Dion had het al eens verklapt.
Joep zal vast nog wel vaker in een 9-5 gaan rijden.
Tenminste als de rubriek blijft bestaan.
High Mileage Hero: een bloemlezing van een rijk leven
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 3884
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: High Mileage Hero: een bloemlezing van een rijk leven
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evolution AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Fiat Seicento Abarth 2001
VW Golf III GTI 16V 1996
Renault Clio 16V 1991
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evolution AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Fiat Seicento Abarth 2001
VW Golf III GTI 16V 1996
Renault Clio 16V 1991
- Christiaan94
- Donateur 2014
- Berichten: 2433
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
Re: High Mileage Hero: een bloemlezing van een rijk leven
Toch een kleine "up" over mijn eigen high mileage 9-5NG. Na 16 maanden tijd om de balans op te maken.
Na de initiële grote reparatie van de de turbo en katalysator is de auto vrijwel probleemloos geweest. Los van de beuren (om de 15k); een keer nieuwe banden, parkeersensor, thermostaat, pakkingen van de ledbar, gereviseerde derde remlicht van Saab goeroe DionHPT, en wat reparatiewerk aan de uitlaat is de auto probleemloos gebleken.
We naderen de 400.000km...nog 1000km te gaan! Over de 42.000 gereden kilometers bedraagt het praktijkvebruik aan de pomp 7.55/100. Olieverbuik nihil, hooguit een half liter tussen beurten. Toch knap wetende dat dit de originele motor is.
Ondertussen al heel wat andere 9-5NG's gereden. Maar toch stap ik aan het einde van de dag weer in de 1.6T en blijf ik tevreden. Veranderingen in de werk-sfeer zorgen ervoor dat het jaarlijks kilometrage van 30k eerder 50k wordt, maar ik zie zeker geen rede tot afscheid nemen. Een automaat, schuifdak, HUD zou leuk zijn maar wie weet. Ik hou m'n ogen open maar het hoeft zeker niet.
Plannen voor deze koffiemolen? De beruchte M32 versnellingsbak eens laten ombouwen naar het nieuwe type, wat spuitwerk, en verder normaal onderhoud. Deze insignia 9-5NG is nog lang niet moe!

Na de initiële grote reparatie van de de turbo en katalysator is de auto vrijwel probleemloos geweest. Los van de beuren (om de 15k); een keer nieuwe banden, parkeersensor, thermostaat, pakkingen van de ledbar, gereviseerde derde remlicht van Saab goeroe DionHPT, en wat reparatiewerk aan de uitlaat is de auto probleemloos gebleken.
We naderen de 400.000km...nog 1000km te gaan! Over de 42.000 gereden kilometers bedraagt het praktijkvebruik aan de pomp 7.55/100. Olieverbuik nihil, hooguit een half liter tussen beurten. Toch knap wetende dat dit de originele motor is.
Ondertussen al heel wat andere 9-5NG's gereden. Maar toch stap ik aan het einde van de dag weer in de 1.6T en blijf ik tevreden. Veranderingen in de werk-sfeer zorgen ervoor dat het jaarlijks kilometrage van 30k eerder 50k wordt, maar ik zie zeker geen rede tot afscheid nemen. Een automaat, schuifdak, HUD zou leuk zijn maar wie weet. Ik hou m'n ogen open maar het hoeft zeker niet.
Plannen voor deze koffiemolen? De beruchte M32 versnellingsbak eens laten ombouwen naar het nieuwe type, wat spuitwerk, en verder normaal onderhoud. Deze insignia 9-5NG is nog lang niet moe!

- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: High Mileage Hero: een bloemlezing van een rijk leven
Gaaf!
mijn 2.3 heeft al 415.000 gelopen, en van de kilometers boven de 400.000 heb ik vreemd genoeg extra genoten omdat........ ...... ..... ja waarom eigenlijk?

mijn 2.3 heeft al 415.000 gelopen, en van de kilometers boven de 400.000 heb ik vreemd genoeg extra genoten omdat........ ...... ..... ja waarom eigenlijk?



95 1972 wit
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- Christiaan94
- Donateur 2014
- Berichten: 2433
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2012 21:10
- Regio: Sverige - Zweden
- Tubbe
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 3041
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: High Mileage Hero: een bloemlezing van een rijk leven
Van harte!
@op:herkenbaar! Trots is het denk ik, ik had er ook 65k lang plezier van. Gewoon omdat het kon..
Elke kilometer boven de 400k vond ik echt bijzonder. Tot 350k zijn het gewoon veel kilometers voor een auto, maar als het boven 400k nog steeds lekker en betrouwbaar rijdt is dan zijn er buiten de saab en V*lv* community volgens mij niet heel veel merken (en liefhebbende eigenaars!) die dat volhouden.
@op:herkenbaar! Trots is het denk ik, ik had er ook 65k lang plezier van. Gewoon omdat het kon..
Elke kilometer boven de 400k vond ik echt bijzonder. Tot 350k zijn het gewoon veel kilometers voor een auto, maar als het boven 400k nog steeds lekker en betrouwbaar rijdt is dan zijn er buiten de saab en V*lv* community volgens mij niet heel veel merken (en liefhebbende eigenaars!) die dat volhouden.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)