9-5 NG Estate
-
Spatje
- Donateur (3x)

Re: 9-5 NG Estate
Zullen we een bod sturen aan de curator? Die op de Rai stond had nooit het land mogen verlaten 
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Zie eerst mijn tijdens-de-vakantie-met-een-wijntje-op-plan in DIT (inmiddels ietwat uitgebreid) topic.
Inmiddels heb ik de twee curatoren (Wistrand en DLA Nordic), NEVS én Victor Muller aangeschreven met de vragen: 1) waar die 9-5NG Estate proto's zijn, 2) van wie ze juridisch zijn en 3) of we kunnen praten over verkoop van een zo'n ding. Uiteraard alles via een uiterst vriendelijke email gedaan! ... en ze er op gewezen wat voor een enorme Saab-fan ik wel niet ben...
Nakkes gehoord! tot nu toe...
Inmiddels heb ik de twee curatoren (Wistrand en DLA Nordic), NEVS én Victor Muller aangeschreven met de vragen: 1) waar die 9-5NG Estate proto's zijn, 2) van wie ze juridisch zijn en 3) of we kunnen praten over verkoop van een zo'n ding. Uiteraard alles via een uiterst vriendelijke email gedaan! ... en ze er op gewezen wat voor een enorme Saab-fan ik wel niet ben...
Nakkes gehoord! tot nu toe...
-
Champers
- Geregistreerd lid
Effe subscriben op dit topic. Gisteren tijdens een opruimactie de catalogus van de 9-5NG Estate teruggevonden en werd spontaan weemoedig.
Ja, ik wil er ook eentje. En als een Estate niet kan, dan maar een Sedan.
Ja, ik wil er ook eentje. En als een Estate niet kan, dan maar een Sedan.
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Kijk eens op Saabsunited... schijnt dat ze road legal gemaakt kunnen worden in tsjechie (zie geen andere reden dan dat om er meer dan 1 te kopen als dealer)...
-
tecks
- Geregistreerd lid
Als ze die dingen street-legal kunnen maken in Tsjechie, dan kun je hem dus gewoon met Tsjechische goedkeuring naar Nederland importeren.
Ik zou zeggen: op een drafje naar de Tsjechische dealer U-poll!
Ik zou zeggen: op een drafje naar de Tsjechische dealer U-poll!
-
Marc
- Lid van verdienste
De eerste ng estate zou via duitsland succesvol op kenteken gezet zijn. Jammer dat er geen enkele naar de benelux is gegaan.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Tja, ik had het wel verwacht, al had ik zelf niet geweten hoe, het kon niet anders dan dat het iemand ging lukken. De Duitsers zijn meer van het "doen" in veel gevallen. Alles is mogelijk als je maar genoeg geld, geduld en doorzettingsvermogen hebt en de juiste mensen kent (ondanks het tegendeel keer op keer werd beweerd en ik daar ook echt geen speld tussen kon krijgen). Jammer dat ik niet genoeg geld had en wellicht een van de andere dingen ook wel niet. En velen met mij. Maar gaaf dat het iemand gelukt is! Ben stiekem wel een klein beetje jaloers want een echt nieuwe Saab bezitten is toch wel een beetje de heilige graal. Andermans afdankertjes zijn toch al veel minder interessant, het nieuwe is er dan al af 
-
Robbert
- Donateur (6x)

Wacht maar tot deze NG estates als "tweede hands" aangeboden worden. Ik denk dat er dan ook weer voldoende liefhebbers voor zullen zijn.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
@sapphire: als het iemand zo snel is gelukt dan kun je de factor tijd al wegstrepen. En gevoeglijk de factor (veel) geld ook. Zoals ik al eerder aangaf had ik niet anders verwacht dan dat deze auto 'gewoon' op kenteken gezet kunnen worden. Ze hebben immers een VIN en dat is al een half kenteken bij wijze van spreken.
Ik kan echt blij zijn voor de eigenaren. Kan me het gevoel helemaal voorstellen om zoiets te bezitten.
Ik kan echt blij zijn voor de eigenaren. Kan me het gevoel helemaal voorstellen om zoiets te bezitten.
-
sabba
- Geregistreerd lid
Er moet inmiddels een 9-5 NG estate in NL rondrijden. De auto is binnengekomen bij importdealer Venza in Almere op 10 februari. Hij heeft heel even op de site venza.nl gestaan voor een vraagprijs van 70.000. Het betreft een biopower aero automaat in de kleur grijs met alles erop en eraan, waaronder afneembare trekhaak en de ingebouwde dvd schermpjes in de stoelen. Hij is vandaag niet meer op de site terug te vinden en zal dus verkocht zijn aan een gelukkige nieuwe eigenaar!
-
Dax
- Geregistreerd lid
Hé Sabba, 7 pagina's lang hier
viewtopic.php?f=39&t=128057" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=39&t=128057" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ivo 71
- In memoriam †
In dat andere draadje (moderatie: samenvoegen misschien?) over de 9-5 NG Estate staat dat de auto naar het buitenland is verkocht. Het is dus de vraag of hij op NL-kenteken is gezet.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik vermoed van niet. Nog afgezien dat NL's over het algemeen eerst 3 jaar gaan twijfelen als een kans zich voordoet en alles per definitie te duur vinden waren de meesten ook vooral bang dat een kenteken niet te realiseren zou zijn (op zich niet heel gek als je er 70k aan uitgeeft). Dan grijpt vanzelf een buitenlander z'n kans. Het zou me niets verbazen als een Duitser hem gekocht heeft. Die weten doorgaans hoe te handelen in dit soort gevallen.
-
kochje
- Donateur (5x)

Heb Venza gebeld en zij bevestigden inderdaad dat de 9-5 SC het beste eerst via TÜV Duitsland op kenteken zou worden gezet.
Zou mij dan ook niet verbazen indien de wagen in Duitsland zou zijn gebleven.
Zou mij dan ook niet verbazen indien de wagen in Duitsland zou zijn gebleven.