Lekkende Vialle LPI injector

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
antoniew
Geregistreerd lid

Lekkende Vialle LPI injector

Bericht door antoniew » ma 26 jul, 2010 19:20

Hallo,

ik lees in dit forum enorm veel over de lekkende injectoren van Vialle, echter zie ik nergens iemand die deze gerepareerd/gereviseerd heeft.

Daar ik zelf van het type "eerst uit elkaar halen en dan pas vervangen" ben kom ik in mijn speurtocht de volgende LPG inbouwer met webshop tegen.

http://www.lpginbouw.nl/

hier vond ik de volgende afbeelding met bijbehorende artikelnummers:
Afbeelding

en deze, welke bij mij direct de vraag deed reizen of we de injector niet kunnen repareren:
Afbeelding

http://www.mijnwinkel.nl/shop20855/

Het is jammer dat ze dicht zijn tot 14 augustus anders was ik er even langs gereden.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja wil je dit met ons delen.

Tevens een idee om een inkoop actie hiervoor op te starten??

sprankel
Geregistreerd lid

Re: Lekkende Vialle LPI injector

Bericht door sprankel » di 27 jul, 2010 20:17

Van wat ik weet, die dingen zijn enorm lastig te bereiken. Dus je moet al goed weten waar je mee bezig bent.

Daarnaast een gas installatie staat of valt aan de kennis/kunnen van diegene die ze installeert. Dus zelf eraan werken, oke als je weet wat je doet anders afblijven.

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » di 27 jul, 2010 22:41

Ik heb destijds mijn lekkende LPG injectoren laten vervangen door nieuwe, onder de garantie. Heeft me niks gekost, netjes geregeld.

antoniew
Geregistreerd lid

Bericht door antoniew » wo 28 jul, 2010 10:41

sprankel schreef:Van wat ik weet, die dingen zijn enorm lastig te bereiken. Dus je moet al goed weten waar je mee bezig bent.

Daarnaast een gas installatie staat of valt aan de kennis/kunnen van diegene die ze installeert. Dus zelf eraan werken, oke als je weet wat je doet anders afblijven.

Niet om lullig te doen, maar ALLE werkzaamheden aan een auto vallen of staan met de kennis van diegene die eraan sleutelt....

Ik heb in mijn 10 jaar als automonteur een heel klein beetje kennis opgebouwd over deze dingen en hoop dit nu te kunnen delen met mensen die ook weten waar ze over praten.

De insteek van deze post was derhalve ook om een goede en "goedkopere" oplossing te bieden voor diegenen die met heel veel plezier in hun saab rijden, en dit ook nog heel lang willen blijven doen. Dit zonder enorme hoge reparatie en onderhoudskosten.

Laten we eerlijk zijn, het is toch te gek voor woorden dat een onderdeel dat zo frequent kapot gaat als deze vialle injectoren, zo enorm veel geld moet kosten...

antoniew
Geregistreerd lid

Bericht door antoniew » wo 28 jul, 2010 10:43

jaapdeunk schreef:Ik heb destijds mijn lekkende LPG injectoren laten vervangen door nieuwe, onder de garantie. Heeft me niks gekost, netjes geregeld.
Dit is super, en zo hoort de service van een gerenommeerde organisatie ook te zijn.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 28 jul, 2010 22:36

Inderdaad, lek is vervangen.

De uitstroommondjes

Afbeelding

zijn vervangbaar, het afsluit gedeelte niet.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 30 jul, 2010 22:33

effe neuze op de sloperijen in de buurt en 10 tegen 1 dat ze wel in een auto zitten als je bruine hebt kunnen de paarse ook op de sloop even uitleggen dat die dingen niet lang mee gaan en met die dingen een gok neemt dat die wel goed zijn en je neemt ze zo voor 30,- euro mee

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » za 31 jul, 2010 3:21

@tanisha: Wat leestekens en hoofdletters maken je bericht een heel stuk leesbaarder ;)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 31 jul, 2010 9:29

beste azul2001

juist die hoofdletters en vooral de leestekens heb ik erg veel moeite mee en heb nooit begrepen waar ik die dingen moet plaatsen

door mijn dislectie heb ik al enorm moeite met zelfs dit berichtje ondanks deze handicap probeer ik er toch wat van te maken

ik dacht dat de meesten op het forum hier wel van op de hoogte waren en ik doe echt veel moeite om alles leesbaar te houden en schrijffout vrij

de spelling controle van firefox is hierbij een grote hulp maar kan mij niet helpen met leestekens dus stoor je er niet te veel aan beter wordt het helaas niet

ik hoop dat je hiervoor begrip kan opbrengen het is geen onwil maar ik kan het gewoon niet beter

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » zo 15 jun, 2014 2:41

Hoe weet je wat lekt?

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » zo 15 jun, 2014 6:45

Ik heb ook lekkende injectoren, of injector, dat merk je als de auto koud is, dan start hij slecht.
Na de vakantie laat ik het onder garantie verhelpen.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 15 jun, 2014 7:04

Ik heb hier injectoren liggen. Witte een licht bruine, dus mensen met lekkende injectoren, ik verkoop ze ook los.

Ps, topic is van 2010.......

verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » zo 15 jun, 2014 20:45

postma schreef:Ik heb ook lekkende injectoren, of injector, dat merk je als de auto koud is, dan start hij slecht.
Na de vakantie laat ik het onder garantie verhelpen.
Koud start die op benzine, zou eerdere naar de brandstofdruk op je rail kijken , of die niet telaag is.
Had bij de saab van mijn zoon ook, ook als verdachte een lekkende lpg injector. Bleek het de brandstofdruk regelaar te zijn. Nieuwe erop, starten als een tierelier.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » zo 15 jun, 2014 21:08

En hoe controleer ik dat, ik als leek zijnde?

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » zo 15 jun, 2014 21:57

Verkeerde onderwerp...

Plaats reactie