LEDje in schakelaar dat bij starten niet knippert?
-
Data58
- Geregistreerd lid
LEDje in schakelaar dat bij starten niet knippert?
Mijn Saab 900NG met een Vialle G3 installatie heeft om van benzine naar LPG over te schakelen een schakelaar ingebouwd zitten onder de temperatuurknop. In deze schakelaar zit een LEDje deze is rood op benzine en groen op LPG.
Bij mij zijn dit ook de enige opties. Ik begrijp dat normaal bij het starten op LPG, de groene LED moet knipperen totdat deze overschakeld op LPG.
Vraag 1: is dat zo?
Vraag 2: heeft iemand dan ervaring met dit euvel en wat is daarvoor de mogelijke oplossing?
Bij mij zijn dit ook de enige opties. Ik begrijp dat normaal bij het starten op LPG, de groene LED moet knipperen totdat deze overschakeld op LPG.
Vraag 2: heeft iemand dan ervaring met dit euvel en wat is daarvoor de mogelijke oplossing?
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Re: LEDje in schakelaar dat bij starten niet knippert?
Bij mijn vialle installatie wel, en voor zover ik weet is dat inderdaad zo.Data58 schreef:Ik begrijp dat normaal bij het starten op LPG, de groene LED moet knipperen totdat deze overschakeld op LPG.
-
Data58
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie.
Als het inderdaad zo is, dan is nu de vraag wat is het probleem? Het LEDje is niet kapot want het brand rood (benzine) en groen (LPG) maar bij omschakelen is het direct rood of groen, ook bij koude start.
Als het inderdaad zo is, dan is nu de vraag wat is het probleem? Het LEDje is niet kapot want het brand rood (benzine) en groen (LPG) maar bij omschakelen is het direct rood of groen, ook bij koude start.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
En bij mij werkt het exact op dezelfde manier. 
-
Injectie
- Moderator
Laat me raden je hebt nog een oude LPG installatie met het vierkante knopje. Die branden constant.
-
Data58
- Geregistreerd lid
@Injectie
Je mag niet meer raden, ja dat klopt. Het is een vierkant knopje met rechtsonder de LED. Is weer een hele geruststelling dat de installatie dus goed werkt. Nadeel is dat ik niet weet wanneer de installatie overschakelt op LPG.
Dank voor alle reacties tot nu toe.
Je mag niet meer raden, ja dat klopt. Het is een vierkant knopje met rechtsonder de LED. Is weer een hele geruststelling dat de installatie dus goed werkt. Nadeel is dat ik niet weet wanneer de installatie overschakelt op LPG.
Dank voor alle reacties tot nu toe.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Is wel bouwjaar afhankelijk. Bij mijn oude 900ng uit 98 zat er ook nog het oude vierkante knopje in en die liet weldegelijk de groene led eerst knipperen voordat hij daadwerkelijk op lpg overschakelde.
-
Data58
- Geregistreerd lid
@jwaterink
Goed om te weten, bedankt voor de aanvulling op dit item. Die van mijn is van 1996 dus mogelijk wat dat hierop niet aanwezig. Zou dat van de computermodule LPG afhangen of de module van de auto zelf?
Goed om te weten, bedankt voor de aanvulling op dit item. Die van mijn is van 1996 dus mogelijk wat dat hierop niet aanwezig. Zou dat van de computermodule LPG afhangen of de module van de auto zelf?
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Is afhankelijk van de Vialle LPG computer.Data58 schreef:@jwaterink
-
Ghanneh
- Geregistreerd lid
Het groene ledje van LPG van mijn auto 9-3 '98 knipperde eerst ook niet en brande direct continue.
Na een check door de gasboer bleek mijn LPG-computer overleden te zijn.
Met dank aan Tanisha weer een andere erin gezet en alles werkt weer naar behoren.
Na een check door de gasboer bleek mijn LPG-computer overleden te zijn.
Met dank aan Tanisha weer een andere erin gezet en alles werkt weer naar behoren.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Wat ik altijd meende is dat hij knipperd ter voorbereiding, namelijk om te wachten op de juiste motortemperatuur, lambda waarde en op de pompdruk en zodra die voorwaarden kloppen dat hij overschakeld.
-
Data58
- Geregistreerd lid
Beste Saabliefhebbers,
Dank voor jullie reacties. Heel wat later ben ik er achter gekomen dat je door de gas/bezine schakelaar ingedrukt en vast te houden terwijl je de auto met het contact afschakeld, je de LPG computer reset.
Na deze actie bij het inschakelen van de motor knipperde mij groene lampje weer totdat deze overschakelde op LPG. Dan brand deze continue.
Ik hoop dat ik hiermee ook ander mensen kan helpen. Op deze wijze reset je dus de LPG computer en bij mij leverde dat een mooi gewenst resultaat. Bijkomend voordeel is dat mijn verbruik ook is afgenomen ik rijd nu gemiddeld 1:10 en dat is best lekker ipv 1:9
Dank voor jullie reacties. Heel wat later ben ik er achter gekomen dat je door de gas/bezine schakelaar ingedrukt en vast te houden terwijl je de auto met het contact afschakeld, je de LPG computer reset.
Na deze actie bij het inschakelen van de motor knipperde mij groene lampje weer totdat deze overschakelde op LPG. Dan brand deze continue.
Ik hoop dat ik hiermee ook ander mensen kan helpen. Op deze wijze reset je dus de LPG computer en bij mij leverde dat een mooi gewenst resultaat. Bijkomend voordeel is dat mijn verbruik ook is afgenomen ik rijd nu gemiddeld 1:10 en dat is best lekker ipv 1:9
-
Bratus
- Geregistreerd lid
Hee, da's een goede tip. Mijn verbruik is echt bedroefend op LPG (soms 1 op 9, maar meestal 1 op 8 of nog erger). Vanmiddag meteen even uitproberen.Data58 schreef:(...)Bijkomend voordeel is dat mijn verbruik ook is afgenomen ik rijd nu gemiddeld 1:10 en dat is best lekker ipv 1:9
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Ben benieuwd of dit helpt.......anders gaan we allemaal aan de reset 
-
Bratus
- Geregistreerd lid
Als ik genoeg gereden heb, zal ik jullie wel even informeren. (na krap 50km merk je het nog niet he?)