SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Gebruikersavatar
Arturo
Geregistreerd lid
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 apr, 2014 13:37
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Arturo » ma 26 mei, 2014 14:15

:oops: :oops:
9-5 01' Stage 1 (sold)
9-3 01' lpg Stock (sold)
9-3 03' lpg Stock (sold)
9-3 01' lpg Stage 1 (RIP)
9-3 02' lpg Cabrio Stock (sold)
9-3 02' lpg Stage 1 (sold)
9-3 00' lpg Stage 1 (RIP)
9-3 01' Hirsch Tune (sold)
9-3 00' Viggen Coupe
9-3 00' Stage 1

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Thieuke » ma 26 mei, 2014 15:24

John, jij kan altijd van zulke niet belangrijke zaken zo'n punt maken...... Ik denk dat een fatsoenlijke nummerplaat echt het laatste is waar hij nu aan moet denken.

Ten eerste had hij echt BS. Niet zo maar zwarte aankoek, gewoon echt BS. Binnenkort nog eens checken lijkt me zeer verstandig.

Daarnaast, ik weet niet of jij zijn auto hebt horen lopen, maar iets bij de multiriem zit ook niet lekker.

Ik zou dat eerst op orde hebben, laat die nummerplaat maar lekker zitten waar die zit voorlopig.

verstuurd met mijn Xperia Z2
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
Arturo
Geregistreerd lid
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 25 apr, 2014 13:37
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Arturo » ma 26 mei, 2014 16:18

Idd, nummerplaat kan nog wel ff wachten. Looks zijn wat mij betreft minder belangrijk. Toen ik thuis kwam is dat geluid van (hoogstwaarschijnlijk) spanrol verdwenen. Moet zeggen dat ik heb eerder heb gehad en dat het toen ook weer vanzelf verdween. Sowieso verstandig om toch nog maar even naar te kijken. Ben allang blij dat ik halve kilo zooi uit de carter gehaald heb, dat was prioriteit numero uno!

Maar speciaal voor jou John, ik beloof dat ik bij de volgende meeting met nette kentekenplaten aanwezig ben! :-P+
9-5 01' Stage 1 (sold)
9-3 01' lpg Stock (sold)
9-3 03' lpg Stock (sold)
9-3 01' lpg Stage 1 (RIP)
9-3 02' lpg Cabrio Stock (sold)
9-3 02' lpg Stage 1 (sold)
9-3 00' lpg Stage 1 (RIP)
9-3 01' Hirsch Tune (sold)
9-3 00' Viggen Coupe
9-3 00' Stage 1

Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 1799
Lid geworden op: do 05 apr, 2012 11:35
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Olle 2.1 » ma 26 mei, 2014 16:23

Die plaat zou ik dan vlak van tevoren kopen en 100 meter voor aankomst er op zetten :D
Vorige wek op de mijne een nieuwe gezet aan de voorkant en die is nu al volgedeukt en zelfs een keer eraf gevallen. Een buurman kwam het eerlijk opbiechten (al zei hij dat het zijn vrouw was geweest) en dan is het verder wat mij betreft "jammer maar helaas". Maar zo kom je nooit netes voor de dag natuurlijk :wink:
9-5 aero estate 2003 Graphite Green
900 T16 S 1984 Silver

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door johnb52 » ma 26 mei, 2014 17:31

Thieuke schreef:John, jij kan altijd van zulke niet belangrijke zaken zo'n punt maken...... Ik denk dat een fatsoenlijke nummerplaat echt het laatste is waar hij nu aan moet denken.

Ten eerste had hij echt BS. Niet zo maar zwarte aankoek, gewoon echt BS. Binnenkort nog eens checken lijkt me zeer verstandig.

Daarnaast, ik weet niet of jij zijn auto hebt horen lopen, maar iets bij de multiriem zit ook niet lekker.

Ik zou dat eerst op orde hebben, laat die nummerplaat maar lekker zitten waar die zit voorlopig.

verstuurd met mijn Xperia Z2
Ja ik heb gezien wat er in de pan zat.

Ik heb hem ook horen lopen ik stond achter je

En ik weet niet of je het had gezien maar ik had er nog eens een smiley achter gezet.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
arbenos
Geregistreerd lid
Berichten: 445
Lid geworden op: do 27 dec, 2012 19:33
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door arbenos » ma 26 mei, 2014 17:53

wat kost een nummerplaat nou..
prioriteiten oke...
maar voor 15 euro.... ;)
T8

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Thieuke » ma 26 mei, 2014 19:43

Er stonden 168 foto's op mijn camera, het meerendeel door Ironlady gemaakt. Hieronder een link naar het album:

Klikkerdeklik naar mijn site
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

peeke 1972
Donateur
Donateur
Berichten: 556
Lid geworden op: di 24 sep, 2013 14:42
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door peeke 1972 » wo 28 mei, 2014 1:10

Hier is er ook iets aan de hand met Otto. Zaterdag is de benzinepomp vervangen en is er stage1 opgezet. Dat is er veranderd aan de motor. Terug gereden en niets gevoeld. Vanmorgen ook nog gereden en er was niets aan het handje en een tweetal keer bij het optrekken vol op het gas gegaan. Nu vanavond toen ik onze nieuwe sleurhut ging halen is ie beginnen inhouden. Telkens als je het gaspedaal redelijk diep indrukt en dit vanaf 3000 toeren. Geen lampje dat gaat branden, geen rook. Dus niets dat erop wijst dat er iets aan de hand is. Bougies zijn bijna 9000 km oud maar het zijn de goede voor getunde saabs. Hebben de benzinetank wel moeten leegmaken de zaterdag en daarna terug erin gedaan. Zou de benzine nu vervuild zijn en de filter misschien ook? Kan dat deze klachten geven? Het is serieus stotteren, hoor. Precies dat ie vanaf een bepaalde stand van het pedaal iets niet genoeg krijgt. De Di is recent. Daar is naar gekeken bij het eerste onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
rd motorsport
Geregistreerd lid
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 24 jan, 2014 17:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door rd motorsport » wo 28 mei, 2014 9:21

peeke 1972 schreef:Hier is er ook iets aan de hand met Otto. Zaterdag is de benzinepomp vervangen en is er stage1 opgezet. Dat is er veranderd aan de motor. Terug gereden en niets gevoeld. Vanmorgen ook nog gereden en er was niets aan het handje en een tweetal keer bij het optrekken vol op het gas gegaan. Nu vanavond toen ik onze nieuwe sleurhut ging halen is ie beginnen inhouden. Telkens als je het gaspedaal redelijk diep indrukt en dit vanaf 3000 toeren. Geen lampje dat gaat branden, geen rook. Dus niets dat erop wijst dat er iets aan de hand is. Bougies zijn bijna 9000 km oud maar het zijn de goede voor getunde saabs. Hebben de benzinetank wel moeten leegmaken de zaterdag en daarna terug erin gedaan. Zou de benzine nu vervuild zijn en de filter misschien ook? Kan dat deze klachten geven? Het is serieus stotteren, hoor. Precies dat ie vanaf een bepaalde stand van het pedaal iets niet genoeg krijgt. De Di is recent. Daar is naar gekeken bij het eerste onderhoud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Slangklem los? Ruik je benzinelucht?
RD Motorsport
http://www.rd-motorsport.nl
0168-852600

hobby projektjes;
#1 - 9-5 estate aero black '00 stage 3+
#2 - 9-5 estate Vector 2.3T black '02 stage 2
#3 - 9-? TOP SECRET Stage ...++++++ 500+ pk DNRT ready

###veel onderdelen nieuw en gebruikt, opsturen en afhalen,TECH2.###

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6664
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door werli » wo 28 mei, 2014 9:51

heey
tuning naar stage 1 is dat met open sid ? krijgt die de waarde die de motor nodig heeft ?
waarom ik dat vraag ? omdat dat makkelijk te controleren is dan indien noodzakelijk de pomp terug te demonteren (maar wat moet moet )
dus raadzaam alle dingen, mogelijke problemen af te vinken alvorens de grote werken aan te vatten
pomp is gemonteerd met speciaal koppelstukje dus daar zie ik geen probleem
een benzine filter veranderen is nu het werk niet
mvg werner

Gebruikersavatar
akker234
Geregistreerd lid
Berichten: 37
Lid geworden op: di 06 mei, 2014 18:09
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door akker234 » za 31 mei, 2014 16:42

[]
met vriendelijke groet,
Leon

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 444
Lid geworden op: do 18 apr, 2013 19:42
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Koppelbaas » do 26 mei, 2016 9:47

Ik vond deze meeting destijds erg geslaagd en vroeg me af of er weer zo iets georganiseerd wordt. De sfeer was goed en leuke mensen met veel kennis. Mooie gelegenheid om upgrades en/of renovaties beet te pakken. Sinds deze meeting rij ik met een 6 point brace en stage 1. :O:

Maar ik heb nu al een jaar cruise control liggen die nog ingebouwd moet worden en mijn remschijven achter en schokbrekers rondom wil ik ook aanpakken.

Is er meer animo voor herhaling?
Saab 9-5 Aero estate MY01 stage 1 LPG
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6664
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door werli » do 26 mei, 2016 10:28

heey
deze had ik graag overgedaan maar bij onze saab rijders zijn er spijtig genoeg ook individuen niet echt betrouwbaar
als organisatie hebben we ons ingezet om er een mooie leerrijke dag van te maken maar, men vond het nodig om een uitgestalde intercooler te vervreemden ,en meer dan eens zijn we achter spullen (speciaal gereedschap)aan moeten gaan omdat na gebruik het gewoon aan de kant geworpen werd
en daar was nog een issue waar dat ik zo direct niet kan opkomen, en sommige die het "doe het zelf " niet snapte
tevens de nadien hoog oplopende discussie over het volgens de uitbater te lang gebruik van de hal terwijl ze 6 bruggen beloofd hadden en er maar 4 te gebruiken waren, alhoewel dit laatste enkel maar om geld ging

begrijpelijk is dan dat je als mede organisator er niet echt op staat te springen om het nog eens terug te doen
misschien met hulp van het leger en de nodige securitie want blijkbaar is dat ook in het saab wereldje nodig al beweert men soms van niet

zal ik het nog eens in mekaar steken ???? grote vraag ,nu zeker nog geen goesting voor ,
hoewel en laat me dit gezegd zijn de kant meer naar het positie overhelde ,want wat er gedaan is die dag is met plezier gedaan
zoals meerdere heb ik genoten van die dag :)

mvg werner

ps: liever een slot ipv een discussie

Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 1799
Lid geworden op: do 05 apr, 2012 11:35
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting

Bericht door Olle 2.1 » vr 01 jul, 2016 13:20

Ik vond het super die dag. Met (veel :!: ) hulp een BS-check gedaan in het carter en dit helemaal schoongemaakt voordat we met onze nieuwe 9-5 op vakantie gingen. Wat ik heel leuk vond om te doen en mij met een geruster hart naar Frankrijk deed rijden met gezin :D
9-5 aero estate 2003 Graphite Green
900 T16 S 1984 Silver

Plaats reactie