Ik snap er geen f*ck meer van!!

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
vincde
Geregistreerd lid
Berichten: 602
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 16:25
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door vincde » do 13 nov, 2008 18:39

Martijn Oosterom schreef:Zo....
Saabje vandaag naar Verkerk gegaan voor een onderzoek.
Uiteindelijk telefonisch als later persoonlijk netjes uitleg gekregen over de diagnose.
Ze hebben er een rondje mee gereden en hebben de software uitgelezen.
Daaruit bleek dat de pomp veel bijgeluid maakte, weinig druk leverde en veel stroom verbruikte.
70% kans dat bij het vervangen van de pomp de klachten zijn verholpen, maar volledige zekerheid durfde ze niet te geven (begrijpelijk, ze moeten zichzelf een beetje indekken natuurlijk).
De kosten zouden trouwens 680 Euro incl. BTW zijn, bij het vervangen van de pomp.
De kosten van de diagnose stellen waren 110 Euro.
Ben nu erg in dubio wat te doen, is nogal een kostenpost.
Ga volgend jaar trouwen, dus kan het geld wel beter gebruiken.
Ik denk dat ik maar ga shoppen, om te kijken of er LPG boeren zijn die het goedkoper kunnen doen.
Kijk eens op marktplaats voor een pomp. Of reviseer de pomp zelf (zijn de lagertjes die droog hebben gelopen). Ik heb er een half jaar geleden 500 voor betaald incl btw. Gasboer haalde de tank eruit en weekje later kon ik terug voor tank montage met daarin een (door hun) gemidificeerde pomp.

gr Vincent
Volvo S70 2.5 Automaat LPI 420Dkm
Kawasaki Z550 B2 1982 60dkm
BMW k100rt 1988 220dkm
EX-Saab 9-3 2.0T coupe 2002 LPI vialle 275000Km
Cosmic Blue! en nu ook gespeekt!! En een vers Turboootje VERKOCHT

Gebruikersavatar
Bouko
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 19:54
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Bouko » vr 14 nov, 2008 0:46

Martijn Oosterom schreef:@ Reub: Is inderdaad een idee. Ik zal er aan denken mocht ik bij Verkerk de pomp laten vervangen.

@ Katja: Ja, klopt...ben me (te erg) van bewust. Er hangen ook al de hele dag donderwolken boven mn hoofd. :(

@ Vincent: Dank voor de tip. Zal eens gaan surfen op MP.

Ben zoiezo al een beetje aan het kijken naar alternatieven.
Mijn schoonvader kwam ook al met een gasboer (heeft voor Vialle Nederland gewerkt) uit Eindhoven, Wallinga.
Iemand bekend met deze man?

Nee ken ik niet wel ken ik Thieu uit Weert, doet het voor zn hobby en kan het in 2 uurtjes en kost ongeveer €200, ligt eraan hoeveel gas er nog inzit.
pm maar even voor zn tel nr.

Ik heb nog een pomp op de werkbank staan, gereviseerd maar hij loopt niet lekker, heelaas eerst heb geen tijd om er naar te kijken.
Fluitend de wegen langs, met mijn 9-3 2.0 lpt op lpg.

Gebruikersavatar
aZuL2001
Geregistreerd lid
Berichten: 4429
Lid geworden op: ma 02 jul, 2007 3:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door aZuL2001 » vr 14 nov, 2008 1:03

Martijn Oosterom schreef:Mijn schoonvader kwam ook al met een gasboer (heeft voor Vialle Nederland gewerkt) uit Eindhoven, Wallinga.
Iemand bekend met deze man?
Staat volgens NelFrikandel goed bekend.
Ook vanuit Saab Zuid Oost te Tilburg raden ze hem aan. (en gaan niet naar de lokale Vialle inbouwer te Tilburg.)
Oops, we did it again. 14 & 15 januari, We are many, we are Saab. http://www.outside-saab.com" onclick="window.open(this.href);return false;

J de Vries
Geregistreerd lid
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 19:55
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Ik snap er geen f*ck meer van!!

Bericht door J de Vries » za 26 mei, 2012 22:14

Ik ben er nog steeds blij mee
Saab het mooiste wat er is!!!!

Plaats reactie