Saabhobbyclub in het noorden?!

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5760
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saabhobbyclub in het noorden?! Meld je aan.

Bericht door Orphy » za 26 mei, 2018 13:15

Ik zou me ook beter voelen bij een afsluitbare ruimte exclusief voor de hobbyclub.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 749
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?! Meld je aan.

Bericht door 93Rookie » za 26 mei, 2018 20:41

Censuur van Funky
Verwijder je deze topicvervuilende onzin even?!!!

Vriendelijk hoor !

Update: Ik dacht echt het ligt aan mij, maaaaar er zijn ook anderen die het gaat opgevallen.
@ funky, ben jij trouwens tegenwoordig van de onderwerpen politie hier?
Laatst gewijzigd door 93Rookie op do 09 aug, 2018 10:19, 4 keer totaal gewijzigd.

theun
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 2623
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?! Meld je aan.

Bericht door theun » za 26 mei, 2018 22:01

Als iniatiefnemer ga je het pijltje natuurlijk niet een uur verderop gooien. Beetje flauw.

Maar het is maar een idee, het hoeft niet. Als er animo is, stuur maar pb. Anders laat ik het hierbij.
Laatst gewijzigd door theun op za 26 mei, 2018 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5760
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saabhobbyclub in het noorden?! Meld je aan.

Bericht door Orphy » za 26 mei, 2018 22:04

Ik zeg in de driehoek Drachten-groningen-Assen, dat is het meest centrale!

En dat zeg ik natuurlijk niet omdat ik daar al woon!!!! :D
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Randolph
Geregistreerd lid
Berichten: 2386
Lid geworden op: ma 04 jan, 2010 9:41
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door Randolph » wo 30 mei, 2018 9:26

Klinkt interessant allemaal, hoewel het voor mij iets verder weg is.
Maar volg dit graag even..... :wink:
Saab is meer dan een auto, het is een passie!

Vorige Saabjes;
900NG 2.0i zwart
9-3 2.0i lpg g3 laserred
900 classic 2.1 berylium groen
9000 2.0t lpg javablack
9-5 3.0t V6 lpg g3 steelgrey
900NG cabrio 2.3i, amethyst violet
900 classic cabrio 2.0 16v FPT odoardo grijs

Nu 9-3og cabrio 2.0t zwart

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 6767
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door Funky Dude » do 31 mei, 2018 10:18

Ik dacht dat er in Enschede ook een club was al is het uit die hoek al een tijdje vrij stil op het forum. Maar als we in het Noorden iets van de grond krijgen ben je wat mij betreft welkom.

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8295
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Saabhobbyclub in het noorden?! Meld je aan.

Bericht door Steve-O » vr 01 jun, 2018 8:08

Funky Dude schreef:
za 26 mei, 2018 13:14
Probleem in Leek is dat er gebruikers zijn die geen respect hebben voor andermans spullen (lees beschadigen) en je mag een auto niet overnacht op een brug laten staan. Ik ken een aantal mensen die daar "weggevlucht" zijn.
De plekken per auto zijn in Leek zijn (waren?) inderdaad nogal aan de smalle kant: Je kunt amper om gestalde auto's heen lopen. Dit werkt schade in de hand. Wel is er een bovenverdieping waar grotere projecten meer ruimte per auto hebben. Toen ik er lid was, waren er twee bruggen. Je kreeg een pasje waar je 24/7 mee in en uit kan. Dat heeft ook zijn voordelen. Een ander voordeel is dat er regelmatig anderen rondlopen die ook kunnen assisteren als er iets tegenzit, en er een soort beheerder was die ook laswerk verrichtte. Het aantal stallingsplekken was toen doorgaans volgeboekt. Ik weet niet of er in meer dan 10 jaar tijd iets veranderd is aan de situatie daar.

Schade wil natuurlijk niemand aan zijn auto. Ik gebruikte Leek als plek om met de SAAB naartoe te gaan en na gedane zaken (dus uiterlijk dezelfde avond/nacht) weer mee naar huis te rijden. In de winter was er geen verwarming, dus dat was wel afzien, maar altijd nog beter dan in de kou buiten sleutelen.

Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Maar het lidmaatschap zelf was toen € 22,- in de maand zonder stallingsmogelijkheid. Dat is op zich niet duur. Als je er met een groepje op die manier elkaar af en toe treft, en zelf af en toe individueel terecht kan, is dat misschien een optie om een eigen start te maken naar iets voor de eigen club. Als je elkaar alleen in de weekends wil treffen is het mogelijk weer spitsuur op de brug. Dat is dan wel iets om rekening mee te houden. Je hebt dan geen eigen ruimte, maar slechts een trefpunt met sleutelmogelijkheden.

De eigenaren van de loods hebben wel van een unieke mogelijkheid gebruik gemaakt om dit op te zetten (NB: dit is hearsay): Ze ontvingen een uitkoopsom van KPN en omdat ze al jaren samen bij een van hen thuis aan Jaguars sleutelden, besloten ze om een lap grond op een industrieterrein te kopen en er een loods op te planten. De vaste lasten kunnen met de jaren door de leden worden gedekt.

In Schiedam zijn 2 sleutelclubs die vanuit de scheepsbouw zijn opgericht. Ook deze zijn niet allebei perfect, maar het biedt mogelijkheden. De ene heeft 3 bruggen die per dagdeel zijn te boeken (in de week zelf, dus maandagochtend vroeg bellen), voor een luttel bedrag. Daarnaast betaal je een jaarlidmaatschap. Elke plek op de brug heeft zijn eigen gereedschapsvoorraad (Mannesmann) achter slot en grendel en er is een uitleen + een koffieautomaat. Ook gangbare oliën zijn er te koop. ZIt jouw olie er niet bij of heb je een onderdeel voor je auto nodig, dan is er een leenfiets. Dit vond ik persoonlijk de fijnste club.
Toch werd ook hier gestolen door leden. Nagenoeg altijd gereedschap van de club. Je auto mag niet op de brug overnachten, i.v.m. verzekeringspolis van de club.

De andere club heeft een ruim terrein met 2 putten en 1 brug. Op de brug mag je uitsluitend een oliewissel doen. Maar je betaalt niks voor gebruik van brug of put. Ook hier een jarlidmaatschap. Er zijn mogelijkheden om je auto bij eventuele tegenvallers achter te laten (max 1 week per jaar). Bij beide clubs vervalt de reservering als je te laat ter plekke bent.
De voormalige wasboxen worden hier verhuurd voor stalling. Een optie, maar ook niet optimaal, vanwege diefstal van spullen (bokken onder de auto weg en vervangen door bakstenen) en overwaaiende rotzooi uit het havengebied of iemand die zijn auto in de box naast jou gaat spuiten. Drie actieve wasboxen die vrij te gebruiken zijn; met een beperkte waterdruk. Drie overdekte sleutelplekken zonder brug of put. En in de huurboxen mag je ook sleutelen.

Ander idee: vanuit de trein tussen Leeuwarden en Harlingen zag ik eens een auto middenin lege kassen staan. Misschien een idee om op zo'n manier naar iets te zoeken. Of via Marktplaats naar lege bedrijfsruimte struinen of op diverse sites zoekertjes plaatsen.

Je kunt wel een pijltje op de kaart zetten, maar er moet ook gelegenheid zijn. Een cirkel is misschien handiger. My 2 cents.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

theun
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 2623
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door theun » vr 01 jun, 2018 8:54

Welkome toevoeging.

Tot nu toe met 2 forumleden contact gehad. We willen binnenkort met zijn drieën even bij elkaar gaan zitten. Kijken of we wat verder kunnen brainstormen..
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door tanisha » vr 01 jun, 2018 18:29

Tegenwoordig wordt het alleen maar moeilijker een locatie te vinden het bestemmingsplan gooit vaak roet in het eten dikwijls zijn sleutelpraktijken niet welkom.

Brandverzekeringen kunnen het gebruik van een lasapparaat en een brug verbieden.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 11 jun, 2018 8:38
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door Killercave86 » ma 11 jun, 2018 21:27

Hallo

Mijn naam is Sjoerd

Ik las dit topic toevallig en ik heb een loods van 15 bij 15 met een brug wat ik eigenlijk vrij weinig gebruik ook heb ik een bandenapparaat en een balanceer apparaat
Misschien een idee om dat beschikbaar te stellen voor een kleine vergoeding ook al heb ik nog geen idee op wat voor manier🙈

Maar ik dacht gooi een balletje op!
De loods staat tussen Harlingen en Bolsward

Groeten Sjoerd
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

Gebruikersavatar
ahbijker
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1419
Lid geworden op: di 07 aug, 2007 17:50
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door ahbijker » za 06 okt, 2018 22:21

Leuk onderwerp.
Ik (we) volgen het. We hebben in Dedemsvaart een klusschuur met aangrenzend een stallingsruimte. We hebben het recept nog niet helemaal gevonden vwb de inkomsten en uitgaven maar dat gaat komen. We zijn nu met 6 man.
Deelnemend organiserend lid van "De Schuur". Trotste eigenaar van:
MY85 900 Turbo SE Coupe 3-deurs
MY89 900 Turbo 16S Coupe 3-deurs
MY93 900 S Coupe 5-deurs
MY93 900 S Convertible
MY06 9-5 Estate 2.3T Aero

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1370
Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door silvandam » di 25 feb, 2020 17:41

Ik lees dit topic nu pas. Is het idee ooit nog van de grond gekomen?
Saab 96 1967, Torreadorrood(?)
Saab 99 1976, Platinablauw
Saab 900 T8 Sedan 1983, Amaranthrood
Saab 9000S 1988, 170 Zwart
Saab 900 T16 Cabriolet 1989, 170 Zwart
Saab 900 T16 Sedan 1992, Talladegarood
Volkswagen T3 Transporter D 1983, Marsalarot (wordt Medium Blue)

theun
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 2623
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door theun » di 25 feb, 2020 18:46

Niet dat ik weet.

Blijft een leuk plan. Zelf zit ik wat mager in de tijd om het op poten te zetten..
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5760
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door Orphy » di 25 feb, 2020 19:00

Nee, nog niet echt een vervolg aan gegeven. Wel wat gebrainstormd maar niets concreets.
Toevallig van de week nog over gesproken, het jeukt wel...
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 6767
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Saabhobbyclub in het noorden?!

Bericht door Funky Dude » di 25 feb, 2020 22:37

theun schreef:
vr 01 jun, 2018 8:54
Welkome toevoeging.

Tot nu toe met 2 forumleden contact gehad. We willen binnenkort met zijn drieën even bij elkaar gaan zitten. Kijken of we wat verder kunnen brainstormen..
Dat bij elkaar gaan zitten is nog steeds niet gebeurd...
@sil: de uitnodiging staat nog steeds.

Plaats reactie