Vermogensbank Meeting!
-
Niels99
- Geregistreerd lid
Speektuning en Michiel,
Die 9000 van Herco is dat die zwarte 9000 aero met abott die op de foto's staat (GF-**-04). Als dat zo is rijd Herco er dan nog mee? Hij staat namelijk sinds een week bij mijn werk op de parkeer plaats en volgens mij werk Herco niet bij mij. Ik ben beniewd wie er nu meer rond rijd.
Niels
Die 9000 van Herco is dat die zwarte 9000 aero met abott die op de foto's staat (GF-**-04). Als dat zo is rijd Herco er dan nog mee? Hij staat namelijk sinds een week bij mijn werk op de parkeer plaats en volgens mij werk Herco niet bij mij. Ik ben beniewd wie er nu meer rond rijd.
Niels
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Hey Niels,Niels99 schreef:Speektuning en Michiel,
Niels
Herco is een soort verhuurbedrijf....... Op dit moment rijdt Herco er zelf niet in, maar een collega van jou! rarara......
toch bedankt voor je opmerking.....want je weet maar nooit
mvg,
Sander
-
Niels99
- Geregistreerd lid
Opgelost!Hey Niels,Niels99 schreef:
Speektuning en Michiel,
Niels
Herco is een soort verhuurbedrijf....... Op dit moment rijdt Herco er zelf niet in, maar een collega van jou! rarara......
toch bedankt voor je opmerking.....want je weet maar nooit
mvg,
Sander
Ik heb de betreffende collega gevonden.
Mvg
Niels[/quote]
-
RoccoH
- Donateur (5x)

yep!speektuning schreef:Persoonlijk denk ik dat de Silver Arrow van Fred de netste Saab was die er afgelopen zaterdag aanwezig was. Hij zag er schitterend uit tot in detail....Wouter schreef:
Wat een bescheiden opstelling, op zo'n Silver Arrow mag je best trots zijn!
ik had de mijne nog in de was willen zetten (want daardoor wordt 'ie gladder, heb je minder luchtweerstand, kan 'ie weer ietsjes sneller en had ik dus mooiere getalletjes neer kunnen zetten tijdens de meting...
-
michiel
- Donateur (2x)

Doe de groeten aan JocobNiels99 schreef: Opgelost!
Ik heb de betreffende collega gevonden.
Mvg
Niels
Ik zag ook net pas in het "SF'er gespot"-topic dat ik jou laatst was tegengekomen, anders was er al eerder een
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
Hier even een update vanuit Den Bosch.
Ik heb maandag een vraag uitgezet bij Rien Mol van garage Tholen, hoe het mogelijk is dat de auto de opgegeven 350 PK niet haalt ??
Vandaag gesproken met hem, en hij heeft het een en ander uitgelegd.
1) Volgens MAPTUN haal hij maximaal 330 PK bij deze setup.
2) Er mogen geen winterbanden onder zitten.
3) Welke benzine wordt er gebruikt.
4) Indien de inlaatlucht te warm is, wordt de turbodruk direkt teruggeregeld.
5) MAPTUN Zweden doet tijdens de runs die hun uitvoeren allerlei andere zaken ook nog meten.
Ad 1)
De 350 PK was dus te hoog van de toren geblazen want 330 PK is het maximale
Ad 2)
Zoals wij allemaal weten moet je voor goede(snelle) prestatie's geen winterbanden onder je auto hebben.
Ad 3)
Hier heb ik even hulp nodig van HET FORUM. Ik tank altijd Shell V-Power, waarvan ik begrijp dat deze slechts 97 RON is. Welke benzine gooien jullie erin voor optimale resultaten ?? Wie weet waar de dichtsbijzijnde Shell pomp met V-Power in duitsland is, vanuit Den Bosch
en welk merk benzine kan ik het beste gaan tanken hier in Nederland ????. Op de meeting heeft iemand mij verteld (ik weet echt niet meer wie, want het waren allemaal nieuwe gezichten voor mij)dat ESSO het hoogste octoaangehalte heeft.
Ad 4)
Omdat de wielen tijdens de eerste run doorsloegen, was het bij de uiteindelijke run misschien zodanig warm geworden dat de TRIONIC de turbodruk teruggeregeld heeft.
Bij de volgende vermogensmeting neem ik een koelbox mee met ijsblokjes, om de inlaatlucht te koelen. We zullen zien.
Ad 5)
Misschien moeten wij hier ook eens de temperatuur van de inlaatlucht e.d. registreren. Op deze uitdraai staat dat het 14 Celsius was. Volgens mijn bescheiden mening was het toch iets kouder afgelopen zaterdag
Maarten
P.S. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op de gestelde vragen
Ik heb maandag een vraag uitgezet bij Rien Mol van garage Tholen, hoe het mogelijk is dat de auto de opgegeven 350 PK niet haalt ??
5) MAPTUN Zweden doet tijdens de runs die hun uitvoeren allerlei andere zaken ook nog meten.
Ad 1)
Ad 2)
Zoals wij allemaal weten moet je voor goede(snelle) prestatie's geen winterbanden onder je auto hebben.
Ad 3)
Hier heb ik even hulp nodig van HET FORUM. Ik tank altijd Shell V-Power, waarvan ik begrijp dat deze slechts 97 RON is. Welke benzine gooien jullie erin voor optimale resultaten ?? Wie weet waar de dichtsbijzijnde Shell pomp met V-Power in duitsland is, vanuit Den Bosch
Ad 4)
Omdat de wielen tijdens de eerste run doorsloegen, was het bij de uiteindelijke run misschien zodanig warm geworden dat de TRIONIC de turbodruk teruggeregeld heeft.
Bij de volgende vermogensmeting neem ik een koelbox mee met ijsblokjes, om de inlaatlucht te koelen. We zullen zien.
Ad 5)
Misschien moeten wij hier ook eens de temperatuur van de inlaatlucht e.d. registreren. Op deze uitdraai staat dat het 14 Celsius was. Volgens mijn bescheiden mening was het toch iets kouder afgelopen zaterdag
Maarten
-
taaffert
- Geregistreerd lid
En daar sluit ik me bij aan. Helemaal verliefd op die auto!!speektuning schreef:Persoonlijk denk ik dat de Silver Arrow van Fred de netste Saab was die er afgelopen zaterdag aanwezig was. Hij zag er schitterend uit tot in detail....Wouter schreef:
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de duitse vpower 100 oct heeft.Maarten C schreef:Hier even een update vanuit Den Bosch.
Hier heb ik even hulp nodig van HET FORUM. Ik tank altijd Shell V-Power, waarvan ik begrijp dat deze slechts 97 RON is. Welke benzine gooien jullie erin voor optimale resultaten ?? Wie weet waar de dichtsbijzijnde Shell pomp met V-Power in duitsland is, vanuit Den Boschen welk merk benzine kan ik het beste gaan tanken hier in Nederland ????. Op de meeting heeft iemand mij verteld (ik weet echt niet meer wie, want het waren allemaal nieuwe gezichten voor mij)dat ESSO het hoogste octoaangehalte heeft.
Esso heeft max 98 okt.Het verschil (2) is zeker merkbaar met geblazen motoren.
Heb zelf een zeer nauwkeurige drukmeter en kan dus echt zien dat ik op 98 1 bar max rij maar met Vpower 100 oct 1,2/1,3 bar.
En het is zelfs voelbaar,motor loopt mooier rond en meer kracht onderin.
Proberen dus!!!
succes
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Hey Maarten,
Ik heb "mijn" antwoorden in het VET afgedrukt achter jouw vragen/opmerkingen geschreven. LET OP! dit zijn geen betweter antwoorden, maar mijn ideeën...........en meningen..
hieronder jouw verhaal:
"Hier even een update vanuit Den Bosch.
1) Volgens MAPTUN haal hij maximaal 330 PK bij deze setup. stage 5 Maptun is 340pk, 480Nm volgens website Maptun
2) Er mogen geen winterbanden onder zitten. dit scheelt toch niet qua vermogen?
3) Welke benzine wordt er gebruikt. is duidelijk...maar je had geen echt slechte brandstof getankt toch?
4) Indien de inlaatlucht te warm is, wordt de turbodruk direkt teruggeregeld. ....niet na 2 runs met die koeling bij Kronenburg....
Ad 1)
Ad 2)
daarom zaten Thijs en ik op jouw koplamp .... om het slippen tegen te gaan...
Ad 3)
en welk merk benzine kan ik het beste gaan tanken hier in Nederland ????. Op de meeting heeft iemand mij verteld (ik weet echt niet meer wie, want het waren allemaal nieuwe gezichten voor mij)dat ESSO het hoogste octoaangehalte heeft.
Ad 4)
Omdat de wielen tijdens de eerste run doorsloegen, was het bij de uiteindelijke run misschien zodanig warm geworden dat de TRIONIC de turbodruk teruggeregeld heeft. Gaf bij mij ook geen probleem bij de 2e run, zeker niet met de koeling die ze in Geldrop hebben
Ad 5)
Dit is waarschijnlijk de temperatuur in de "garage"
Maarten
P.S. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op de gestelde vragen"
Ik heb "mijn" antwoorden in het VET afgedrukt achter jouw vragen/opmerkingen geschreven. LET OP! dit zijn geen betweter antwoorden, maar mijn ideeën...........en meningen..
hieronder jouw verhaal:
"Hier even een update vanuit Den Bosch.
1) Volgens MAPTUN haal hij maximaal 330 PK bij deze setup. stage 5 Maptun is 340pk, 480Nm volgens website Maptun
2) Er mogen geen winterbanden onder zitten. dit scheelt toch niet qua vermogen?
3) Welke benzine wordt er gebruikt. is duidelijk...maar je had geen echt slechte brandstof getankt toch?
4) Indien de inlaatlucht te warm is, wordt de turbodruk direkt teruggeregeld. ....niet na 2 runs met die koeling bij Kronenburg....
Ad 1)
Ad 2)
Ad 3)
Ad 4)
Omdat de wielen tijdens de eerste run doorsloegen, was het bij de uiteindelijke run misschien zodanig warm geworden dat de TRIONIC de turbodruk teruggeregeld heeft. Gaf bij mij ook geen probleem bij de 2e run, zeker niet met de koeling die ze in Geldrop hebben
Ad 5)
Maarten
P.S. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op de gestelde vragen"
-
1000753
- Geregistreerd lid
Heren, het is maar goed dat evt. damesaanhang onze verliefdheden tolereren! Ben al 12 jaar constant verliefd op deze SA, heb ook bewust naar een SA gezocht en gevonden toen bij Auto Janse Zwolle. Verliefdheid onderhouden is kostbaar maar dankbaar.taaffert schreef:En daar sluit ik me bij aan. Helemaal verliefd op die auto!!speektuning schreef:Persoonlijk denk ik dat de Silver Arrow van Fred de netste Saab was die er afgelopen zaterdag aanwezig was. Hij zag er schitterend uit tot in detail....Wouter schreef:
RoccoH, ik reed toch achter jou terug naar afslag Oosterbeek? Toch wel een beetje beducht voor boetes hield ik me wat in, maar ik vond dat ik jou toch moest achterhalen. Met af en toe een zwiep naar 170 km/u lukte dat. Jij ging links af (Wageningen) en ik rechts (Doorwerth).
Maar die dekselse Fiat Rebel en diens voorganger bleven buiten bereik!
-
marq101
- Geregistreerd lid
Het is niet helemaal appels met peren vergelijken maar het komt er in de buurt.Maarten C schreef:Hier even een update vanuit Den Bosch.
De 350 PK was dus te hoog van de toren geblazen want 330 PK is het maximale![]()
De vraag is: hoe heeft maptune het vermogen gemeten en ook, met welk merk bank. Was het een fuchs of een dynojet bijvoorbeeld en op wat voor bank werd er nu gemeten. Er kunnen nogal wat verschillen inzitten
Heeft men bij maptune het vermogen aan de krukas gemeten/berekend of aan de koppeling, of aan de versnellingsbak of aan de wielen en hoe werd er nu gemeten.
Heeft maptune voor temperatuur en luchtdruk gecorrigeerd en is dat nu ook gedaan
Zonder die gegevens weet je eigenlijk niet zoveel. Misschien heb je 330pk aan de krukas en 311 aan de wielen. Helemaal niet gek.
Misschien heb je 350pk aan de krukas, 330 aan de bak en 311 aan de wielen. Ook helemaal niet gek.
Kortom je kan er niet zoveel van zeggen zonder al die info behalve dat ik denk dat het helemaal goed zit als ik kijk naar die 500 nm. Eigenlijk zijn die 311 paardjes dan van secundair belang
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Uhmmm Marc,
Johan van Kronenburg motoren heeft ons laten zie hoe er gemeten word.
De vemogens van de diverse classics zijn over elkaar gelegd en de verliezen hierin waren nagenoeg exact hetzelfde.
Dus de 2.1 van roccoh, Vyv zijn R.A, de S.A. van Fred en mijn wagen.
Dus de 311 pk kun je vanuit gaan dat dat echte pk's zijn hoor zeker gezien het feit dat hij wel zijn koppel heeft gehaald.
Het verhaal lijkt mij eerde andersom. Wanneer de temperatuur oploopt donderd als eerste het koppel in elkaar.
Johan van Kronenburg motoren heeft ons laten zie hoe er gemeten word.
De vemogens van de diverse classics zijn over elkaar gelegd en de verliezen hierin waren nagenoeg exact hetzelfde.
Dus de 2.1 van roccoh, Vyv zijn R.A, de S.A. van Fred en mijn wagen.
Dus de 311 pk kun je vanuit gaan dat dat echte pk's zijn hoor zeker gezien het feit dat hij wel zijn koppel heeft gehaald.
Het verhaal lijkt mij eerde andersom. Wanneer de temperatuur oploopt donderd als eerste het koppel in elkaar.
-
Injectie
- Moderator
Tja Wij gingne ook ietsjes harder als de toegestane 120. Met zwiepers boven de 200 km/h.1000753 schreef:Heren, het is maar goed dat evt. damesaanhang onze verliefdheden tolereren! Ben al 12 jaar constant verliefd op deze SA, heb ook bewust naar een SA gezocht en gevonden toen bij Auto Janse Zwolle. Verliefdheid onderhouden is kostbaar maar dankbaar.taaffert schreef:En daar sluit ik me bij aan. Helemaal verliefd op die auto!!speektuning schreef: Persoonlijk denk ik dat de Silver Arrow van Fred de netste Saab was die er afgelopen zaterdag aanwezig was. Hij zag er schitterend uit tot in detail....
RoccoH, ik reed toch achter jou terug naar afslag Oosterbeek? Toch wel een beetje beducht voor boetes hield ik me wat in, maar ik vond dat ik jou toch moest achterhalen. Met af en toe een zwiep naar 170 km/u lukte dat. Jij ging links af (Wageningen) en ik rechts (Doorwerth).
Maar die dekselse Fiat Rebel en diens voorganger bleven buiten bereik!
De silver Arrow was in uitstekende staat om te zien. En ik hoop dat mijn 2-deurs sedan in net zo'n uitmuntende staat komt als die van jou. (Alhoewel dat geen probleem mag orden met de geplande werkzaamheden)