Vermogensbankmeeting, 28-4 te Goes, resultaten vanaf blz 8

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 10 mei, 2007 12:10

93-SS-ARC schreef:Het blijft een verbluffend resultaat Taaff :D
En het rijdt nog steeds!! :shock:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 05 jun, 2007 17:21

Kijk, vergelijk... en ben bedroefd (nouja ik dan... :( )

Mijn uitdraai van de dynojet:
Afbeelding

De uitdraai van Taafert:
Afbeelding

Wat een verschil, ook al is de Taaff-mobiel al flink gekieteld en die van mij niet.
Hij heeft nu een FPT en ik bijna een LPT... de wereld op z'n kop :?

Mijn theorie op dit moment voor het gebrek aan pk's bij mijn auto is dat de uitlaat een niet originele is. Deze is een stuk stiller er ik vermoed eigenlijk dat ie ook de uitstroom van uitlaatgassen flink beperkt.
Ook rammelt de kat dus die is ook niet fris meer..
Spaaractie "nieuwe uitlaat" is reeds opgestart :)

Vraag: zou ook de turbo bijvoorbeeld een boosdoener kunnen zijn? Is deze zo versleten dat ie niet genoeg push meer heeft?

Sander

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 05 jun, 2007 17:39

Dat ligt er maar net aan hoeveel km's de auto heeft gereden en hoe er al die km's mee om is gegaan (netjes laten uitdraaien).
Geen blauwe rook bij het starten?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 05 jun, 2007 17:44

Sander schreef:Kijk, vergelijk... en ben bedroefd (nouja ik dan... :( )

Wat een verschil, ook al is de Taaff-mobiel al flink gekieteld en die van mij niet.
Hij heeft nu een FPT en ik bijna een LPT... de wereld op z'n kop :?

Mijn theorie op dit moment voor het gebrek aan pk's bij mijn auto is dat de uitlaat een niet originele is. Deze is een stuk stiller er ik vermoed eigenlijk dat ie ook de uitstroom van uitlaatgassen flink beperkt.
Ook rammelt de kat dus die is ook niet fris meer..
Spaaractie "nieuwe uitlaat" is reeds opgestart :)

Vraag: zou ook de turbo bijvoorbeeld een boosdoener kunnen zijn? Is deze zo versleten dat ie niet genoeg push meer heeft?

Sander
Das inderdaad een groot verschil Sander... :(

Dat moet die van jou ook makkelijk kunnen halen.
Uitlaat kan een belemmerende factor zijn, maar dat dat zo'n restrictie is. Ik zou er als ik jou was in ieder geval lekker een 3" JT onder leggen, loopt soepeltjes 8)
En turbo, tsja, hij bouwt wel wat druk op, piek ziet er hetzelfde uit als bij mij. Hoe gaat je teller in dash? Ook niet vlotjes, of wel? Staat de auto niet op basisboost, want als ik het zo bekijk (Taaf pakt papiertjes van vorig jaar erbij en rekent na) deed mijn auto dit nog als zijnde lpt zonder kat met intercooler. Dan staat ie op 0.35 bar.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 06 jun, 2007 19:29

Ik had dit topic nog helemaal niet gezien, maar leuke meeting geweest zo te zien, coole filmpjes. Die uitlaat van Taafert klinkt echt geweldig! :D
Es ff opzoeken wat zo'n ding kost ;)

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » wo 18 jul, 2007 0:09

wanneer is de volgende vermogensbankmeeting?
Ik zou er graag een keer aan deelnemen.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 18 jul, 2007 18:57

Dc schreef:wanneer is de volgende vermogensbankmeeting?
'Kzou zeggen, organiseert er eentje, dan bepaal jij de plaats en datum (ongeveer). :D

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 18 jul, 2007 19:50

Dc schreef:wanneer is de volgende vermogensbankmeeting?
Lijkt me geen gek idee voor het najaar, en inderdaad zoals Vyv zegt er komt pas weer een me(e)ting als er een georganiseerd word.

Mijn voorkeur gaat dan wel weer uit naar Goes, hoe ver het ook is het is me het ritje waard. Erg geduldig voorzichtig en vakundig was het aldaar in goes bij Ruud Frederiks :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jul, 2007 20:24

93-SS-ARC schreef:Lijkt me geen gek idee voor het najaar, en inderdaad zoals Vyv zegt er komt pas weer een me(e)ting als er een georganiseerd word.

Mijn voorkeur gaat dan wel weer uit naar Goes, hoe ver het ook is het is me het ritje waard. Erg geduldig voorzichtig en vakundig was het aldaar in goes bij Ruud Frederiks :D
Ben ik helemaal met je eens. Aan mijn auto hoef ik niks te meten, ben wel tevreden zo, kan er nog in deze setting marginale winst uit halen, hoeft allemaal niet zo, ik kom wel kijken ;)
Buiten dat het nuttig was voor de wagens was het ook nog eens hartstikke gezellig 8)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 18 jul, 2007 20:50

Bij de volgende vermogensbank meeting wil ik ook wel eens testen wat ie er nu uit perst aan de wielen! Ben daar wel benieuwd naar.
Doen ze daar ook aan fine-tuning? En kan dat zomaar?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jul, 2007 20:53

Ruud schreef:Doen ze daar ook aan fine-tuning?
Ja
Ruud schreef:En kan dat zomaar?
Ja

Dat maakt het zo leuk daar!
Als je wat terug bladert zie je in mijn grafiek twee lijntjes, de ene voor de andere na het afstellen.

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » wo 18 jul, 2007 20:55

93-SS-ARC schreef: Mijn voorkeur gaat dan wel weer uit naar Goes, hoe ver het ook is het is me het ritje waard. Erg geduldig voorzichtig en vakundig was het aldaar in goes bij Ruud Frederiks :D
Absoluut :D
Ik heb intussen alweer op menige meet bij mobiele banken staan kijken, en hoe ze daar je auto in iedere versnelling tegen de begrenzer aan trappen......daar leen ik mijn saab echt niet voor...
Goes was helemaal top.... ik heb nog niets verder gedaan aan het vermogen dus een nieuwe meting is voor mij aan de vroege kant....Maar ik zou zeker wel weer komen voor de gezelligheid :D

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 18 jul, 2007 21:06

taaffert schreef:
Ruud schreef:Doen ze daar ook aan fine-tuning?
Ja
Ruud schreef:En kan dat zomaar?
Ja

Dat maakt het zo leuk daar!
Als je wat terug bladert zie je in mijn grafiek twee lijntjes, de ene voor de andere na het afstellen.
Ik zie idd dat het aantal pk en nm iets is toegenomen.
Merk je dat ook een beetje? Khoop de volgende keer mee te gaan als het allemaal uit komt, dus count me in voor de volgende 8)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jul, 2007 21:15

Ruud schreef:Ik zie idd dat het aantal pk en nm iets is toegenomen.
Merk je dat ook een beetje? Khoop de volgende keer mee te gaan als het allemaal uit komt, dus count me in voor de volgende 8)
Dat is moeilijk te zeggen, Jelmer heeft namelijk 5 minuten voor de run op mijn verzoek de APC nog iets anders gesteld, klein stukje gereden en toen op de bank.
Enige wat ik wel weet is dat de tweede run, met meer vermogen, het motortje veel mooier liep en nu dus nog steeds doet. Lijntje is net iets strakker.

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 18 jul, 2007 21:22

Net het hele topic even doorgelezen. Helemaal gaaf allemaal. Ga er volgende keer ook bij zijn, al was het maar om te supporten en de dag mee te maken (Goes is een half uurtje rijden voor mij).

Plaats reactie