Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Sapphire » di 04 sep, 2018 21:30

(foto is klikbaar voor Facebook event)
Afbeelding

Programma zaterdag 27 oktober:
Afbeelding

Beste Saabliefhebbers,

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! (En een nieuw pand! :wow:)

Op zaterdag 27 oktober wordt voor jullie - in samenwerking met Saab Club Nederland - alweer de vierde vermogensbankdag bij KCPerformance georganiseerd. De spatie in de titel staat er niet voor niets: KCPerformance ontvangt ons tijdens editie vier in hun gloednieuwe pand in Helvoirt (vlakbij de oude locatie), zoals tijdens de derde editie al aangekondigd. Vier deze dag met ons mee!

Editie 1 (klik), 2 (klik) en 3 (klik) waren zeer succesvol en gezellig dankzij jullie interesse, enthousiasme en aanwezigheid.

Zoals bezoekers van de vorige edities reeds hebben ervaren is dit een superleuke en drukbezochte meeting voor iedereen die van auto’s houdt. Een ideale gelegenheid om in een ontspannende sfeer bij te praten, elkaars auto’s te bekijken en natuurlijk het nodige geweld te aanschouwen.

Vanzelfsprekend gaan we van deze editie iets extra speciaals maken. Om de opening van het nieuwe pand met alle Saabliefhebbers te vieren hebben we een aantal leuke verrassingen in petto en natuurlijk een heerlijke verrassingslunch voor alle aanwezigen.

Voor niet-ingewijden: met een vermogenstestbank - in de volksmond rollenbank - kan onder meer het motorvermogen en -koppel (en nog veel meer parameters) gemeten worden, zodat de prestaties van de Saabs objectief vastgesteld en onderling vergeleken kunnen worden. Ook is het een waardevol instrument om diagnose te stellen. Kortom een leerzame realitycheck. Dat kan zowel zijn om te kijken of de auto (nog) volgens opgave presteert, of om bijvoorbeeld het resultaat van bepaalde aanpassingen te testen.

Een individuele run op afspraak kost normaal €125. Voor deze dag is de prijs teruggebracht tot 4 tientjes per testsessie (van ongeveer een kwartier) per auto. Je krijgt een uitdraai met vermogens- en koppelkrommen mee naar huis en vaak ook wat technisch advies.

Er zijn 25 plaatsen beschikbaar op de state-of-the-art Dynostar 4WD testbank, die dus ook vierwielaangedreven Saabs kan meten. Bij minder dan 12 aanmeldingen voor de vermogensbank gaat het evenement niet door (of verzetten we het naar een ander moment), maar dat laten we natuurlijk niet gebeuren, toch?! :D Het wordt een bijzondere dag op de prachtige nieuwe locatie 8)

Vorige edities waren de plaatsen snel vergeven, dus wil jij zeker zijn van een plekje, wacht dan niet te lang met inschrijven. Het is mogelijk een tijdsvoorkeur op te geven, hier wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden bij het maken van de dagplanning.

We vinden het gezellig als er veel mensen langskomen, dus ook als je geen meting wilt laten uitvoeren ben je van harte welkom (aanmelden niet nodig, maar handig als indicatie), gewoon binnenrollen op een tijd die jou uitkomt! Er is plaats genoeg en deelname is afgezien van de testrun helemaal gratis! Vanaf 8.30 uur is iedereen welkom en om 9.00 uur starten we met rollen.

Jouw auto aanmelden voor de testbank kan tot 14 oktober door een e-mail te sturen naar lennardschaap@hotmail.com (of een pb via het forum) onder vermelding van voor- en achternaam, mobiel telefoonnummer, e-mailadres, kenteken Saab, geschat aantal pk/nm en eventuele bijzonderheden. Na aanmelding volgen betalingsgegevens. Uiterste betaaldatum is 20 oktober (bij uitblijvende betaling gaat de plek naar de eerstvolgende op de wachtlijst).

In de week voorafgaand aan de meeting ontvangen deelnemers per e-mail het dagprogramma en nadere instructies.

Mochten er vragen zijn dan beantwoord ik die natuurlijk graag!

Zegt het voirt en graag tot 27 oktober bij KCPerformance! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Met vriendelijke groet,

Lennard Schaap

Adresgegevens:

KCPerformance
De Dijk 6
5268 KA Helvoirt
www.kcperformance.eu

Share the passion!

Facebook event voor deze dag: >> KLIKKEN <<

Nog even in het kort:

27 oktober vermogensbankdag @ KCPerformance
Aanmelden bij mij via e-mail/pb/facebook
Kosten €40 per deelnemer/testsessie
Max 25 deelnemers + onbeperkt aantal toeschouwers
Vanaf 8.30 uur in Helvoirt (adres hierboven)
Voor koffie/thee/fris en lunch wordt gezorgd!


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sapphire op do 25 okt, 2018 3:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AlexJ
Donateur
Donateur
Berichten: 5255
Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 13:35
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door AlexJ » di 04 sep, 2018 22:52

Count me in!
Daily: Mazda MX-5 'Black Miata' 1992
Family: Saab 9-5 Estate 2003
Previously: Saab 900 Turbo 1996
BMW 330i 2016

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 3697
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door U-Poll » wo 05 sep, 2018 8:42

Ja! Ik doe ook graag mee - kijken of de missende paarden eindelijk weer terug in het hok zijn!!
De 95L wilde ik doen... maar toch eerst de 9-5NG
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch

Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription

Gebruikersavatar
Turbobakk
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2064
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Turbobakk » wo 05 sep, 2018 10:58

Ik kom in ieder geval even langs om te kijken. Mocht je deelnemers tekort komen, dan neem ik de Turbo X wel mee voor een run.
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 7746
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door reiernumans » wo 05 sep, 2018 21:14

Ik denk dat ik in de loop van de ochtend/begin van de middag aanhaak voor een bakkie, geen motorische veranderingen aan mijn auto dus een run sla ik even over.

Hoop dat ik het aankan, avond ervoor vier ik m'n verjaardag... :wow:
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Gebruikersavatar
sterkstromer
Donateur
Donateur
Berichten: 897
Lid geworden op: vr 02 mar, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door sterkstromer » wo 05 sep, 2018 21:34

Zitten er nog risico's aan zo'n meting?
Saab 9-3 cabrio 2.0T SE 1998 (DionHPT Stage 1, SRB, dubbele stabi achter, AS3, SE-skirts, interieur design edition, trommelhuis van 900 NG, 9-5 Aero remmen, bekerhouder, spoiler) (2018 - heden)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Sapphire » wo 05 sep, 2018 21:52

In principe niet méér risico dan wanneer je met je auto op de weg rijdt en vol gas doortrekt in de vierde versnelling (zoals ik ongeveer dagelijks doe :-P+). Mits je auto goed op orde is kan er weinig gebeuren. De vermogensafgifte en -opbouw is precies hetzelfde als op de weg.

In de mail die deelnemers vooraf ontvangen staan ook nadere instructies hoe je je auto optimaal op de meeting kunt voorbereiden, maar dat houdt in feite niet meer in dan zorgen dat alle sappen op peil zijn en liefst niet al te ver over datum. Verder worden alle auto's voorafgaand aan de meting normaal warm gereden door de eigenaar (ik zorg er als organisator voor dat ze hier op tijd mee starten), zodat de motor en bak op bedrijfstemperatuur zijn.

Er kan natuurlijk altijd een onderdeel 'plof' zeggen tijdens zo'n dag, maar dan zat het er meestal toch al aan te komen. Zo heb ik zelf mijn turbo opgeblazen op de terugweg van de eerste rollenbankmeeting (mijn auto was overigens niet op de bank geweest die dag), om maar wat te noemen. Dit kwam vrij onverwacht want er was geen olieverbruik en de olie was kakelvers. Maar toch, zoiets kan gebeuren.

Mocht dat op de rollenbank gebeuren dan is dat je eigen aansprakelijkheid. Maar als de experts van KCP het niet vertrouwen dan wordt de auto niet op de bank gezet, of er wordt eerst diagnose gesteld. Zo is het wel eens voorgekomen dat een auto vanaf half gas niet lekker liep. Dan proberen we dat op te lossen (soms betreft het iets simpels als een losse vacuümslang), maar vanzelfsprekend lukt dat niet altijd en dan gaan we ook niet verder, om te zorgen dat de boel heel blijft. Komt een enkele keer voor.

Er is tot nu toe nog géén auto kapot gegaan tijdens de vorige drie dagen, bij één 9-3 is (tijdens de allereerste meeting) de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk eruit geklapt... Aantal kapotte motoren, bakken etc. staat nog op nul en dat houden we graag zo. De dag is echt bedoeld om te meten hoe het er voor staat qua vermogen en soms komen er wel eens verrassende zaken aan het licht, waarmee de eigenaar van de auto dan verder kan.

Ik hoop dat dit je wat inzicht en duidelijkheid biedt. Mocht je nog meer willen weten vraag het gerust.

Gebruikersavatar
sterkstromer
Donateur
Donateur
Berichten: 897
Lid geworden op: vr 02 mar, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door sterkstromer » do 06 sep, 2018 16:01

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Saab 9-3 cabrio 2.0T SE 1998 (DionHPT Stage 1, SRB, dubbele stabi achter, AS3, SE-skirts, interieur design edition, trommelhuis van 900 NG, 9-5 Aero remmen, bekerhouder, spoiler) (2018 - heden)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)

Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12484
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
Regio: NL - Provincie Limburg
Contacteer:

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Krizzie » za 08 sep, 2018 8:48

Ik kom denk ik wel even kijken, altijd erg leuke meetings!

Hopelijk met eigen auto. :roll:
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier

Gebruikersavatar
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 3697
Lid geworden op: do 08 nov, 2007 22:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door U-Poll » ma 10 sep, 2018 10:00

Kak! Ik moet helaas afzeggen Lennard! Echt een enorme tegenvaller, wat ik keek uit naar deze vermogensmeting/meet. Ik heb me vergist wanneer de Herfstvakantie valt... ik dacht te weten dat die van 13 tm 21 oktober was... maar dat is voor regio Zuid, en ik zit bij 'Midden', dus is het van 20 tm 28 oktober. Wij gaan dan een week naar Italie, zondagavond pas weer terug. Het spijt me heel erg Lennard, ik hoop de volgende keer wél aanwezig te kunnen zijn.
Eerst 2CV4'77 en R14'79, toen Saabjes:
99GL '78, 900GL '87, 900C '88, 9000CS Ebony '94, 9-5 Estate 2.0t '02, 9-5 Sport Estate 2.3T Aero Griffin '09, 9-5NG Turbo4 Aero XWD Exklusiv '11 Hirsch

Huidig: 95L V4 '75 Trollewop en Sonett EV '71 Blixten
Volvo XC60 T6 Recharge AWD Inscription

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Sapphire » wo 12 sep, 2018 1:20

Helaas Theo, gelukkig heeft het een prettige reden :wink: Volgende keer beter! Altijd welkom, dat weet je.



Update:

In tegenstelling tot vorige keren beperk ik de online lijst even tot een aantal gereserveerde plaatsen (later zal ik de lijst publiceren).

Tot nu toe zijn 4/25 plaatsen geclaimd :D

Gebruikersavatar
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 2859
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 23:29
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door ralph_m » wo 12 sep, 2018 11:29

Zit ik daarbij?
Zo niet, bij deze. Zie je email.

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2684
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door J.vandermeulen » di 18 sep, 2018 23:14

Ik wil mijn door Dion opgefokte caab ook wel eens laten brullen.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31467
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Sapphire » do 20 sep, 2018 3:51

Update: 19/25 plekken geclaimd.

Wie zich heeft ingeschreven maar nog géén reactie via mail heeft van mij, graag even een berichtje want dan gaat er iets niet goed :idea:

Huidige aanmeldingen (in het kader van de AVG wat geanonimiseerder dan vorige edities :oops:)

edit: zie pagina 2


HEBBEN WE ER AL ZIN IN ? :D
Laatst gewijzigd door Sapphire op di 02 okt, 2018 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Vier de vermogensbankme(e)ting bij KCPerformance zaterdag 27 oktober 2018

Bericht door Sebusta » do 20 sep, 2018 16:31

De plekken zijn al aardig opgevuld. Wat betreft reacties bleef het een beetje stil hier in het topic, maar gelukkig wordt het een drukke en brullende dag! Heb er zeker weer zin in. Dit keer met de wat tammere classic cabrio.
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Plaats reactie