9-5 NG Estate

2010-2012
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 9-5 NG Estate

Bericht door Style&Co » za 20 nov, 2010 22:48

zelfde hoorde ik... Geneve heeft de primeur en gelijk daarna de AutoRAI. Ik verwacht er veel van... aantal style-elementen wordt overgenomen van de huidge 9-5 estate zoals de D stijl die opgaat in het glas

Voor 2012 reserveer ik nu alvast een goede gebruikte NG 9-5 TTID 180pk estate automaat in vectortrim met wat leuke opties zoals sportonderstel en uber audio

Heb bij Saab Jager de sedans even van binnen en buiten bewonderd gisteren... mooi mooi mooi. In het echt istie enerzijds groter dan verwacht en anderzijds mooier... het lijnenspel zie je veel beter dan op fotos. Bijzonder geslaagd

Boterbloem
Geregistreerd lid

Bericht door Boterbloem » za 27 nov, 2010 12:06

Zou dit 'm dan worden?
Afbeelding

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » za 27 nov, 2010 13:42

Blijft knip & plakwerk volgens mij, alhoewel het niet mogelijk is om spectakulaire veranderingen aan te brengen, maar dit vind ik minder geslaagd dan de(huidige) 9.5 Estate, ze zouden iets moeten doen met die chroom onderste raamomlijsting,(Hockey stick) bv, tot achteraan laten lopen (tot D stijl, laatste stijl, en dan die omglaasde stijl weglaten, is te veel Peugeot 306 Break, en huidige Saab 9.5 Estate, dus dit is typisch te 90's, en de nieuwe Estate moet net zoals de sedan verniewend zijn), zodoende krijgt heel de wagen een sierlijker en gestrektere lijn, nu is het volgens mij te geknutseld/gedrongen.

Maar ja, da's mijn gedacht hé :wink:

Frank

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 27 nov, 2010 16:28

nu we de sedan in het echt kennen, zal/kan de estate geen grote designverrassing zijn. Lijkt me...

lier
Geregistreerd lid

Bericht door lier » zo 28 nov, 2010 11:32

Hoop dat hij toch echt vanaf maart te bestellen is en levering voor de vakantie anders moet ik helaas uitwijken naar een A6.

melvin900NGcabrio
Geregistreerd lid

Bericht door melvin900NGcabrio » zo 28 nov, 2010 12:31

Presentatie op de RAI zou leuk zijn voor de RAI, maar ik denk dat het realistischer is dat Saab Geneve aangrijpt voor de wereldprimeur. Begin maart 2010 dus, en dan levering max 3 maanden later, dus juli 2010. De Estate wordt een prachtige station (zonder twijfel) maar best wel grote en ietwat lompe dure bak. Reden voor mij om nu serieus toch aanschaf 9-3 Estate te kiezen (waarschijnlijk de 9-3X).
Melvin

melvin900NGcabrio
Geregistreerd lid

Bericht door melvin900NGcabrio » zo 28 nov, 2010 12:33

Wat ook opvalt is dat de Insignia zo'n mega achterklep heeft (als een vliegtuigneus die openklapt). Op de Duitse tekening oogt dat niet. Misschien dat ze dat toch (wel) doen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 28 nov, 2010 12:40

de (virtueel) oplopende raamlijn boven het bagageruim is in de geest van de dak/raamlijn bij de 9-4X. Lijkt me er niet ver naast zitten.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 28 nov, 2010 13:00

melvin900NGcabrio schreef:Presentatie op de RAI zou leuk zijn voor de RAI, maar ik denk dat het realistischer is dat Saab Geneve aangrijpt voor de wereldprimeur. Begin maart 2010 dus, en dan levering max 3 maanden later, dus juli 2010.
Melvin
Gokje: 2011? :wink:

pzenden
Geregistreerd lid

nieuwe 9-5 estate

Bericht door pzenden » do 16 dec, 2010 1:12

zo ziet hij eruit????

http://picasaweb.google.com/saabpartson ... eKc25vluQE#" onclick="window.open(this.href);return false;

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: nieuwe 9-5 estate

Bericht door De900C-GAS » do 16 dec, 2010 10:09

Dat vind ik er netjes uitzien!! :P

Afbeelding

En nu maar hopen dat dit ontwerp de definitieve versie wordt. :wink:

Baasrijder
Geregistreerd lid

Re: nieuwe 9-5 estate

Bericht door Baasrijder » do 23 dec, 2010 16:18

Zie vooral het volgende Autoweekfilmpje van deze week!

http://www.autoweek.nl/video/2173/AutoWeek-Nieuws-51

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » do 23 dec, 2010 16:20

Zie ook het volgende Autoweekfilmpje van deze week!

http://www.autoweek.nl/video/2173/AutoWeek-Nieuws-51

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 23 dec, 2010 16:38

Afbeelding

TimH
Geregistreerd lid

Bericht door TimH » vr 24 dec, 2010 9:43

Ik heb betere Photoshops gezien. Het gedeelte na de C-stijl lijkt er gewoon aangeplakt te zien.

Plaats reactie