Gestolen in A'dam: Classic 900S Aero 06-HB-FG

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » zo 16 nov, 2008 15:24

Oh ja, even vergeten: op de nummerbordplaat staat Chris Boot, Woerden.

petertje 9
Geregistreerd lid

Bericht door petertje 9 » ma 17 nov, 2008 7:11

deze is wel mooi

ik wilde hem eerst zelf maar door omstandigheden even geen Saab geld

http://www.speurders.nl/overzicht/saab- ... +900+turbo+

tot Saabs gr. P

petertje 9
Geregistreerd lid

Bericht door petertje 9 » ma 17 nov, 2008 7:12

vervelend zeg heb je eindelijk een leuke auto wordt ie gejat

is er dan niets meer veilig

tot Saabs Gr. P
Laatst gewijzigd door petertje 9 op ma 17 nov, 2008 7:19, 2 keer totaal gewijzigd.

petertje 9
Geregistreerd lid

Bericht door petertje 9 » ma 17 nov, 2008 7:15

heb je nog iets vernomen van je auto
dit soort auto,s [leeftijd] worden meestal gestolen door jongeren om even mee rondt te rijden
of om een kraak te zetten

tot Saabs gr. P

Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » di 18 nov, 2008 0:24

Dag P,

Nee, niets vernomen. Heb natuurlijk in de buurt rondgefietst op zoek naar, maar niente. Gelukkig heb ik een oom die bij een verzekeraar een team van autospeurders heeft en ermee aan de slag is gegaan, dat geeft de burger nog wat moed. Dank voor die zwarte, maar ik wil liever een lpt, ben immers een meisje, en vind de kleine schoepjes ook mooier dan de grote. Bovendien draaien rokjes anders dan bij stoffen bekleding niet zo raar weg als bij de leren equivalent (ja, verwend, maar mannen dragen doorgaans geen rokjes en die kennen het probleem dus niet).

Heb inmiddels begrepen dat er toch wel exemplaren naar Polen verdwijnen. Zou..?

Oosthoek
Geregistreerd lid

Bericht door Oosthoek » di 18 nov, 2008 0:35

Kan me nauwelijks voorstellen dat dit soort auto's verscheept worden. Er is daar nauwelijks markt voor lijkt me.

Ik denk nog steeds aan joyriding. Meerdere auto's die als gestolen te boek stonden op het forum, zijn op een gegeven moment teruggevonden met joyriding kenmerken.
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart

Ruudtw
Geregistreerd lid

Bericht door Ruudtw » di 18 nov, 2008 1:53

Polletje,

Houd moed! Tot gisteren zou ik gezegd hebben: in Amsterdam gestolen Saabs worden bijna nooit teruggevonden, in tegenstelling tot die in Zwolle bijvoorbeeld. Maar kijk eens hier:

viewtopic.php?t=35031&postdays=0&postorder=asc&start=90 .

Ja ja, mijn in januari gestolen 900 S Aero is boven water! Wel 7.000 km en 10 maanden verder, maar in blinkende staat. (Ik weet niet of-ie al definitief verkocht is, maar je zou Robert Wiering eens kunnen bellen. Het is een LPT, dus geschikt voor meisjes.)
Anyways, om de vragen te beantwoorden, hij is inderdaad in het Centrum gejat, bij de Haarlemmer Houttuinen, tussen de Buiten Oranjestraat en de Korte Prinsengracht, ergens tussen 4 en 8 november.
Dat is op loopafstand van de plek waar de mijne indertijd gestolen is!! Ik hoop nog eens zo'n stuk geteisem op heterdaad te betrappen. O, wat zal de plons in het vieze grachtenwater heerlijk klinken!

Afijn, we kijken uit naar je Le Mans blauwe schoonheid. Hij wordt vast teruggevonden, al moet je er misschien even geduld voor hebben...
Vanaf 2015: Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero 2000 zilvergrijs
2008 — 2015: Saab 900 GT Aero 1993 zwart (verkocht)
1997 — 2008: Saab 900 S Aero 1992 zwart (gestolen en teruggevonden)
1990 — 1997: Saab 900 1986 zwart (gerecycled)

Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » di 18 nov, 2008 22:44

Ciao Ruud,

Auguri!, in goed Italiaans, met de terugkeer van de Saab! Moed houden we altijd, maar nu weer wat meer.

A'dam C is een beetje een klassieke Saab-enclave, heb ik wel eens het idee, beats zelfs Scandinavie, heb ik ondervonden. Als we dus allemaal goed opletten, kunnen we wellicht heterdaadjes bewerkstelligen*. Dat van dat grachtenwater schijnt niet te mogen, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Dank voor het uitkijken naar la mia bellezza blu!

* Kort geleden was ik 's avonds bij mijn auto en trof een vaag type dat aan alle deuren van geparkeerde auto's stond te trekken. Heb hem gemaand van andermans spullen af te blijven, kreeg repliek in niet thuis te brengen taal, maar werd nu eenmaal boos ("volgende keer is het de mijne!" - sic!). Van de plietie mag ik niet weer proberen de held uit te hangen. Gevaarlijk. ...[/i]

geert1
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door geert1 » di 18 nov, 2008 22:49

eind hout of reen stroomstoter wil wel helpen, pepperspray ook, wie met zijn fikken aan mijn troeteltjes komt is niet jarig :evil:
SAAB 900 S classic uit 1993 "The Green Man"

Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » di 18 nov, 2008 23:02

We moeten vast relativeren: 'het zijn maar spulletjes', of zoiets, maar mijn autootje is natuurlijk ook mijn troeteltje, dus ook voor drastischer maatregelen dan vies water: begrip. (Mag niet van de plietie.)

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » di 18 nov, 2008 23:17

nee en als zoals bij mij een paar jaar geleden je Saab 900 full options wordt gejat en je weet waar de onderdelen ervan liggen doen ze geen flikker, gaan twee weken later eens kijken, toen was de auto zelf al weg natuurlijk.
dader is later gepakt toen die compleet gestripte wrak aanboodt bij een sloper(had zelf alle sloperijen in een straal van 25 km brief gestuurd met gegevens van de auto)

en als je aangifte wil doen wegens vernieling (tezamen met anderen, omdat de hele straat weer eens de klos is) moet je wel even een paar dagen wachten tut tut.

en vaak staan de raddraaiers (als ze gepakt worden)met een uurtje weer buiten en krijgen ze later een lullige boete opgelegd bij de politierechter.

het moet eens afgelopen zijn met die speeltuin cultuur hier in Nederland.

Als ik iemand aan mijn auto zie kloten, krijgt die eerst een dreun en dan pas bel ik de politie :evil:

Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » di 18 nov, 2008 23:38

Do not get me wrong here, ik ben eigenlijk nog te verbaasd om ultraboos te kunnen worden, ze was al vijf jaar van mij en mijn trots en mijn eerste auto, maar ik ben nu eenmaal niet lang genoeg om andere dan verbale dreunen uit te delen. Wat van de plietie niet mag, mag van ons evenmin, laten we eerlijk zijn..

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » di 18 nov, 2008 23:43

1,90 meter en 110 kilo :wink:

nee het mag eigenlijk niet, maar als polis ook niets doet of je moet drie kwartier wachten zoals bij ons.... voordat er een wagentje komt, wordt de verleiding erg groot en denk maar niet dat de boefjes melij met jou hebben

Polletje
Geregistreerd lid

Bericht door Polletje » di 18 nov, 2008 23:56

Boefjes zijn niet voor niets boefjes, meelij, daar doen ze niet aan, dat is het 'm nou juist. En frustratie over gebrek aan resultaat van ambtelijk apparaat is er natuurlijk altijd. Heb ook niet voor niets held uitgehangen door achter boefje aan te lopen, hoewel de blauwe vrienden overigens vervolgens wel gebeld.
Realiteit blijft helaas dat niet iedereen het begrip 'eigendom' op waarde schat en maling heeft aan het feit dat je domweg met je pootjes van andermans autootjes en andere zaken af hoort te blijven.
In A'dam ben je fietswise wel wat gewend, maar de auto..!

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » wo 19 nov, 2008 0:28

tja in nunspeet e.o. moeten ze in het weekend zelfs uit Apeldoorn komen als er wat is......dat is als ze nog niet ter plaatse zijn.

Kwam laatst een keer bij mijn vriendin aan bij de flat rijdt er voor mij exact dezelfde auto als zij heeft. Die rijdt de parkeerplaats op, stopt bij haar auto, staat een tijdje stil en rijdt vervolgens weer weg. Beetje vreemd, dacht ik dus ik kijk waar die auto heen gaat zie ik hem verder op in de straat parkeren. Ik was ondertussen naar binnen en naar boven en op de galerij denk ik toch nog eens even kijken.....zie ik twee bemutste en becapuchonde gasten uit die auto komen en weer richting de parkeerplaats wandelen.
Gaan ze dus op de auto van mijn vriendin af....dus ik gooi de deur open roep naar mijn vriendin "bel de politie ze jatten je auto" en ik ren weer naar buiten....ondertussen dacht onze hond hey leuk spelen dus die rent mee....wij de lift in...lift uit..... wij rennen naar buiten en die gasten zien ons aankomen. Zij wegrennen, ik met hond er achter aan.....het is weliswaar een labrador maar toch 40kilo hond......helaas waren zij al verder weg dus ik spring in de auto....hond er bij.... sjees er weer achter aan. Ik was sneller bij hun auto dan dat ze weg konden rijden dus ik rij die auto klem. Zonder na te denken spring ik de auto uit, ren naar de bestuurders kant en trek daar een heel erg klein chinees menneke achter het stuur vandaan.....mooi mazzel voor hetzelfde geld was het een reus van een kerel geweest, was ik mooi de L*L geweest want ben zelf ook niet erg groot, daar dacht ik pas later over na. Adrenaline zullen we maar zeggen!
Maarja dan heb je zo'n kereltje te pakken maar wat moet je dan?....dus ik schud hem een beetje door elkaar "wat deed je bij de auto" "wat moet je hier" hij ontkennen ik nog een beetje schudden hij ontkennen....
Gelukkig was zn maatje ook niet zo stoer want die bleef gewoon in de auto zitten. Dus ik heb em maar naar de achterkant van de auto gesleurd, foto van zn kenteken en van hem gemaakt en hem weer zn auto in "geholpen"......nog wat verbaliteiten naar het hoofd geslingerd, de deur dicht gesmeten, mijn voetafdruk achtergelaten in zn deur en toen ben ik weer teruggereden.

Bij de auto van mijn vriendin aangekomen zag ik dat ze wel hadden zitten prutsen aan het slot....kwam de politie aan. Toch binnen 10minuten, nog aardig rap dus! Dus ik vertel wat er is gebeurd, krijg ik op mijn kop dat ik dat niet had moeten doen en dat hij mij nu kon aanklagen wegens mishandeling en vernieling en dat zij in feite nog niets verkeerd hadden gedaan omdat ze de auto nog niet in waren geweest......*zucht* maar goed ik denk niet dat dat heerschap nog eens naar de auto van mijn vriendin komt kijken. Had ik alleen de politie gebeld was ie waarschijnlijk later voor de kraak terug gekomen. Waarschijnlijk zocht hij onderdelen ofzo. Politie heeft alleen even in het systeem gekeken wie het was, bevestigde dat het iemand met een chinese naam was en daar hebben ze het bij gelaten.

Achteraf gezien was alleen wegjagen waarschijnlijk voldoende en verstandiger geweest want tegenwoordig weet je maar nooit wie je aantreft en bij het minste geringste word je neergestoken of neergeschoten maar als die adrenaline eenmaal begint te werken.....lastig!

Maar goed ON TOPIC als Style&Co nog even dat adres van die Saab dief in Oud-West doorgeeft, fiets ik er nog wel even een rondje om even in die buurt te kijken!
Laatst gewijzigd door GUUSarrow op wo 19 nov, 2008 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
9000 CSE 2.0 LPT '96
900 SA (gerecycled)

Gesloten