VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » zo 01 sep, 2019 10:23

(foto is klikbaar voor Facebook event)
Afbeelding
Foto © Sander Wijsman

Beste Saabliefhebbers, autogekken en andere geïnteresseerden!

Over zeven weken gaan we voor de zesde keer draaien! Nieuwe kansen, nieuwe mensen? Nog meer tuning en gezelligheid!

Op zaterdag 19 oktober wordt door mij, voor jullie - in samenwerking met Saab Club Nederland - alweer de zesde vermogensbankdag bij KCPerformance georganiseerd. KCPerformance ontvangt ons net als tijdens de vorige editie op hun schitterende locatie in Helvoirt.

Editie 1 (klik), 2 (klik), 3 (klik) 4 (klik) en 5 (klik) waren zeer succesvol en gezellig dankzij jullie interesse, enthousiasme en aanwezigheid. Nogmaals dank daarvoor!

Zoals bezoekers van de vorige edities reeds hebben ervaren is dit een superleuke en drukbezochte meeting voor iedereen die van auto’s houdt. Een ideale gelegenheid om in een ontspannende sfeer bij te praten, elkaars auto’s te bekijken en natuurlijk het nodige geweld te aanschouwen.

Voor niet-ingewijden: met een vermogenstestbank - in de volksmond rollenbank - kan onder meer het motorvermogen en -koppel (en nog veel meer parameters) gemeten worden, zodat de prestaties van de Saabs objectief vastgesteld en onderling vergeleken kunnen worden. Ook is het een waardevol instrument om diagnose te stellen. Dat kan zowel zijn om te kijken of de auto (nog) volgens opgave presteert, of om bijvoorbeeld het resultaat van bepaalde aanpassingen te testen. Kortom: objectief, leerzaam en nuttig!

Een individuele run op afspraak kost normaal €125. Voor deze dag is de prijs teruggebracht tot €42,50 per testsessie (van ongeveer een kwartier) per auto. Je krijgt een uitdraai met vermogens- en koppelkrommen mee naar huis en vaak ook wat technisch advies.

Er zijn 26 plaatsen beschikbaar op de state-of-the-art Dynostar 4WD testbank, die dus ook vierwielaangedreven Saabs kan meten. Bij minder dan 12 aanmeldingen voor de vermogensbank gaat het evenement niet door (of verzetten we het naar een ander moment), maar dat laten we natuurlijk niet gebeuren, toch?! :D Het wordt opnieuw een prachtige, bijzondere dag 8)

Vorige edities waren de plaatsen snel vergeven, dus wil jij zeker zijn van een plekje, wacht dan niet te lang met inschrijven. Het is mogelijk een tijdsvoorkeur op te geven, hier wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden bij het maken van de dagplanning.

Het is natuurlijk prettig als we iedereen een tijd kunnen geven die hij of zij wenst, daarom wordt voor deze editie een 'beschikbaarheidswindow' van minimaal 2 uur gevraagd, zodat er enigszins geschoven kan worden. Ook vragen wij iedereen om minimaal 30 minuten voorafgaand aan de run aanwezig te zijn, dit om wat rust in de uitvoering te brengen ten opzichte van vorige edities. Natuurlijk is iedereen welkom om de hele dag te blijven hangen, vinden we zelfs gezellig!

Hoe meer zielen hoe meer vreugd (en hoe meer pk's :wow:), dus ook als je geen meting wilt laten uitvoeren ben je van harte welkom (aanmelden niet nodig, maar handig als indicatie), gewoon binnenrollen op een tijd die jou uitkomt! Er is plaats genoeg en deelname is afgezien van de testrun helemaal gratis! Vanaf 8.30 uur is iedereen welkom en om 9.00 uur starten we met rollen. Ik wijs er op dat de planning wat kan uitlopen of (meestal) inlopen qua tijd, hiervoor graag jullie begrip.

Jouw auto aanmelden voor de testbank kan tot en met 9 oktober (of zodra we vol zitten) door een e-mail te sturen naar lennardschaap@hotmail.com (of een pb via het forum) onder vermelding van voor- en achternaam, mobiel telefoonnummer, e-mailadres, kenteken Saab, geschat aantal pk/nm en eventuele bijzonderheden.

Na aanmelding volgen betalingsgegevens per mail. Uiterste betaaldatum is 13 oktober (bij uitblijvende betaling gaat de plek naar de eerstvolgende op de wachtlijst).

In de week voorafgaand aan de meeting ontvangen deelnemers per e-mail het dagprogramma en nadere instructies.

Mochten er vragen zijn dan beantwoord ik die natuurlijk graag!

Zegt het voirt en graag tot 19 oktober bij KCPerformance! Komt allen!

Met vriendelijke groet,

Lennard Schaap

Adresgegevens:

KCPerformance
De Dijk 6
5268 KA Helvoirt
www.kcperformance.eu

Share the passion!

Facebook event voor deze dag >>>

Nog even in het kort:

19 oktober '19 vermogensbankdag @ KCPerformance
Aanmelden bij mij via e-mail/pb/facebook
Kosten €42,50 per deelnemer/testsessie
Max 26 deelnemers + onbeperkt aantal toeschouwers
Vanaf 8.30 uur in Helvoirt (De Dijk 6)
Voor koffie/thee/fris en lunch wordt gezorgd!


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto © Sander Wijsman
Laatst gewijzigd door Sapphire op ma 17 feb, 2020 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12484
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
Regio: NL - Provincie Limburg
Contacteer:

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Krizzie » ma 02 sep, 2019 12:35

Hij staat in de agenda! :D
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 10007
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Vyv » ma 02 sep, 2019 14:40

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterkstromer
Donateur
Donateur
Berichten: 897
Lid geworden op: vr 02 mar, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door sterkstromer » ma 02 sep, 2019 20:16

Leuk! Ik ben benieuwd wat het dit keer wordt!
Saab 9-3 cabrio 2.0T SE 1998 (DionHPT Stage 1, SRB, dubbele stabi achter, AS3, SE-skirts, interieur design edition, trommelhuis van 900 NG, 9-5 Aero remmen, bekerhouder, spoiler) (2018 - heden)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)

Gebruikersavatar
daniel 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 996
Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door daniel 9-3 » di 03 sep, 2019 23:03

Ik heb Jelmer een pb gedaan.
Ik ben benieuwd wat mijn Saab nog doet.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\

Gebruikersavatar
KoenB
Geregistreerd lid
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 08 jun, 2018 11:23
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door KoenB » wo 04 sep, 2019 10:45

mij lijkt dit een interessante (en vooral leuke :wink: ) manier van diagnose om te stellen of alle 154 paarden uit de fabrieksopgave na 20 jaar nog in mijn lpt zitten. Echter ben ik sinds het zien van deze https://www.youtube.com/watch?v=P0C8Y1VZKzo video altijd een beetje huiverig om aan een dergelijk evenement mee te doen. Is deze angst terecht? Of zijn de heren van KC Performance in staat dergelijke taferelen te voorkomen?
---

MY'99 9-3 2.0t SE Cabriolet
MY'19 Volvo V60 T5

Gebruikersavatar
daniel 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 996
Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door daniel 9-3 » wo 04 sep, 2019 12:31

Dit heeft meer te maken met de staat van de auto, dan met de vermogensbank. Dit kan onder volbelasting ook gebeuren op straat.
Ik denk wel dat je niet dagelijks op zon bank moet gaan staan met de auto. De auto wordt natuurlijk wel ff flink belast.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » wo 04 sep, 2019 23:27

daniel 9-3 schreef:
di 03 sep, 2019 23:03
Ik heb Jelmer een pb gedaan.
Geen idee wie Jelmer is maar je pb is ontvangen. :wink: antwoord volgt spoedig!
KoenB schreef:
wo 04 sep, 2019 10:45
Echter ben ik sinds het zien van deze https://www.youtube.com/watch?v=P0C8Y1VZKzo video altijd een beetje huiverig om aan een dergelijk evenement mee te doen. Is deze angst terecht? Of zijn de heren van KC Performance in staat dergelijke taferelen te voorkomen?
We zijn er op uit om er een leuke en nuttige dag van te maken, niet om auto’s te slopen en een kliederboel te veroorzaken. De heren van KCP zijn zeer kundig, maar niet alles is te voorkomen natuurlijk. Als er een probleem wordt vermoed dan wordt de run afgekapt (laatste keer bijv een auto die pingelde) en soms gaat er iets kleins kapot wat nog dezelfde dag gemaakt kan worden. Laatste keer een spanningsregelaar van een dynamo. Heeft overigens niets te maken met de bank run, auto kwam al zo binnenrijden (met dynamolampje aan). Maar in principe wordt de auto niet meer belast dan je normaal op straat kunt doen. Ik zelf geef elke dag wel een paar keer vol gas in elk geval. Een goede auto kan dat prima hebben. In het geval van deze video had de auto zo te zien vooraf al een lekke koppakking oid waardoor er een slang knapt tijdens het rijden. Ik denk als ze gekeken hadden vooraf dat het wel te voorkomen was (ik zou het wel hebben gezien iig en de heren van Beek Auroracing zijn over het algemeen zeer kundig). Maar zoiets doet het natuurlijk altijd goed bij een barrel test. De eigenaar lijkt het ook wel grappig te vinden, maar die heeft er duidelijk weinig kijk op. Geeft wat spektakel natuurlijk, een falend “barrel”. Dus misschien zijn ze evengoed wel doorgegaan met de auto rollen terwijl bekend was dathij het zou begeven. Dit probleem ziet een goede monteur wel aankomen iig :oops:

Kortom: ja er kan altijd wat kapot gaan, maar er wordt in principe kundig en voorzichtig met de auto’s omgegaan. Niemand heeft belang bij brokken. Het blijft natuurlijk ieders eigen verantwoording om mee te doen. Overigens zijn er de afgelopen 5 edities nog geen blokken gesneuveld. Ik geloof een pakking tussen turbo en spruitstuk (vaker voorkomend probleem), een loszittende Abs ring (bleek tijdens meting pas ivm ingrijpende esp), spanningsregelaar dynamo (kwam al zo binnen) en wie nog meer defecten weet mag het zeggen maar meer herinner ik me niet (en ik heb het alle keren georganiseerd). Er zullen grofweg 100 verschillende auto’s gemeten zijn nu in 5 edities (een aantal is meerdere edities op de bank geweest).

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » zo 08 sep, 2019 3:30

Beste mensen, even een korte update. Ik heb alle inschrijvingen tot nu toe verwerkt. Mailtjes komen er spoedig aan, maar eerst even slapen. :wow:

We zitten nu op 15 deelnemers, nog 11 plekken vrij.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » zo 08 sep, 2019 14:09

16 deelnemers inmiddels.

Iedereen heeft nu mail ontvangen. Zo niet, trek even aan de bel.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » zo 08 sep, 2019 22:27

En we zitten op 21 deelnemers, dat betekent nog 5 vrije plaatsen.

U ziet, het gaat snel. Verbaast mij ook een beetje. :shock:

Maar het is dus aan te raden je snel aan te melden als je verzekerd wilt zijn van een plekje.

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 10007
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Vyv » ma 09 sep, 2019 12:05

Pas op met al die Russische troll accounts, straks staat er maar 3 man te banken, hehehe....

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door Sapphire » di 10 sep, 2019 18:24

Het aftellen is begonnen, nog 4 plekjes!

Vyv schreef:
ma 09 sep, 2019 12:05
Pas op met al die Russische troll accounts, straks staat er maar 3 man te banken, hehehe....
Ik heb d.otan@live.nl en troll_R@dotanmusic.com al gefilterd... :x

D'r heeft zich wel nog een of ander vaag persoon aangemeld met een witte Saab met "Trionic Vyv" ( :-S+) maar verder maakt iedereen een zeer bonafide indruk 8)

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 3697
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door U-Poll » do 12 sep, 2019 23:02

Lennard, ik had zó graag mee willen doen met de 95L (65 oude paarden), maar 19/10 is in de herfstvakantie en gaan we de hort op (met de 9-5NG met iets meer paarden). Jammer! Wachten op de volgende keer dus...
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch

Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription

GerritA
Donateur
Donateur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 18 feb, 2017 23:04
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: VERMOGENSBANKME(E)TIN6 @ KCPerformance -- 19 oktober -- AANMELDEN

Bericht door GerritA » vr 13 sep, 2019 20:59

Ben wel benieuwd hoeveel PK mijn 9-3 heeft na al zijn verbeteringen. Dus heb me gemeld bij Lennard. Word vast leuke dag ben benieuwd wat voor mooie autos er komen?

En graag niet de test op alfabet op achternaam, dan moet ik zo vroeg mijn bedje uit. :lol:
Saab 9-3 Estate 2.8 V6 Aero XWD, No stage anymore :roll:

Gesloten