9-5 NG Estate

2010-2012
Plaats reactie
brammelo
Geregistreerd lid

Re: 9-5 NG Estate

Bericht door brammelo » ma 30 mei, 2011 22:21

gj900 schreef:Op deze foto's kan je goed zien hoe lelijk de sedan-deurpartij past bij de estate :shock: Vooral bij een lichte kleur is het schrikbarend. Er is totaal geen overgang tussen de deurlijn en de sponningen van de achterste zijruiten. Wil je een estate succesvol in het premium segment neerzetten, moet je het zo niet doen.
Baseer je je op de foto's, of heb je hem in real life gezien? Indien het eerste: don't. Je kan van elke geslaagde auto misleidende tot zelfs lelijke foto's vinden.

onno2
Geregistreerd lid

Bericht door onno2 » ma 30 mei, 2011 22:33

Kijk eens naar fotos van de oude 9-5 estate. Loopt daar de lijn mooi door ?

Er lijkt iets op geplakt te zijn, is apart dat wel, maar ik vind inmiddels de oude 9-5 en de nieuwe 9-5 estate erg mooi. De sedan vind ik echt een pracht bak... dat heeft toch echt potentie als je het mij vraagt......

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » di 31 mei, 2011 12:47

@gj900: Ik hoop je eind september nog eens te spreken als m'n oprit wordt opgesierd :D

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 31 mei, 2011 13:33

gj900 schreef:Op deze foto's kan je goed zien hoe lelijk de sedan-deurpartij past bij de estate :shock: Vooral bij een lichte kleur is het schrikbarend. Er is totaal geen overgang tussen de deurlijn en de sponningen van de achterste zijruiten. Wil je een estate succesvol in het premium segment neerzetten, moet je het zo niet doen.
meningen verschillen.
Afbeelding

Dit klopt voor mij helemaal

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 31 mei, 2011 14:15

gj900 schreef:Afbeelding
Het lijkt wel of er twee typen achterkleppen zijn... In iedergeval staan de badges niet gelijk.

Otto

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 31 mei, 2011 14:19

Goed gezien! Het lijkt wel of de rechtse een extra bolling erop heeft zitten, net zoals op de foto van de promotiefolder. Misschien het verschil tussen instapper en Aero?

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 31 mei, 2011 14:25

dat is het verschil tussen het USA model en de overige markten
USA:
Afbeelding
Overig:
Afbeelding

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 31 mei, 2011 14:26

Links lijkt meer op de "oude"9-5 en rechts op de Opel Insignia station. Weet niet wat ik mooier vind eigenlijk.

Otto

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 31 mei, 2011 14:27

rare jongens die amerikanen

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 31 mei, 2011 14:28

Goh, apart. Waarom dat dan? Dat de yanks minder met afwerking en gebruikte materialen hebben is inmiddels wel duidelijk, maar een hele andere (minder mooi aansluitende) kofferklep monteren vind ik toch wel vrij apart.
Of heeft het weer te maken met één of andere belerende en knullige wetgeving?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 31 mei, 2011 14:29

Yep, kijk ook maar naar de lamp-units.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 31 mei, 2011 14:31

Simpel: Kijk eens naar het formaat van de ruimte voor de kentekenplaat op de kofferklep en bedenk dan ook eens de kofferklep van bijvoorbeeld een Audi A4 of bijvoorbeeld van een MB C-klasse van ±1998 er uitzien op dat gedeelte. :idea:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 31 mei, 2011 14:33

achterklep:

hebben jullie nou echt al die maanden liggen slapen? :shock:
:wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 31 mei, 2011 17:06

Spatje schreef:@gj900: Ik hoop je eind september nog eens te spreken als m'n oprit wordt opgesierd :D
Alvast gefeliciteerd met je aankoop! :D
NJ8 schreef:
meningen verschillen.
Afbeelding
Dit klopt voor mij helemaal
Klopt, meningen en smaken verschillen, gelukkig maar.
Op de donkere foto die jij plaatst ziet e.e.a. er natuurlijk geflateerd uit 8) Bij de vorige 9-5 liep de achterdeur niet af naar achteren waardoor een veel harmonischer geheel ontstond. Die chromen hockeystick maakt het er allemaal ook niet beter op, versterkt zelfs de sedan-lijn...

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 31 mei, 2011 19:22

jelger schreef:achterklep:

hebben jullie nou echt al die maanden liggen slapen? :shock:
:wink:
Ik wel denk ik... maarre word ook niet echt heul warm nog voor de wagen :oops:

Otto

Plaats reactie