Nurburgring 2013 5-6 okt?!

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
AeroR
Geregistreerd lid

Re: Nurburgring 2013 5-6 okt?!

Bericht door AeroR » di 08 okt, 2013 10:32

Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin gehad hebben en vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, hopelijk volgende keer.
Laatste pagina's doorgelezen maar ik snap nog altijd niet wat er nou met de tdc gebeurd is behalve dat hij een aparte schade heeft opgelopen. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken zo te zien?!
Wie hebben er allemaal rondjes gedaan (in wat?) en wat waren de tijden (ongeveer)?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 08 okt, 2013 11:20

Ik heb een rondje gedaan in de 9-5 Ringtaxi volbeladen... Wat zal het geweest zijn, 12min?

Peppie en Kokkie:
Afbeelding

Bassie en Adriaan:
Afbeelding

Kokkie en Bassie:
Afbeelding

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » di 08 okt, 2013 18:32

Kokkie ken ik, maar Bassie, daar zijn dikke kosten aan!!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 09 okt, 2013 0:33

Het verhaal: ik reed in de TDC, alles onder controle tot en met kilometer 17-18. Thieuke was bijrijder. Ik kom een slappe bocht om, een recht stuk op. Auto volledig onder controle, kon daar ook niet anders. Ineens volledig de controle kwijt. Wagen slipt links de baan af, tolt naar de andere kant van de baan en tikt achtereenvolgens met de voor- en achterkant licht de vangrail aan. Volgorde weet ik gewoonweg niet meer.

Schade valt dus erg mee. Op dat moment vooral erg geschrokken, afvragen wat ik zelf fout zou hebben gedaan en even op adem komen. Vervolgens komen er 4-5 andere auto's voorbij, allemaal slippend en tollend op dezelfde plek. Een Corvette en een 911 komen echt vlak voor langs. Er lag dus olie op de baan. Vanaf dat moment wordt het een zooitje en komt er een baan marshall. Ook een motorrijder onderuit die later door een ambulance is afgevoerd.

Dus snel de auto gestart, maken dat we wegkomen. Voor je het weet knalt er iemand boven op ons! Eenmaal de bocht om, staat een witte BMW aan de kant met de motorkap open en rook eruit. Dat was dus de boosdoener die olie aan het plassen was. TDC reed verder helemaal prima, schade is al eerder te zien geweest op de foto's. Filmpjes zouden mooi zijn, hopelijk kan Evo die nog fixen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 09 okt, 2013 4:41

Het ging allemaal zo snel, dus hoe het precies is gegaan is moeilijk te achterhalen. Mijn gevoel zegt dat we eerst links de vangrail. hebben geschamt met de voorkant, een halve slag hebben gedraaid, achteruit naar rechts zijn gegaan schuin de vangrail in, en dan nog eens een halve slag hebben gedraaid,. Toen stonden we met de neus in de goede richting op het rechter grasstrookje. Inmiddels waren de marshalls aan komen rijden, en door de ontstane chaos en het risico aangereden te worden door de schuivende auto's de auto gestart een der baan uitgereden.

Ik vind dat je je snel herpakte want we hebben best nog behoorlijk hard de rest van de baan afgelegd. Het besef hoe lucky we zijn geweest met alles kwam pas veel later toen we stonden te wachten om de baan af te mogen......

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 09 okt, 2013 9:06

Ach ja, daar is de auto voor. 8)

Lekker leren en proberen, gekeurde rolkooi erin, gekeurde stoelen erin, 6 punts gordel om, helm op...
We proberen het zo veilig mogelijk te houden, voor als er ergens iets onverwachts gebeurt.

En ondanks dat ie ons autotje gesloopt heeft, houden we toch nog wel een beetje van Millerman! :roll:

Miller, is ie voor WIMEDO weer helemaal als nieuw? :mrgreen:

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » wo 09 okt, 2013 11:25

Wat een verhaal hé! Wat was de snelheid ongeveer op dat moment? Waren er meer die iets geraakt hebben toen dat gebeurde of ging het allemaal net goed buiten jullie schade? Gelukkig geen persoonlijke ongelukken muv. die motorrijder. Hopelijk niet te ernstig :|
Lijkt me niet niks om zoiets (voor de eerste keer) mee te maken en nog buiten je schuld/controle om ook. Best stoer dus dat je je ronde nog fatsoenlijk afgemaakt hebt :thumbup2:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 09 okt, 2013 12:25

Vet veel geluk gehad zo te lezen Millerman. In zo'n situatie is het gewoon fingers crossed en hopen dat het meevalt. En dat deed het dus. :P Ik hoop er nog eens bij te zijn met het Saab zooitje :mrgreen:

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » wo 09 okt, 2013 12:45

zo, mannen, dat is gelukkig dan nog goed afgelopen. Naast de plaatschade alleen wat persoonlijke ego schade, maar als ik zo lees BMW olielekkage, dan had het ook heel anders kunnen gaan.

Nou Evo, onze stelling dat je als motorrijder daar moet niet met zijn is ook weer bevestigd.
Ik vond die 400Km reis naar de Nordschleife vv op de motor ook al prima en zou voor geen goud op de Nordschleife willen rijden met de motor.

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » wo 09 okt, 2013 15:38

Groot gelijk Frank ..... ik blijf het vreemd vinden dat de motorfietsen er gewoon tussen mogen rijden....

Pascallekes
Geregistreerd lid

Bericht door Pascallekes » wo 09 okt, 2013 19:57

Inderdaad goed geluk gehad millerman. :)
En goed herpakt ook zo te lezen. . Had je dat niet na gedaan.
Maar TDC ??? WIMEDO ??? leg eens uit?

Pascallekes
Geregistreerd lid

Bericht door Pascallekes » wo 09 okt, 2013 20:00

bestway schreef:Groot gelijk Frank ..... ik blijf het vreemd vinden dat de motorfietsen er gewoon tussen mogen rijden....

Snap ook niet waarom ze die motorrijders niet apart doen. Met de auto moet je al goed voor elkaar uitkijken zag ik op die beelden. . Komt er ook nog eens een motor tussendoor. . Je zou hem maar over het hoofd zien.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 10 okt, 2013 15:34

Nog een actiefoto van de 9-3 op het circuit. :wink: Het is even zoeken, maar je ziet de trackdaycar in de rij staan.
Het was blijkbaar erg druk.
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... ing-really" onclick="window.open(this.href);return false;

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 10 okt, 2013 16:04

Maarten schreef:Nog een actiefoto van de 9-3 op het circuit. :wink: Het is even zoeken, maar je ziet de trackdaycar in de rij staan.
Het was blijkbaar erg druk.
Leuk!
Was het circuit niet afgesloten? Ik rijd er regelmatig en de wachtrij bij de uitgang komt vlgs alleen voor wanneer het circuit totaal afgesloten is a.g.v. een ongeval.
Wachtrijen bij de ingang heb ik wel meegemaakt wanneer het circuit open gaat.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 10 okt, 2013 16:17

Scherp gezien Maarten! Ga je de volgende keer wel mee?

Foto is idd genomen toen die BMW olie had gelekt, met alle gevolgen van dien...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Plaats reactie