Research Kleppensmeermiddel voor Turbo op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
rdebets
Geregistreerd lid
Berichten: 164
Lid geworden op: do 17 mar, 2005 1:01

Levensduur kop

Bericht door rdebets » ma 01 mar, 2010 12:34

Hmmm, kop revisie na 100.000 km?

Mijn 9-5 2.3t rijdt nu al 230.000 km (ingebouwd bij 120k, nu 350k)
op LPG zonder problemen.
En dat zonder hulpmiddeltjes voor de kleppen.

Ik rij wel rustig (<3000 tpm).

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10103
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Contacteer:

Bericht door Injectie » ma 01 mar, 2010 13:31

tunap... hmm hoef je niet voor naar de gasinbouwer. Verder een ***systeem. het vullen in de tank gebeurt met luchtdruk. maar er lekt altijd redelijk wat weg bij het ontkoppelen van de vullingsfles.

Puntje 2 heb het bij redelijk wat auto's gebruikt en consequent om de 10.000 km toegevoegd. en allemaal hebben ze toch last van Ingezakte klepzittingen.
Flashlube mechanische setjes zijn in mijn ervaring toch beter. de electrische set heb ik nooit gebruikt.

(PS ik praat over klantenauto's en niet over eigen auto's)
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

onno2
Geregistreerd lid
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 mei, 2005 18:20
Regio: NL - Provincie Gelderland

flashlube ??

Bericht door onno2 » ma 01 mar, 2010 20:27

Gewoon geen flashlube inbouwen inderdaad........

Zou mijn idee zijn. Dat het geen wondermiddel is kan je zeer eenvoudig lezen als je een beetje rondneust op internet.... het geeft geen enkele garantie en Injectie schrijft het ook al...mensen zat met dezelfde problemen.

Gewoon rustig rijden op LPG geeft volgens mij wel garanties, ik ben aan de tweede duurtest bezig. De vorige duurtest maakte een tussenstop bij 270.000 km op LPG en de nieuwe eigenaar rijdt lekker door denk ik.... alles zonder die paar druppies wonder olie :D

Gebruikersavatar
Sadelrûker
Geregistreerd lid
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 10 mar, 2008 11:10
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door Sadelrûker » di 16 mar, 2010 1:23

Flashlube vervangen door slaolie :shock: :?:

Wel leuk bedacht. Ben wel benieuwd of dat werkt.

Geldt trouwens ook voor de Flashlube zelf. Ik gebruik het vol optimisme. Baat het niet, dan schaadt het (hopelijk) ook niet. Op zich kost het geen drol.
Of het echt helpt kun je pas na 150d km zeggen.
If you make it idiot proof, they simply invent better idiots

95V4 MY75 --> De race auto
9-5 Estate Aero MY2001

Gebruikersavatar
Roger
Geregistreerd lid
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 18:01

Re: Levensduur kop

Bericht door Roger » di 16 mar, 2010 10:12

rdebets schreef:Hmmm, kop revisie na 100.000 km?

Mijn 9-5 2.3t rijdt nu al 230.000 km (ingebouwd bij 120k, nu 350k)
op LPG zonder problemen.
En dat zonder hulpmiddeltjes voor de kleppen.

Ik rij wel rustig (<3000 tpm).
Zoals vaak is de rechtervoet de grote boosdoener, maar het is ook begrijpelijk dat je soms de turbo wil laten werken. Waarschijnlijk is de kop van je 9-5 reeds geschikt voor of aangepast op lpg. Die van mijn 9000 had 259d gelopen toen 2 kleppen het begaven. Ik heb hem zo gekocht en het boeltje laten reviseren, meteen goed voor lpg.
Als hij nu weer 250k meegaat ben ik tevreden.
http://picasaweb.google.com/saabpartsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
9-5 Estate 2.0t aut. G3 2005
tijdje vreemd geweest
9-5 Estate S 2.0T 200pk 1999 sold
9000 CSE Anniversary 2.3t aut. G3 1997 sold
900 NG 2.0s aut 1994: sold

sprankel
Geregistreerd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: za 26 sep, 2009 17:59

Re: Research Kleppensmeermiddel voor Turbo op LPG

Bericht door sprankel » di 23 mar, 2010 16:14

Ervan uitgaande dat je 400 000 km op de teller gaat zetten:

Zonder hulpmiddeltjes, een koprevisie tussen de 125 en 175000 km, prijs 700 a 1500 euro afhankelijk waar je het laat doen en hoeveel werk eraan is. Na de revisie word de kop uitgerust met onderdelen die beter bestand zijn tegen lpg zodat je achter nog eens 125 a 175000 km niet opnieuw een revisie nodig hebt.

Met hulpmiddeltjes,

flashlube kost je 200 a 300 euro plus 10 euro/10000km * 400 000km -> 400 euro, totaal van 600 a 700 euro.

tunap kost je 60 euro/10000km * 400 000km -> 2400 euro

Daarnaast beweren deze middelen het risico op een koprevisie te verminderen. Of met andere woorden, het word uitgesteld.

Nu positief denken, dankzij een dergelijk systeem haal je 250 000km. Dan kan je alsnog de kop gaan reviseren. En of dat je die 250 000 haalt is echter de vraag, ik kon niet meteen iemand vinden met dergelijke aantal km's met flash lube.

Kort gezegd,

Als het echt werkt, zelfs als het heel goed werkt, het is enkel uitstel van executie. Vroeg of laat heb je het zitten en dan is de vraag, wat is er het goedkoopst? Naar mijn inziens geen hulpmiddeltjes gebruiken.

Gebruikersavatar
sweetspeed
Geregistreerd lid
Berichten: 3392
Lid geworden op: di 21 aug, 2007 21:05

Re: Research Kleppensmeermiddel voor Turbo op LPG

Bericht door sweetspeed » do 25 mar, 2010 22:58

@ willeme 1

Alfa's zijn juist zeer geschikt voor LPG, net als Lancia's en Fiats. Behalve de laatste modellen uit de periode met de Opel blokjes.
In Italie is LPG zeer populair, veel meer dan hier, dus de meeste Alfa's zijn af fabriek zeer geschikt voor LPG.
"An apostrophe is the difference between a business that knows its shit and a business that knows it's shit.."

9-3 cabriolet 2006 Vector

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10103
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Contacteer:

Re: Research Kleppensmeermiddel voor Turbo op LPG

Bericht door Injectie » ma 19 nov, 2018 23:42

Vorige week vanwege een sleutelfout de cilinderkop van mijn Saab 9-5 vervangen. Deze auto is rond de 2 ton van LPG met flashlube voorzien. En sindsdien bij ons in onderhoud geweest. Nu bij 492.000 km is de kop gelicht. En trof ik dit aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleppen liggen iets verzakt. Maar niet verder als bij gewone benzineauto's met dezelfde standen. Daarin heeft de flashlube dus zeker wel een pluspunt bereikt.
De enigste flashlube gerelateerde problemen met deze auto waren een lek reservoir bij 473.000 km. Het terug blazen van turbodruk in het reservoir heb ik voorkomen door het terugslagklepje in de leiding te verdubbelen naar twee klepjes. En de flashlube aanvoer tussen deze twee klepjes in te plaatsen.
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

Plaats reactie