Vermogensbankmeeting, 28-4 te Goes, resultaten vanaf blz 8

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 07 apr, 2007 13:59

Daantje schreef:Ik heb vorig weekend voor het eerst eens staan kijken bij z'on vermogensbank....ziet er gaaf uit als het een ander z'n auto is...
Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen.....zenuwslopend :(
Om daar zo snel mogelijk vanaf te zijn....Mag ik als eerste de 28e??? :?:
Ik zal ook het snelste klaar zijn schat ik, omdat er aan de mijne niets af te stellen valt..
Ruud Frederiks blijft eigenlijk altijd ver van de begrenzer af. Simpelweg omdat daar niks meer te doen is.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 07 apr, 2007 22:45

Daantje schreef:...Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen...
Ik begrijp wat je bedoelt, in de begrenzer trappen is nergens goed voor. Maar even laten pieken (max 1 seconde) tot 5500 rpm kan geen kwaad hoor. Je kan ook altijd aangeven wat jouw grens is. Dat wordt echt wel gerespecteerd.

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » zo 08 apr, 2007 8:24

Vyv schreef:
Daantje schreef:...Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen...
Ik begrijp wat je bedoelt, in de begrenzer trappen is nergens goed voor. Maar even laten pieken (max 1 seconde) tot 5500 rpm kan geen kwaad hoor. Je kan ook altijd aangeven wat jouw grens is. Dat wordt echt wel gerespecteerd.
Ik had dus vorige week in assen een bij z'on vemogensbank staan kijken, en die auto´s werden allemaal tot de toerenbegrenzer ingetrapt....Ik dacht dus dat dat normaal, en nodig was bij z'on meting..
Als ik 'm zelf eens goed doortrap, wat overigens niet vaak gebeurd, vindt ik 5000 toeren al veel......bij de meetste ritjes die ik maak heeft de turbo zelfs weinig te doen, schakel ik tussen de 3000 en 4000 toeren al over.
Mijn grens ligt op het toerental dat nodig is om tot een goede meting te komen, dat laat ik dan maar aan de experts over..
Als ik onderstaand grafiekje bekijk (mijne zou de rode lijn moeten zijn) is 5500 inderdaat voldoende...
Afbeelding

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » vr 13 apr, 2007 21:32

tuftuf schreef:arghhhh......... meeting in mijn geboorteplaats GOES!!!!!

Helaas kan ik er niet bij zijn..... :oops:
Ook in mijn geboorteplaats Goes!!!
Ik kijk of ik erbij kan zijn!
Is er eigenlijk nog plaats???

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 13 apr, 2007 21:34

aan de organisatoren :

ik kom met een 99 GLsuper CombiCoupe ipv de 900i. es ff kijken of we wat aan de 2 carbs kunnen doen... 8)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 13 apr, 2007 22:30

@Jelger: je wijziging is doorgevoerd

@HaagCaab: de lijst voor de runs is vol. Ik kan je wel op de reservelijst zetten. Kijken of supporteren kan natuurlijk altijd.

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » vr 13 apr, 2007 22:32

HELAAS IK MOET UIT DEN HAAG KOMEN MET twEE KIDS dat wordt me teveel. Of ik moet even bij mijn omaatje langsgaan in Goes...Geft de portefeuilelijst nog uitkijk op een plekje?
Joost

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 18 apr, 2007 21:21

Nog even een tip voor de mensen die willen peuteren aan de APC box op de dag des oordeels: zorg dat het deksel gangbaar is. Vaak zitten de vier schroefjes vast, dus als je dit zelf kan voorbereiden => bespaart tijd.

Ik bedoel die roestige kruiskopjes op de hoeken:
Afbeelding

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » do 19 apr, 2007 14:21

:( Helaas moet ik afzeggen voor dit spektakel. Familieverplichtingen waar ik niet onder uit kan ...

Ruimte voor nr 1 op de wachtlijst dus .....

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 19 apr, 2007 14:57

@Mark: Jammer

@Sander: Ik heb je toegevoegd in de lijst

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 19 apr, 2007 15:02

Vyv schreef:@Sander: Ik heb je toegevoegd in de lijst
:applause:

(ff mijn agenda de 28ste leeg maken :) )

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » do 19 apr, 2007 20:58

Ik kom waarschijnlijk als toeschouwer, en ik zie wel of er een plaatsje vrijkomt.

Maarten

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 23 apr, 2007 18:19

De spanning stijgt!!!

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 23 apr, 2007 18:20

De klok tikt..... :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 23 apr, 2007 18:47

ik ben benieuwd wat het 8 klepper injectieblok gaat doen. als de uitdraai leuk is dan is er vast wel een liefhebber voor het blok :lol:

de rest van de auto is ook te koop voor demontage trouwens :wink:

Plaats reactie