Ruud Frederiks blijft eigenlijk altijd ver van de begrenzer af. Simpelweg omdat daar niks meer te doen is.Daantje schreef:Ik heb vorig weekend voor het eerst eens staan kijken bij z'on vermogensbank....ziet er gaaf uit als het een ander z'n auto is...
Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen.....zenuwslopend![]()
Om daar zo snel mogelijk vanaf te zijn....Mag ik als eerste de 28e???![]()
Ik zal ook het snelste klaar zijn schat ik, omdat er aan de mijne niets af te stellen valt..
Vermogensbankmeeting, 28-4 te Goes, resultaten vanaf blz 8
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik begrijp wat je bedoelt, in de begrenzer trappen is nergens goed voor. Maar even laten pieken (max 1 seconde) tot 5500 rpm kan geen kwaad hoor. Je kan ook altijd aangeven wat jouw grens is. Dat wordt echt wel gerespecteerd.Daantje schreef:...Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen...
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik had dus vorige week in assen een bij z'on vemogensbank staan kijken, en die auto´s werden allemaal tot de toerenbegrenzer ingetrapt....Ik dacht dus dat dat normaal, en nodig was bij z'on meting..Vyv schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, in de begrenzer trappen is nergens goed voor. Maar even laten pieken (max 1 seconde) tot 5500 rpm kan geen kwaad hoor. Je kan ook altijd aangeven wat jouw grens is. Dat wordt echt wel gerespecteerd.Daantje schreef:...Ik zie er wel een beetje tegenop m'n saabje tegen z'n toerenbegrenzer aan te trappen...
Als ik 'm zelf eens goed doortrap, wat overigens niet vaak gebeurd, vindt ik 5000 toeren al veel......bij de meetste ritjes die ik maak heeft de turbo zelfs weinig te doen, schakel ik tussen de 3000 en 4000 toeren al over.
Mijn grens ligt op het toerental dat nodig is om tot een goede meting te komen, dat laat ik dan maar aan de experts over..
Als ik onderstaand grafiekje bekijk (mijne zou de rode lijn moeten zijn) is 5500 inderdaat voldoende...

-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
Haagcaab
- Geregistreerd lid