SAAB 99 uit 1978 gestolen

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Robin
Geregistreerd lid

SAAB 99 uit 1978 gestolen

Bericht door Robin » vr 27 mei, 2011 23:48

Beste forumleden,

Tussen 13 en 26 mei is mijn SAAB 99 gestolen. Hij was geparkeerd aan de Maalbeeklaan te Brussel. Hij had een Nederlandse nummerplaat met het nummer 08-VR-00. Het bouwjaar van de SAAB is 1978. De kleur is BRUIN en als extra kenmerk heeft hij een antenne die automatisch uitschuift bij het aanzetten van de radio, deze antenne bevindt zich aan de rechterzijde tussen de achterruit en de de kofferbak. Verder zit er een kleine deuk aan het spatbord linksachter, aan beide zijden op de spatborden achter begint zich licht roest te vormen daar waar ooit de plastic beschermranden hebben gezeten. In de auto zit niet het originele stuur maar het Scaniastuur van de Saab 900. De koplampwissers zijn niet aangesloten. De auto is voorzien van een trekhaak. De stoelbekleding is beige van kleur. Aan de binnenkant zit de typische jaren '70 metalen luxaflex-zonnewering voor de achterruit. De tankdop is niet van metaal maar van kunststof en is licht ingescheurd. Het chassisnummer van de auto is: 99782008818.

Mocht u de auto ergens signaleren dan gelieve te politie in te lichten of mij via deze site zo snel mogelijk te informeren.
Er is aangifte gedaan van diefstal bij de politie in België.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Robin Wetzels

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: SAAB 99 uit 1978 gestolen

Bericht door De900C-GAS » vr 27 mei, 2011 23:53

Kunnen ze nou echt niet met hun p*ten van andermans spullen afblijven?? ;-|+
Ik hoop voor je dat de antilope/dorado-bruine 2deurs SAAB 99 (G)L Sedan weer snel terug hebt, in een (zo goed als) ongeschonden staat. :wink:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 28 mei, 2011 1:20

IK heb hem op Twitter geknald, misschien dat het helpt.
Vintage #SAAB 99 from 1978 #stolen from #Brussels, dutch plates 08-VR-00 VIN 99782008818 http://bit.ly/mEIiJh" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben ook SAABvrinden in (Franstalig) België, misschien ook even inlichten? http://saabhuy.cultureforum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben ook een gestolen SAAB's subforum

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 28 mei, 2011 7:32

da's heel vervelend. De Saab is niet heel toevallig door de stadsdienst/parkeerdienst afgesleept?

Golfhunter
Geregistreerd lid

Bericht door Golfhunter » za 28 mei, 2011 9:29

Terrible news .Any picture to provide please ?

Robin
Geregistreerd lid

Bericht door Robin » za 28 mei, 2011 9:39

Dank voor jullie vriendelijke ondersteuning!

Wie weet helpt die twitter! Dank!
Ik had al gezocht naar de Belgische Saabclub maar kon het daar niet vinden. Dank voor de tip, ga dat ook nog proberen.
Nee, hij is niet weggesleept, heb met de takeldiensten gebeld en de politie heeft dat ook geverifieerd bij de aangifte.
Ik ga een foto zoeken, moet al tijden de foto's van mijn oude pc naar mijn nieuwe overzetten maar misschien heb ik er ergens een.

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » za 28 mei, 2011 9:47

Is natuurlijk niet direct de veiligste buurt...wat niet wil zeggen dat we hier met zijn allen mee uitkijken :shock:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 28 mei, 2011 9:55

Mijn hemel, dat is een flinke kater als je terug bij je auto komt. Ik ken het gevoel precies, vorig jaar is mijn auto ook gestolen...

Maar even wat anders, wat doet een Saab op Nederlandse platen bijna twee weken stilstaand in een straat in Etterbeek? Mensen moeten met hun poten van andermans bezit afblijven, maar dat doen dat soort lieden gewoon niet... En na een paar dagen begint zo'n auto dan toch op te vallen.
Niet handig voor export, omkatten of het criminele circuit. Ik ga ervan uit dat het eerder een gevalletje ôllander pesten en joyriden is.

Hopelijk komt de auto ergens nog boven water, er zijn verhalen bekend van auto's die na een maand of 6 weer boven water kwamen nadat ze als gestolen waren opgegeven in Brussel. Eén was van een Nederlander die de straat niet meer wist, na 5 weken kwam die auto ongeschonden (en ongestolen) "boven water".

Robin
Geregistreerd lid

Bericht door Robin » za 28 mei, 2011 10:03

Ik woon sinds een paar maanden in Brussel en heb bij vertrek de auto op naam van mijn moeder laten zetten in NL om problemen te voorkomen met in Brussel wonen en met Nederlandse kentekens te rijden, domme actie want ik kon op die manier dus geen parkeervergunning krijgen om hem bij mij in de straat te parkeren. Het was de bedoeling dat op termijn wel te doen maar ja dat zijn dingen waar je niet per se haast mee maakt. :roll:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 28 mei, 2011 10:08

argh, wat zuur... :(
Ik zal het ook even op een Belgisch (auto-)forum zetten! Het is nu niet een auto die je veel tegenkomt.

Hopelijk is de auto gewoon weer ergens verlaten na een rit, maar vaak wordt je niet blij van hoe ermee omgegaan is.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 28 mei, 2011 11:08

Robin,

Golfhunter die hierboven reageert is een van de webmasters van het franstalige SAAB blog op http://saablog-in.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; zij bereiken een groot deel van de SAABliefhebbers in franstalig belgie, frankrijk en zwitserland. Gezien de plaats waar hij ontvreemd is de place to look zou ik zo zeggen. Hij heeft de twitter al in het frans vertaald en rondgestuurd. Wanneer je snel een fotootje van de 99 kunt oprakelen zou dat natuurlijk enorm helpen.

Jos
Robin schreef:Dank voor jullie vriendelijke ondersteuning!

Wie weet helpt die twitter! Dank!
Ik had al gezocht naar de Belgische Saabclub maar kon het daar niet vinden [...]Ik ga een foto zoeken, moet al tijden de foto's van mijn oude pc naar mijn nieuwe overzetten maar misschien heb ik er ergens een.
twittert schreef:#SAAB classique # modèle 99 année 78 couleur brun a #volé de #Bruxelles, plaques néerlandais 08-VR-00 VIN 99782008818 http://t.co/F8VB3dR" onclick="window.open(this.href);return false;

Golfhunter
Geregistreerd lid

Bericht door Golfhunter » za 28 mei, 2011 12:23

The alert is online on Saabelgique , Saablog-in too .I hope they won't destroy you 99 :(

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 28 mei, 2011 12:31

Kijk... Nu nog iemand die de tekt in leesbaar Frans kan vertalen

http://saablog-in.blogspot.com/2011/05/ ... l?spref=tw" onclick="window.open(this.href);return false;

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 28 mei, 2011 14:46

staat nu zelfs op de front page van saabsunited, hoeveel exposure wil je hebben
nu maar hopen dat het helpt

Robin
Geregistreerd lid

Bericht door Robin » za 28 mei, 2011 15:04

Geweldig! Veel dank voor de "exposure"!!!

Ik heb enkele foto's gevonden, stond nog op mijn oude mobiele telefoon, waar kan ik die naartoe sturen?

J'ai trouvé des photos de ma Saab, où est ce que je peux les envoyer? Merci!

Plaats reactie