Deense Saabmeeting (13-15 mei), reünie 27-6 H'sum

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.

Moderator: Tenfour

Berichtdoor RolVer » di 20 okt, 2009 11:54

Hallo Allemaal,

Zoals de planning er nu uit ziet, welke op uiterst democratische wijze tot stand is gekomen 8) :

Donderdag 13 Mei
Vrijdag 14 Mei
Zaterdag 15 Mei
Zondag 16 Mei

De donderdag is Hemelvaartsdag en velen nemen de vrijdag vrij om een lang weekend te hebben.
De donderdag en zondag kunnen gebruikt worden om naar en van Denemarken terug te toeren.
Gekozen voor deze tijd is ook omdat het koolzaad in het heuvelachtige landschap in volle bloei staat wat echt schitterende plaatjes oplevert.

Het voorlopige programma ziet er als volgt uit:

Vrijdag halverwege de ochtend start vanuit Moltrup voor een toertocht door het Deense landschap naar het Saab Museum(pje), daar willen we een echte Deense Frokost bereiden. Vandaar via een zeer fraaie route via de Lille Belt kust terug naar Moltrup. Dan is er gelegenheid om ieder voor zich gedurende een paar uur Haderslev te bewonderen. s`Avonds is er een barbeque en misschien is er wat muziek te organiseren.

Zaterdag start met een gezamenlijk ontbijt. Daarna een toertocht via Skamlingsbank (een monument en tevens hoogste punt van zuid Jytland met een schitterend uitzicht over de Lille Belt) naar het Skoda- en weefmuseum. Hier kan ook de lunch gebruikt worden. Dan via het fraaie Fynse landschap weer terug.

s`Avonds kan voor degene die het wil Haderslev onveilig worden gemaakt, er is een Engelse- en Ierse pub vaak met muziek, dit naast de Deense kroegen en disco (er is ook een Nightclub ;-) )
Uiteraard worden hier die fantastische Haderslevse Fuglsang Black Birds getapt. Niet in de organisatie begrepen is het eten op de zaterdagavond, hiervoor zijn legio mogelijkheden in en om Haderslev: Pizza's, MacDonalds, afijn alles is er wel.

Voor jong en oud willen we ook wat spelletjes organiseren.

Voorwaarde is wel dat er minimal 10 auto’s worden ingeschreven.
Als dit lukt maak ik een kostenplaatje en komt er een officieel inschrijvingsformulier.

Wat ik voor nu graag wil weten is :
A. Wie komt er
B. En met hoeveel kinderen en wil je:
C. Kamperen of Bed and Breakfast of een Hotel

Omdat er nogal wat georganiseerd moet worden zou ik graag spoedig reactie zien.
Het kan zijn dat het programma wat aangepast moet worden in verband met reserveringen (van musea), in dat geval wordt er een gelijkwaardig alternatief gevonden.

Normaal is het weer heerlijk in deze tijd, mocht het wat slechter zijn dan kunnen barbeque en spelletjes binnen plaatsvinden. (het barbecuen zelf niet, om jullie voor te zijn)

Groet Rolf (hij heeft er zelf wel zin in)

Hier vast wat sfeer plaatjes:

Afbeelding
Die Rooie rijdt er nog niet op....

Afbeelding
de koolzaad velden

Afbeelding
Skoda ???? Jazeker :oops:

Afbeelding
Frokost
900i coupé 1992 "De (platana) Grijze"
900c sedan 1988 "Die Rooie"
900i "Forty" 1990 (blauw natuurlijk)
96 tweetakt 1964 "Pruttel"
900i sedan 1988 "De Ouwe Trouwe" †
RolVer
Geregistreerd lid

Berichtdoor millerman » di 20 okt, 2009 12:27

Skoda- en weefmuseum is één museum? Grappige combi ;)
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Blue" Vialle & T7 Suited (±280pk/400nm)
millerman
Geregistreerd lid

Berichtdoor Hyuna » di 20 okt, 2009 12:40

Ik ga toevallig van het weekend naar Århus (DK), vrijdag heen, maandag terug. Is altijd goed te doen.

Ik heb ook wel eens vrijdag nacht heen, zondag terug gedaan. Dat is nou niet echt aan te raden :)

Gr.
Vincent
-1995 Saab 9000 2.3 Turbo- *daily*
-1987 Saab 900c- *Sold*
-1969 Fiat 500- *work in progress*
-1973 Oldsmobile Cutlass Supreme- *sloop*
-1991 Citroen BX GTI 16 Valve- *sloop*
Hyuna
Geregistreerd lid

Berichtdoor Reub » di 20 okt, 2009 18:41

We gaan ff serieus op zoek naar een huisje/B&B in de omgeving.
Afhankelijk van de score zijn we er dan met 2 volwassenen, 1 kind van 8 en 1 van 2 jaar oud.

Reub (hij ziet het wel zitten en hij vraagt zich af of er ook nog gezamenlijk Beerenburg gedronken wordt :roll: )
Vandaag begint de toekomst!

VM spoke on 01-26-2010: "There's a great challenge ahead of us".
Reub
Geregistreerd lid

Berichtdoor RolVer » di 20 okt, 2009 19:47

Reub schreef:We gaan ff serieus op zoek naar een huisje/B&B in de omgeving.

Reub (hij ziet het wel zitten en hij vraagt zich af of er ook nog gezamenlijk Beerenburg gedronken wordt :roll: )

Beste Reub,

voor B&B vraag Rolf, er is hier het nodige in de buurt. Ik kan me echter ook voorstellen dat je liever zelf zoekt, maar ik ben wat dat betreft altijd tot je dienst.

Natuurlijk ben ik een enorm promotor van Boomsma Beerenburg, het feit is echter dat jullie een stukje Denemarken voorgeschoteld krijgen en dan past slechts 1 ding: Gammel Dansk. Ik beloof dat het er bij eentje zal blijven :shock:

Leuk dat jullie willen komen, wij zien er al met plezier naar uit.

Groet Rolf (hij denkt nu al dat het niet meer kapot kan)

PS. Voor een ieder: wij willen graag (ook individueel) B&B of Hotel organiseren, we kennen de omgeving en meeste bedrijven goed.

PS PS Mocht de heer Boomsma dit lezen, wij zoeken nog een sponsor.
RolVer
Geregistreerd lid

Berichtdoor Krizzie » di 20 okt, 2009 20:33

Het klinkt erg leuk, maar mei is nog wat te ver weg om nu al te kunnen zeggen dat ik kom. :)

Bovendien wacht ik even af of er nog meer "jong" volk meld. :oops: :lol:
Auto's voor de deur:
Paps
1993 Zwarte Classic 900GT
1993 Zwarte Classic 900S "Aero" Cabrio
Mine
1991 Witte Classic 900SE "Aero" (Met GT interieur & 9000 Remmen!)
Soon Simons Trio voor de deur.
Krizzie
Geregistreerd lid

Berichtdoor Reub » wo 21 okt, 2009 4:49

Gammel Dansk is er toch om de gevolgen van rijkelijke inname van alcohol de vorige avond een beetje weg te werken?
Ben me lang geleden eens te buiten gegaan aan een overdaad öl. Volgende ochtend bij het ontbijt een Gammel Dansk erin en klaar :P

Reub
Geregistreerd lid

Berichtdoor RolVer » wo 21 okt, 2009 7:02

Krizzie schreef:Bovendien wacht ik even af of er nog meer "jong" volk meld. :oops: :lol:

Dat zit in je hoofd, niet in je leeftijd.
Je hebt schijnbaar nog veel te leren :lol:

Groet Rolf (hij is er voor jong en oud)
RolVer
Geregistreerd lid

Berichtdoor RolVer » wo 21 okt, 2009 7:06

Reub schreef:Gammel Dansk is er toch om de gevolgen van rijkelijke inname van alcohol de vorige avond een beetje weg te werken?

Het is een soort kruidenbitter, ik krijg er niet meer dan 1 per jaar weg. :P

Aquavit is hier ook uiterst populair, vooral die gele........nee, nee niet wat jullie denken.

Groet Rolf ( hij houdt het wel bij BB)
RolVer
Geregistreerd lid

Berichtdoor nacra 93 » wo 21 okt, 2009 10:01

Dat word een drukke maand mei met meetingen
nacra 93
Geregistreerd lid

Berichtdoor nelfrikandel » wo 21 okt, 2009 11:01

Even een suggestie: Ze de datum even in de topic title. Dat kun je doen door de openingstopic te wijzigen, uiteraard alleen door degene die de openinsgtopic heeft aangemaakt. Dit soort threads hebben de neiging om heel lang te worden, en dan is de followup met de data na een paar maanden moeilijk meer terug te vinden...
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Berichtdoor nelfrikandel » wo 21 okt, 2009 12:51

Heel goed... Ik check gaandeweg de mogelijkheiden bij mijn vrienden in het Deense, en neem het mee in de planning... Is legoland al open dat weekend?
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Berichtdoor willeme 1 » za 24 okt, 2009 8:30

haak af zit in oostenrijk op die datum
vroemmmm
willeme 1
Geregistreerd lid

Berichtdoor sb153b » za 24 okt, 2009 9:47

Hoi Rolf,
Een geweldig initiatief!
We waren hier meteen al enthousiast maar een datum was erg handig.
Volgens mij laat iig mijn agenda het toe om van woensdagmiddag/avond evt donderdag t/m zondagochtend (een betere invulling van m'n verjaardag op zondag de 16e kan ik me niet indenken :wink: ) in het Deense te zijn en ik hoop dat eea met Lian's agenda ook lukt. De kleine Annika zal het sowieso wel geweldig vinden gezien de ervaringen van een weekje Zweden jl juni. Hier zijn we het ook met elkaar eens dat we gaan proberen om erbij te zijn.
Op doorreis naar Zweden hebben we al eens kunnen zien hoe mooi Denemarken rond die tijd is.
Hoewel we hoogstwaarschijnlijk komende week een vouwcaravan gaan kopen weet ik nog niet of we 'm dan al uit gaan proberen. Met het ding schijn je met gemak hoogst illegale snelheden te kunnen halen (120-140 schijnt comfortabel te gaan, de kleine radiaalbanden laten zelfs 160 toe) maar het is jammer als de gewonnen tijd duur betaald moet worden.
Mochten we solo Saab komen dan is iets met een vast dak erop waarschijnlijk toch het makkelijkst.
Afijn, we zien er naar uit, Saabs, Saabvolk, techniek, natuur en natuurlijk zeker niét in de laatste plaats omdat jíj het organiseert 8) .
Cornell. Lian en Annika
volg het restauratieproject van de 99 uit 1970 in het fotoalbum - meest recente update dd 29/06/08 - WERKT WEER!
sb153b
Geregistreerd lid

Berichtdoor Reub » za 24 okt, 2009 17:50

Heb de week al geclaimd op mijn werk. Vrouw en oudste zoon zijn vrij van school en jongste heeft nog geen verplichtingen.
We hebben in de omgeving een aantal aardige huisjes gezien voor tussen de €300/400.

Bij deze dus maar vast een aanmelding uit Zutphen: me & mrs. Reub, 1 zoon van bijna 8 en bijna 2 jaar oud (volgend jaar dus).

Lijkt me leuk om te kunnen volgen of er meer mensen met kinderen komen.

Groet, Reub (hij neemt voor de gastheer dan maar een Visserslatijn mee, Zutphense specialiteit).

Reub
Geregistreerd lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Saabforum.nl meetings