel mee nemen, dus geen PBM en BTW zolang ik hem al had en ik hem niet gelijk verkoop. Ik zal alleen wel de koplampen moeten veranderen en wellicht het mist achterlight. Maar dat is van latere zorg. Voorlopig rij ik regelmatig op en neer en werk ik nog het grootste deel vanuit het VK.Orphy schreef: ↑do 05 jan, 2023 23:59Geen probleem, gewoon van stoel wisselen en dan zit het stuur ook gelijk weer goed!
Over dat invoeren, je kunt dan wel tegen behoorlijk wat kosten aanlopen, mede afhankelijk waar je je adres hebt. Denk aan invoer, bpm en btw.
Ik neem aan dat je daar zelf ook al informatie over hebt ingewonnen maar wel iets om vooraf aandacht aan te besteden.
Gelukkig maar!
Als ik in NL ben, dan ben ik veel tussen Geldermalsen en Soesterberg te sprotten.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Ik zag zojuist dat je de geregistreerde kleur van je auto bij de RDW gratis online kunt aanpassen. Oak kan dan wellicht van grijs toch bruin worden. Misschien zit beige ook nog in het pallet maar ik heb niet ingelogd. https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2 ... nsten-live
-
1001760
- Donateur (2x)

Met het gevaar dat ergens in de 266 voorgaande pagina's het antwoord te vinden is, stel ik toch de vraag.
Is van een 9-5 NG sedan de achterbank (in delen) neerklapbaar.
Wij moeten toch een keer naar een vervanger van onze DE op zoek en deze optie zou het gemis van een estate verzachten.
(Ultieme auto is natuurlijk de 9-5 NG Estate, maar dat zal bij dromen blijven, vermoed ik).
Wij moeten toch een keer naar een vervanger van onze DE op zoek en deze optie zou het gemis van een estate verzachten.
(Ultieme auto is natuurlijk de 9-5 NG Estate, maar dat zal bij dromen blijven, vermoed ik).
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

uit mijn hoofd is alleen de rugleuning in twee delen (1/3 + 2/3) neerklapbaar. Deze ligt erg plat op de achterzitting dus dan ontstaat er een vlakke laadvloer icm de kofferbak1001760 schreef: ↑ma 16 okt, 2023 10:35
-
jelger
- Geregistreerd lid
Klopt. Hierdoor kun je toch de meeste "ikea" meubelaankopen meenemen.
-
1001760
- Donateur (2x)

En daar ging het mij natuurlijk om.