Vermogensbankmeeting III Goes 12-04-08, resultaten vanaf p14

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 11 apr, 2008 21:20

Tot morgen. De auto is vies en morgen tank ik wel.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 11 apr, 2008 22:31

Zo, vanavond in een wasbox mijn auto nog staan wassen, kan ze lekker schoon kijken naar hoe de rest alle laatste pk'tjes uit het blok purren :lol:

Ben erg benieuwd wat de scores deze keer gaan worden.

@Daan: Jammer, maarja, aan een niet goed werkende ABS heb je ook niks op de bank! :lol:

@Vivian: Waren de wegwerkzaamheden de vorige keer ook niet?

Ik vertrek thuis om 7:50, kan ik 'op het gemakje' richting Hoogerheide rijden.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 11 apr, 2008 23:02

taaffert schreef:@Vivian: Waren de wegwerkzaamheden de vorige keer ook niet?
Neeje, dat was afslag Goes.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 12 apr, 2008 5:52

Goeiemorgen allemaal klaar...
Net mijn bechuitjes achter de kiezen. Nu nog effe wakker worden met een extra sterke kop koffie. En dan met een 40 minuten is richting huize Manic vertrkken.

Tot Straks.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 12 apr, 2008 6:48

Moggel, tot seffes

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 12 apr, 2008 7:02

Pff mij weer vroeg genoeg zo, nog even m,n soldeerbout zoeken en dan opstap.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 12 apr, 2008 7:04

Tot zo....!

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » za 12 apr, 2008 17:32

Hee, ik ben de eerste met een resultaat! Het was weer een mooie dag.

Bij deze dan maar:
Afbeelding

De rode lijn is van de vorige keer (Vermogensbank II), de blauwe is vandaag. Klein beetje winst dus. Niet zo spectaculair als de verdubbeling van de vorige keer (vergeleken met Vmb I), maar ik ben zeer tevreden.
Deze score is op een heel andere (nettere, betere, duurzamere) manier bereikt dan de vorige keer, er is veel werk verricht aan de auto (nu ook geen explosiegevaar meer) ik vind het een keurig resultaat! Dit keer was het ook mogelijk om koppel te meten, daar zijn de twee zwarte lijntjes van, verschil zit 'm in wat afstelling door Rien. Het is jammer dat dat vorige keren niet te meten was, want gevoelsmatig is daar veel winst behaald.

Dat er nog wat werk aan zit was al bekend (pingel) en de diagnose van de Saabfluisteraar is vandaag bevestigd (niet dat ik daar aan twijfelde overigens), we weten was ons nog te doen staat. Bijna klaar!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 12 apr, 2008 17:42

Ook al weer even terug. Ik kan de uitdraai vandaag niet inscannen dat gebeurt later. Maar het resultyaat was uitstekend vond ik: 193,6pk en 276,4Nm. Beide aan de wielen.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 12 apr, 2008 17:59

Was een erg leuke dag!
Veel, heel veel hoge vermogens gehoord, gevoeld en gezien vandaag.
De dag was beter gevuld dan de vorige keer qua tijd.

Bram en Jelmer, nog bedankt voor het aanduwen trouwens 's morgens op de verzamelplek :P

Ik heb hier 1,5 Gb aan foto's en filmpjes.
Ik heb morgen en komende week weinig tijd, dus ga proberen het vanavond nog allemaal op YouTube te knallen. Mocht een liefhebber high res. filmpje van zijn/haar auto willen, kan ook geregeld worden uiteraard!

katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » za 12 apr, 2008 18:08

Mijn verrassende testresultaat:

Afbeelding

Conclusie, K&N filter maakt niks uit

test 1 was met oude luchtfilter
test5 was met K&N filter

@taaf, graag film en foto's :wink:
@jelmer, bedankt voor je hulp :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 12 apr, 2008 18:15

Zo ben al weer 1,5 uur thuis en heb het eten ook achter de kiezen. Was een verrassende dag. Met wat leuke klappers hier en daar... :D

Scannetje zullen we nog maken. Maarre 273 Pk en 400 NM koppel aan de wieltjes was wel een bevredigend resultaat.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » za 12 apr, 2008 18:27

Na een lange rit, en een leuke gehoor beschadeging van al het motorische geweld op de testbank, ben ik weer veilig thuis gekomen.

Zelf had ik: 273 PK, 455 NM aan de wielen.

Grt, Bram

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 12 apr, 2008 18:52

Klik hier voor foto's

Ik ben ook alweer even terug... Het was een geslaagd dagje met in totaal 12 Saabforummers op de vermogensbank.

Voor mij was vandaag de eerste lange rit met de ex-Franse 900 T16S. 's Ochtends lekker op het gemakje naar Hank gereden om van daar samen met Bram en turbobakk op de cruise control :wink: naar Hoogerheide te rijden:
Afbeelding

Daar stond een gezellige meute in de vroege ochtend ons al op te wachten. Nadat injectie en manic ook waren gearriveerd vertrok de Saabkaravaan naar Goes... Bram deed een moedige poging om onderweg nog meer pk's te vinden wat resulteerde in een katloze 9000:
Afbeelding

Al snel stond Margreet met haar 900 op de rollenbank en boekte tegen alle verwachtingen in een mooiere resultaat dan de vorige keer in oktober: 213 pk / 271 Nm*.
Afbeelding

Daarop volgden de snelle 9000's van Bram en Injectie. Beiden hebben ze evenveel pk's, namelijk 321*! Gefeliciteerd!

Wlkts (223 pk*) en RobbertS (228 pk*) waren de snelste 900 Classics in de ochtend totdat Jelmer met zijn 2 maanden oude project op de rollenbank verscheen... Hij kreeg het zelfs voor elkaar om een wielspin te demonstreren. De top lag ver boven de 300 pk*, en is naar horen en zeggen nog lang niet bereikt...
Afbeelding

Mijn eigen aanwinst kreeg ook nog wat tijd op de vermogensbank, zodat ik de standaard instellingen kon controleren. Resultaat: 187 pk* / 276 Nm. Ook nog even de Jelmer "Retroll" APC upgrade® van Margreet geprobeerd, deze was ietsjes vlotter dan het origineel. Met de motorinstellingen is overigens nog niks gedaan.
Afbeelding

Als laatsten waren de 9-3 Aero Cabrio van Danny en de 9-5 Aero van Katja aan de beurt. Zij behaalden de voorgeschreven fabrieksspecificaties, keurig resultaat dus...
Afbeelding

Rien (Tovami), forummers, bedankt voor deze gezellige dag in het Zeeuwse Goes!

Nogmaals de foto's...

( * = behaalde pk's na verrekening aandrijfverlies)

Groet,

Roger

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » za 12 apr, 2008 19:02

Roger,

thanks voor het organiseren, vond het een leuke dag.

En op de cruisecontrol naar Hoogerheid?? hahaha. Moest anders aardig rijden om jullie bij te houden.

Grt
Bram

Plaats reactie