9-5 NG Estate
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: 9-5 NG Estate
Net als met de sedan geldt dat ik 'm wil zien voor ik er een mening over wil hebben. De sedan kan er op foto's vanuit bepaalde hoeken ook vreemd uitzien, terwijl hij in 't echie heel fraai is en zeker niet kolossaal lijkt.
-
ivo 71
- In memoriam †
Je kunt erover twisten welke achterkant mooier is maar de US-versie, met die inspringende klep, is imho toch praktischer. Als je eens een kleine botsing van achteren hebt dan is alleen de bumper aan de beurt en met een beetje mazzel niet ook de achterklep. Want die zal niet te geef zijn, schat ik zo in. Overigens zit deze vorm idd in de US-wetgeving ingebouwd, de bumper moet verder naar achteren liggen dan de koets zelf. Gewoon, zoals de bedoeling van bumpers (een bump tegenhouden
)ooit geweest is.
Ivo
Ivo
-
Barboer
- Donateur (6x)

Zoals idd op de oude 900 en zijn voorgangers het geval was. Toen kon je nog gewoon paaltjes compleet uit de grond rijden, met hooguit een veeg op je bumper als resultaat. Tegenwoordig zit je maar zo aan schadebedragen met drie nullen als je zo'n geintje flikt.ivo 71 schreef:Gewoon, zoals de bedoeling van bumpers (een bump tegenhouden)ooit geweest is.
Ivo
Waardeloos, wie dat bedacht heeft...
-
ivo 71
- In memoriam †
De 9000 heeft ook nog echte bumpers, al zitten er van binnen geen 'spoorstaven' meer in maar een honingraat van plastic.
Ivo
Ivo
-
Barboer
- Donateur (6x)

@Ivo:
Alleen de eerste serie toch? Daarna kreeg je volgens mij ook meer van dit:

Alleen de eerste serie toch? Daarna kreeg je volgens mij ook meer van dit:

-
ivo 71
- In memoriam †
Ik heb een MY97 CSE. Daar zitten wel degelijk nog bumpers op, van voren en van achteren, iig iets wat verder naar buiten steekt dan de gril c.q. de achterklep. Geen losse meer, wel aansluitend op het 'echte' plaatwerk maar nog zeker functioneel als (kleine) klapopvangers. Voor de zekerheid zit er van achteren ook nog een trekhaak onder...
Dat voorste geval waar de koplampwissers op liggen steekt zeker10 cm naar voren uit en kan best aardige klappen opvangen zonder dat het verfrommelt.
Ivo
Dat voorste geval waar de koplampwissers op liggen steekt zeker10 cm naar voren uit en kan best aardige klappen opvangen zonder dat het verfrommelt.
Ivo
-
Barboer
- Donateur (6x)

Je hebt helemaal gelijk, ik doelde op de gespoten bumpers.
Als je iets raakt is het direct duur.
Als je iets raakt is het direct duur.
-
ivo 71
- In memoriam †
Da's waar, al houdt de rubberen strip veel tegen voordat de lak eraan is. En als dat niet lukt dan kun je soms ook volstaan met bijwerken. Bij een niet te harde klap komt de plastic bumper weer terug in zijn oorspronkelijke vorm, op de lak na dan natuurlijk, zodat je niets hoeft uit de deuken. Hoe dan ook altijd nog goedkoper, denk ik dan maar, dan behalve bumperwerk ook nog een grille, een motorkap of een achterklep te moeten verversen. Die je trouwens naderhand ook nog moet spuiten.
Ivo
Ivo
-
tecks
- Geregistreerd lid
Even een crosspost voor hen die het andere draadje niet lezen:
tecks schreef:Nieuwe rijtest voor de 9-5 stationwagen van UK krant The Independant hier.
Wel zeer apart dat ze al met een estate konden rijden, maar kennelijk zijn er wel preproductie exemplaren beschikbaar voor de pers. Behoorlijk positief verhaal.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ben benieuwd hoeveel er gebouwd zijn. Worden curriosa binnenkort, naar het zich laat aanzien. (ik hou een slag om de arm
)
-
Barboer
- Donateur (6x)

@Jelger: bestel er dan een, geheide klassieker! Straks niet te betalen!
-
Frodjac13
- Geregistreerd lid
Trollhättan langs rijden niet interessant,maar stoppen & spotten,ja blijft mooi.
Achter de hekken toch foto's gemaakt.Veel kon ik niet vastleggen,omdat ze er gewoon niet staan.
Kijk maar mee.

Ook wel leuk

Hälsningar,
John
Achter de hekken toch foto's gemaakt.Veel kon ik niet vastleggen,omdat ze er gewoon niet staan.
Kijk maar mee.

Ook wel leuk

Hälsningar,
John
-
Reub
- Geregistreerd lid
Net door Steven Wade op Inside Saab gezet.

Schandelijk dat er werkplekken zijn met zulk uitzicht

Schandelijk dat er werkplekken zijn met zulk uitzicht
-
millerman
- Donateur (3x)

Wordt tijd dat die dingen geleverd worden! Afgelopen weekend was ik in Stockholm. Ik heb welgeteld 4 9-5NG's gezien. En massa's 9-5 estates, waarvan de helft taxi's. Wordt tijd dat die nieuwe komt! Hopelijk is die niet een maatje te groot voor de taxichauffeurs.