Saab geprobeerd te stelen of vandalisme? (Bussum 06062008)

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Plaats reactie
Ceees
Geregistreerd lid

Saab geprobeerd te stelen of vandalisme? (Bussum 06062008)

Bericht door Ceees » zo 08 jun, 2008 9:38

Een weekje m'n net aangeschafde saab laten staan omdat ik op vakantie was. Afgelopen zaterdag wil ik 'm weer voor m'n deur zetten zodat ik 'm in de gaten kan houden, werkt het slot van de bestuurderskant niet meer :!: Via de passagierskant knopje omhoog getrokken, automatische deurvergrendeling werkt nog wel en knopje bestuurderskant schiet omhoog.
Krijg 'm met geen mogelijkheid meer open via normale manier want er zit wat hout ofzo in. Vandalisme of heeft iemand geprobeerd 'm te stelen?
Zijn klassieke Saabs 900 zo populair dan?
Toch maar een stuurslot aanschaffen om te ontmoedigen......

(probeer ondertussen een foto van m'n Saab te posten, maar ben net nieuw lid en weet niet hoe het werkt...)

Grtjes,
Ceees!

De900C-GAS
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door De900C-GAS » zo 08 jun, 2008 9:47

He, wat vervelend!! :evil:

En voor het plaatsen van de foto's: zijn deze opgeslagen op je computer, bijvoorbeeld in een jpg. bestand?? :roll:
Als dat het geval is kun je die uploaden op een gratis website zoals: www.photobucket.com , de foto('s) wordt
een link toegewezen en die link kun je op dit forum plaatsen. :idea:
Geschreven namens dit gestopt forumlid:
Een hartelijk dank aan iedereen die hem ooit geholpen en/of gesteund heeft!

Ceees
Geregistreerd lid

Bericht door Ceees » zo 08 jun, 2008 9:59

Dat is handig! Ik heb net m'n avatar ingevuld met de foto van m'n saab. Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt, want hij is dus net 1 maand in mijn bezit. Ik hoop dat het niet zoveel gaat kosten.... :( . morgen moet ik naar de garage.

Bedankt!
Ceees!

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 08 jun, 2008 10:14

Da's flink balen! Doe je ook aangifte bij de politie? Helpt altijd als je met de rekening van je garage naar de verzekering stapt.

Succes met alles en hopelijk blijft het hier bij v.w.b. nare ervaringen en kun je nu met plezier genieten van je mooie 900!
Vandaag begint de toekomst!

VM spoke on 01-26-2010: "There's a great challenge ahead of us".

19 december 2011 proved he'd been wrong, sadly but true

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door Style&Co » zo 08 jun, 2008 11:51

zou maar een stuurslot kopen wellicht een eigenhandig gebouwde startonderbreker want classics zijn a) makkelijk te jatten b) nog es een gewild jat-object ook... risicovolle combinatie dus (sprak hij uit ervaring :twisted: ... en heel wat SF-ers met hem)
live your dreams

Ceees
Geregistreerd lid

Bericht door Ceees » zo 08 jun, 2008 18:37

ok! dat ze makkelijk te jatten zijn wist ik niet, bedankt voor de reactie! ik koop morgen gelijk een stuurslot. nog tips over welke ik het beste kan kopen? ik loop anders de halfords binnen en koop de goedkoopste die ik kan vinden. passen alle stuursloten eigenlijk erop? genoeg vragen zoals jullie zien... :)

Pete.Z
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door Pete.Z » ma 09 jun, 2008 14:09

Zo'n goedkoop stuurslot kan je net zo goed niet doen,binnen 10 seconden open,en zal alleen de gelegenheids dief afschrikken.
Er zijn redelijke te koop,maar die zijn wel wat duurder.

En zelfs die vertragen misschien een minuut,als iemand echt je auto wil hebben om de auto.

Startonderbreker laten inbouwen is eigenlijk een betere optie.

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » ma 09 jun, 2008 14:15

Zou gaan voor beide. Heb op martkplaats een gekeurd stuurslot gekocht (met 2 sleutels). Ontmoedigt in elk geval flink.
900 S Aero Cabrio '93

93zilver
Geregistreerd lid

Bericht door 93zilver » do 17 jul, 2008 0:25

Jeetje wat een naar bericht Cees!!

Zijn altijd anderen die graag een (ongeoorloofd) graantje willen mee pikken van andermans plezier, of juist deze ten gronde willen helpen!!

Maar als ik jou auto zie (op de foto) kan je ook blij zijn, paar maanden geleden (denk 2/3) hebben dieven in Naarden oost (bij Jan Steenlaan, Gerard Doulaan e.o.)(bij Jan Tabak achter) bij alle saabs die daar staan de LM velgen gejat (of geprobeerd), gaat echt om een flink aantal zoals ik heb gehoord, heb daar fam. en vrienden wonen die mij dat vertelde en was bij toevel (lees stukje hierna) ook bij (Dhr. Buijze) de dealer die mij het zelfde vertelde, ook lekker :evil: ....

Maar zo blijf je bezig, zo zat (en nog trouwens) ineens aan de bijrijders kant mijn spatbord licht in de kreukels, gewoon iemand tegen aan gezeten en daarna doorgereden, heb ik koud aangifte gedaan, is er een (mijn mening) flapdrol aan de zelfde kant van de auto met een sleutel/schroevendraaier van voor tot achter langs mijn auto gegaan, en bedankt maar weer!!!!! :evil: :evil:

Cu Laurens.

Kom je je pronkstuk tonen in naarden bij de meeting? 8)
Saab 93 SE Zilver Naarden.

De Teng
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door De Teng » do 17 jul, 2008 9:05

Shit zeg, dat is echt balen. Ik weet nog dat ik verschrikt keken toen ons slot ook gemolesteerd was en de radio eruit was gejat... een radio van 80 euro in de aanbieding.. pfff.

Toevallig hebben we de 9-3 uit Bussum gehaald, net op tijd dus. ;) Niet geweten dat het daar zo geliefd goed was. Op ons raam staat nog een alarm aanduiding, maar er was iets mee, dus dat doet het niet meer. Ook gekoppeld aan de cv, de afstandsbediening zit er ook niet meer bij. Toch wel jammer.

Mensen die met sleutels je carrosserie vernaggelen zouden ze echt moeten opknopen. Klauwen geld dat je kwijt bent en hahahahaha.. wat hebben we een lol.
'Als er één saab over de dam is...'.. > 900, 9-3,9-3 SS, en nu een 9-5 estate<

93zilver
Geregistreerd lid

Bericht door 93zilver » di 29 jul, 2008 21:56

al zou je radio 20 euri's zijn, hij is toch van jouw??

een daar overheen (oke je hebt cv) dat slot, dat kost je meer dan die 80 ballen!!!

Zelfde vind ik (wat je ook zegt) ook met lak, waarom moet dat? ik heb nu meer dan genoeg schade, kan daar gewoon meer dan een jaar voor auto rijden, maar nee laten we het nog duurder maken voor em en dan lekker niets zeggen....

Ik zij geprezen zei de gek!! :twisted:
Laatst gewijzigd door 93zilver op di 29 jul, 2008 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.

93zilver
Geregistreerd lid

Bericht door 93zilver » di 29 jul, 2008 22:00

Trouwens wat voor alarm is het (klasse) en hoe oud is deze? heb je er wel een certificaat bij (en sleutels?) en merk??

Maar mooie auto hebben jullie man heb even je topic erbij gezocht!! coole wagen, waar in bussum heb je m gehaald?

Laurens

De Teng
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door De Teng » za 02 aug, 2008 9:36

Bij een particulier, een of andere chique straat met een heel aantal Saab auto's bij de buren ook. De eigenaar had een Classic Cabrio op de kop getikt, het ding had rond de 60k gelopen, echt een idioot mooi exemplaar. Alleen de voorruit was aan vervanging toe omdat er wat rommel tussen die lagen was gekomen.

We hebben wel een aantal hele kleine deukjes aan de rechter zijkant, vermoedelijk door onvoorzichtig de deuren openen bij het parkeren. De lak is niet naar de mallemoeren, maar als je vanaf rechtsachter de carrosserie bekijkt, zie je het duidelijk. Dat is jammer.. er kan met vacuumzuigen veel opgelost worden heb ik eens begrepen, maar mijn vriendin (die voor de financien zorgt tav de auto) wil er niet aan. 't Boeit haar niet. Ik heb het hele interieur compleet gereinigd met goed spul (de kauwgom plakte zelfs nog op het leer... ingedroogd!) en de buitenkant compleet gepoetst. Ook de zwarte strips met wax ingevet, zodat ze mooi zwart lijken. Wat een plaatje!

Het alarm weet k zo niet, ik laat het nog weten. De afstandsbediening had ie niet meer, want toen hij de auto kocht een aantal jaren geleden (ook tweedehands) deed het alarm het al niet.

Als het mijn eigen auto was geweest had ik al deze imperfecties opgelost willen hebben, maar ja... niet iedereen is zo fanatiek en perfectionistisch tav de auto.. ahum.. ;)
'Als er één saab over de dam is...'.. > 900, 9-3,9-3 SS, en nu een 9-5 estate<

Plaats reactie