Witte 900 classic gejat in Den Bosch!! XX-XX-XX =>Terecht

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Gesloten
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door Tjøørd » ma 24 mar, 2008 12:14

Fundamenteel verschil is hierbij wel dat het forum van de Volvo 700 vereniging een instrument is van een 'bredere' vereniging (met een bestuur en betalende leden), en dat het Saabforum een los, onafhankelijk internetforum is dat niet direct geliëerd is aan een vereniging of club. Een vereniging heeft natuurlijk meer middelen om zoiets te realiseren.

jelger
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 12:20

helemaal correct.

je hebt hier op SF overigens wel delen die voor de niet-ingelogde bezoeker niet te zien zijn, oa de fotogalerij, en bepaalde subfora. geregistreerd zijn geeft dus bepaalde meerrechten.

Aangezien dit geen vereniging is met nog weer aparte betalende leden die toevallig va internet wat willen raadplegen, heb je ide 3e trap hier niet nodig Baseman. De website van de Saab Club heeft wel deze inlog alleen toegankelijk voor leden van de vereniging, met daaraan gekopppelde eventuele extra rechten.

edwardk
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door edwardk » ma 24 mar, 2008 12:41

Tjøørd schreef:Fundamenteel verschil is hierbij wel dat het forum van de Volvo 700 vereniging een instrument is van een 'bredere' vereniging (met een bestuur en betalende leden), en dat het Saabforum een los, onafhankelijk internetforum is dat niet direct geliëerd is aan een vereniging of club. Een vereniging heeft natuurlijk meer middelen om zoiets te realiseren.
Dacht toch dat het terugbezorgen/opsporen van gestolen goederen een taak is van de politie en NIET van een autoclub/internet forum :roll:
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 12:42

zucht.

dus eigenlijk zeg je dat SF'ers geen moeite moeten dan WANT het is een taak van de politie? ja hoor Edward.

Tevens is dat niet waar Tjoord het over had.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 24 mar, 2008 12:43

Jij zou dus niet bellen als je hem zag staan, Edward?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 24 mar, 2008 12:45

jelger schreef:Tevens is dat niet waar Tjoord het over had.
Dat wist ik al :wink:

Baseman
Geregistreerd lid

Bericht door Baseman » ma 24 mar, 2008 13:10

jonatas 900s schreef:Jij zou dus niet bellen als je hem zag staan, Edward?
Dat werkt dus wel twee kanten op.............
Als jij niet belt als je mijn auto ergens verloren ziet staan, durf ik je niet te garanderen dat ik dat bij jouw auto wél doe,....maar dit terzijde.

Ok, er is dus een nog een afgeschermd deel, waar een bezoeker niet bij kan.
Maar, kan ik me dus (zoals ik nu gedaan heb) registreren en kan ik dan dus overal bij, of heb je toch een derde level. Is er meer dan een internetregistratie?

Dat verschil is er trouwens inderdaad, ik dacht dat deze club/vereniging vergelijkbaar in elkaar zit, maar ik heb me vergist.

Ik begrijp hier trouwens ook uit dat er geen statische data op deze site is, maar jullie die van een andere site gebruiken door daar gewoon op die site te kijken.

on-topic: Is er trouwens al iets meer bekend over de eventuele schade aan de 900?
- verkocht - Saab 900 Turbo 16v MY 1991 Bensin 189dkms
- geschorst - Saab 900s 2.1 MY 1991 Bensin 651dkms - retired but alive in France
Volvo 940 Estate 2.3TIC, 1996 Bensin/LPG 430dkms
- verkocht - Volvo 940 GL 2.3i 1994 Bensin/LPG 331dkms
- verkocht - Volvo 164E 3.0 Automaat 1973 LPG 118dkms

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 24 mar, 2008 13:14

"take a bow that man" !!

Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 24 mar, 2008 13:17

Maar, kan ik me dus (zoals ik nu gedaan heb) registreren en kan ik dan dus overal bij, of heb je toch een derde level. Is er meer dan een internetregistratie?
voor moderatoren dacht ik, maar verder niet. Er is geen gedeelte dacht ik voor betalende/donerende "leden". Er is niet meer dan internetregistratie.

Dit forum heeft geen binding met Saab Club of enige andere niet-internet vereniging, verschil dus met de V700 vereniging die aanvullend op lidmaatschap een forum biedt, waarbij niet elke forumgebruiker lid van de vereniging hoeft te zijn en vice versa.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)
Regio: NL - Provincie Limburg

Bericht door tonke40 » ma 24 mar, 2008 14:37

Toch leuk te lezen en te horen dat het je eigen zoon is die het verloren schaap weer in de Saabstal heeft weten terug te brengen.
Bravo Harm !
Saab for ever the one and only.

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » ma 24 mar, 2008 23:04

tonke40 schreef:Toch leuk te lezen en te horen dat het je eigen zoon is die het verloren schaap weer in de Saabstal heeft weten terug te brengen.
Bravo Harm !
:lol:

Eenmaal ´Vader van SaabForumHeld´ lintje voor Tonke, zeg ik!
- Nu: '01 9-3 2.0t SE | Ex: '85 900 T16 SE / '89 900 T16S / '92 900i / '85 90 / '84 900GL

nelfrikandel
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door nelfrikandel » ma 24 mar, 2008 23:24

Baseman schreef: on-topic: Is er trouwens al iets meer bekend over de eventuele schade aan de 900?
We hebben de auto nog niet zelf gezien, de eigenaresse noch ikzelf zijn de komende week in de gelegenheid om de auto te gaan ophalen of bekijken. Maar van zowel Harm, de vinder, als van mijn broer die zaterdag ook ff is gaan kijken begrijp ik dat hij er uiterlijk onbeschadigd bij stond, ook van binnen niets bijzonders aan te zien... Hij is intussen opgehaald door een bergingsbedrijf, en staat daar nog binnen de hekken... Hij wordt in de loop van volgende week waarschijnlijk naar het in de openingspost genoemde autobedrijf gebracht.
edwardkommeren schreef:Dacht toch dat het terugbezorgen/opsporen van gestolen goederen een taak is van de politie en NIET van een autoclub/internet forum :roll:
Tja, maar voor een liefhebbersSAABje met nauwelijks economische waarde is dat wel een low prio... Wanneer er ergens stelselmatig dikke bakken verdwijnen zullen ze wel een rechercheonderzoek op touw zetten, maar voor een oud barrel als deze... Ik denk dat als een vinder de Tilburgse politie had gebeld dat er een onbeheerd saabje in een ongure omgeving stond, ze na een paar dagen misschien eens langsgereden zouden zijn (en hopelijk de moeite genomen het kenteken in te kloppen), maar dan had er al weet ik wat met het autootje gebeurd kunnen zijn.
9000 2.0i Burgundy '95 => 451.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 914.500Km

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 25 mar, 2008 11:35

edwardkommeren schreef: Dacht toch dat het terugbezorgen/opsporen van gestolen goederen een taak is van de politie en NIET van een autoclub/internet forum :roll:
Inderdaad heeft de politie o.a. deze taak. Hiervoor worden de politiemensen betaald.
Ik vind het slim om voor de opsporing van een liefhebbersauto een vrijblijvend beroep te doen op medeliefhebbers (hier 'verenigd' op Het Forum) v.w.b. signalering. :)
Helaas heeft de misdadige praktijk moeten aantonen dat een dergelijk beroep werkt.
Zich verschuilen achter het argument dat het politiewerk is, vind ik in dezen niet getuigen van betrokkenheid bij medeliefhebbers. :(
Vandaag begint de toekomst!

VM spoke on 01-26-2010: "There's a great challenge ahead of us".

19 december 2011 proved he'd been wrong, sadly but true

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » vr 28 mar, 2008 10:42

Wat geweldig dat de auto weer terecht is! De kracht van dit forum is wel weer bewezen denk ik. De politie heeft inderdaad niet de tijd om achter alle gestolen "barrels" (klinkt hier wat oneerbiedig) aan te gaan. Dit onderdeel van het forum heeft mijn inziens dus wel degelijk meerwaarde.

Ik haal het nummer weer uit m'n telefoon... ;)
Tesla Model 3 | Lotus Elise S2

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 30 mar, 2008 11:36

Slotje d'r op op of verwijderen uit de lijst om het gestolen-forum up-to-date te houden? :roll:
1992 5d 900 s lpt 16v B202S, lucas/garrett, 145pk, a3, eucalyptusgroen / buffalo

Gesloten